Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det finns bilder i alla tidningar på ett sönderskjutet fönster men däremot ingen bekräftelse på vad som finns innanför fönstret.
Det var inte förrän idag/igår som någon skrev att en mamma med spädbarn fanns i rummet. Vi får vänta på förundersökningen för att få svar på den frågan.
Jag har varit på gården, nu är det bara engång och för flera år sedan så jag kan komma ihåg fel.
När jag var på gården och även vad jag har sett på bilder så får jag intrycket av att det inte finns lägenheter på bottenvåningen. Mest troligen finns tvättstuga, förråd, kontor för BRF styrelsen osv där.
När det gäller det beskjutna fönstret så var det armerat se bilden nedan, sådana fönster är inte vanligt i själva lägenheter. Oftast sittter armerat fönster i gemensam utrymmen. Tyvärr så ser man inte så bra vad som finns innanför fönstret. Men jag får inte uppfattningen av att det inte är en lägenhet.
Men att säga att det finns spädbarn med mamma bakom fönstret och inte att stödja det med någon källa är att gå lite väl långt. Det är lätt att ett sådant påstående blir en trådsanning.
Men som du säger så får förundersökningen visa vad som finns bakom fönstret.
https://minfil.com/l4f1Q0fdb4/0a162b...60f8964971.jpg