Citat:
Jag har skjutit med revolver på det avståndet med lågkalibrig övningammunition som används tillsammans med övningspipa. Vi sköt dels på en vanlig luftgevärskulfång (inte helt optimalt eftersom den hade en ram som kunde ge rikoschetter) och dels på en större måltavla. Träffbilden var ungefär 1x1 meter så det var inte många skott som hamnade i kulfången.. Skulle man skjuta mot en människa på det avståndet vi sköt då så skulle kanske var fjärde skott träffa om man tar sig tid att sikta mellan varje avfyrning.
18 m är ett kort avstånd i fall man har tränat skytte. jag hat skjutit upp till 50 m med glock med 100 ggr bättre träffbild.
på 10 m som det nu var och inte 20 som denna polishjälte säegr så ska alla skott sitta i målet.
det är kravet för godkänt skjutprov.
nu har denne polishjälte som har kopplingar till just polisen aldrig skjutit riktigt utan hans erfarenhet ligger i att spela counterstrike.
Skjuter man 25 skott mot en som inte verbalt,gjort utfall, eller riktat ngt vapen mot dig, då är det inget nödvärn utan ren avrättning.
att de missar så mkt kan denna video från när Malmöpolisen tränar skjuta på riktigt förklara. Tittar man så är avståndet max nga meter och man skjuter som man gjorde i john wayne westerns.
Polishjälten som har som livsuppgift att sprida lögner och rycka ut och försvara allt poliser gör eftersom han har personlig koppling till polisen. han säger själv,polisen ser mig som en hjälte.
Partisk så det slår gnistor om det och med fejkuppgifter försöker han sprida tveksamheter.
ingen förutom en polis eller ett psykfall kan tro på allvar att det var nödsituation???
https://www.youtube.com/watch?v=GKZuTOwJB-Q