2018-08-06, 17:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Inte alls omöjligt.

Det skär inte i dig att polisen faktiskt avrättat folk i Sverige och att det faktiskt kan ha varit så i detta fall?

Polisen är ingen annan än du själv. Genom grundlag, riksdag, politiska partier och allmänna val. Att press och media säljer dig idén att de är nazister från månen står dig fritt att inte betala för. Om du är tillräckligt begåvad.

Eftersom landet är fritt kan jag dessvärre inte förbjuda press och media att skriva sånt som de påstår att de anser.

Men det har varit en skön sommar.
Citera
2018-08-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Om de sköt honom oprovocerat så har polisen gjort fel. Det krävs dock väldigt mycket för att 3 poliser samtidigt väljer att oprovocerat skjuta ihjäl en person.

Men säg att han riktade vapnet mot polisen, vad skulle de då gjort? Väntat på att kanske bli ihjälskjutna?

Vem bär ansvaret för hans handlingar? Är det Eric själv? Va han kapabel till det?

Jag anser att detta är en tragedi och tror att samtliga inblandade mår dåligt. Anser inte att någon är direkt skyldig för Erics död, inte än. Det sket sig helt enkelt.
Det sket sig. Enkelt då det inte är en anhörig.

Att dom var 3 kanske också var orsaken, att man triggat varandra.

Hur jag skulle göra är inte av intresse då jag inte är utbildad polis.
Citera
2018-08-06, 18:04
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Så du jämnställer terorister med en kille som har DS?
Du är att efterbliven du!

Teroristerna i London och Manchester har begått ett brott. Men vilket brott hade Eric begått?

Det har jag såklart inte gjort nej. Förstår inte hur du ens kunde formulera den frågeställningen utan att explodera. Nej det har jag inte alls gjort och brottet som begicks här i England kan du fundera på varför det sköts.

Men eftersom du kallar mig efterbliven måste jag svara på imbecilla kommentarer från dig återigen, jag ska ta det på enkel svenska så du förstår:

När man är beväpnad i en storstad och vägrar lyda order från polis eller inte ens tänker tanken att det är en dålig idé kl 04 på morgonen att beväpna sig med vapen, folk kan ju bli skrämda.

Ja då har faktiskt poliserna rätt och skall se till att hotet är oskadliggjort, vilket skedde. Sen att det är en serierymling med oklart farlig beväpning som utgör ett hot mot statens patrull är post-aktuell information. Det kunde mycket väl ha varit en terrorist som har Downs och osäkrad puffra.
Du är tråkig i ditt krigande.

Du förlorar så enkelt och förövrigt verkar du själv ha en släng av DS, du förstår ju inte när du ska sluta. Lägg ned.

Kort sagt:

Har du vapen i hand?
Lägg ned det när polisen säger du ska det.
Citera
2018-08-06, 18:05
Medlem
Citat:

De KANSKE triggade varandra. Du anklagar mig för att tro saker som man inte vet. Nu gör du detsamma.

Jag tycker verkligen inte att det här är en kul händelse. Det är skittråkigt att detta har hänt. Men jag kan sätta mig in i båda sidorna, Eric och polisens. Jag kan förstå varför polisen sköt om de kände sig hotade. Jag kan inte förstå om de sköt oprovocerat.
Du verkar ganska spydig och har svårt att ta in andra människors åsikter och argument vilket är tråkigt. Hade hellre sett en saklig argumentation.
Citera
2018-08-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja polisen kanske tyckte pistolen såg riktig ut och ja de kanske uppfattade Eric som ett hot. Men det är subjektiva upplevelser. Fakta 1: Pistolen var en leksak. Fakta 2: Eric var inte ett hot.

Övrigt är bara känslor, spekulationer, personliga upplevelser. Poliserna kanske mår dåligt över detta, det vet de bara själva. Det vi vet, det som är fakta, är att Eric är död. Han kommer fortsätta att vara död. För evigt. Det går inte göra ogjort. Han är död för att han blev skjuten av polisen. Det var inte en naturkatastrof. Polisen åkte till honom och sköt honom. Det var inte en olycka. De var inte ouppmärksamma när de var ute och åkte bil och körde på honom. De drog sina pistoler, alla tre. De osäkrade sina pistoler, alla tre. De siktade på Eric, alla tre. De sköt Eric alla tre. Mer än en gång var. Men de frias säker, de var ju välutbildade poliser. De var så välutbildade att de kan aldrig göra något fel eller olagligt. Likhet inför lagen gäller alla utom de otroligt vältränade poliserna.
Hur upplyst var platsen ca 03.48 på morgonen, den 2 augusti?
Citera
2018-08-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
När man är beväpnad i en storstad och vägrar lyda order från polis eller inte ens tänker tanken att det är en dålig idé kl 04 på morgonen att beväpna sig med vapen, folk kan ju bli skrämda.

Ja då har faktiskt poliserna rätt och skall se till att hotet är oskadliggjort, vilket skedde.

Har du vapen i hand?
Lägg ned det när polisen säger du ska det.
Du menar att det är annat i en storstad än i Svensk medelstor stad? Utveckla gärna.
Du har alltså en insikt i ärendet som vi andra inte har här, eftersom du vet att polisen gjorde rätt.
Ska personer skjutas för att någon ringer polisen och säger att man är hotad?

Och Eric gick inte beväpnad med ett vapen klockan 04 i en storstad.
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
De KANSKE triggade varandra. Du anklagar mig för att tro saker som man inte vet. Nu gör du detsamma.

Jag tycker verkligen inte att det här är en kul händelse. Det är skittråkigt att detta har hänt. Men jag kan sätta mig in i båda sidorna, Eric och polisens. Jag kan förstå varför polisen sköt om de kände sig hotade. Jag kan inte förstå om de sköt oprovocerat.
Du verkar ganska spydig och har svårt att ta in andra människors åsikter och argument vilket är tråkigt. Hade hellre sett en saklig argumentation.
Sorry.
Det kan finnas en stor chans att dom triggat och hetsat varandra i bilen. 3 st flator som hatar medelålders, vita svenska män som hotat sitt ex.
Kan finns en stor risk att Sig Sauern var osäkrad innan dessa 3 stigit ur sin bil.
Citera
2018-08-06, 18:19
Medlem
Citat:

Men du verkar veta hur poliserna skulle göra fast du inte är utbildad polis.
Citera
2018-08-06, 18:22
Medlem
Citat:
Du menar att det är annat i en storstad än i Svensk medelstor stad? Utveckla gärna.
Du har alltså en insikt i ärendet som vi andra inte har här, eftersom du vet att polisen gjorde rätt.
Ska personer skjutas för att någon ringer polisen och säger att man är hotad?

Och Eric gick inte beväpnad med ett vapen klockan 04 i en storstad.

Sorry.
Det kan finnas en stor chans att dom triggat och hetsat varandra i bilen. 3 st flator som hatar medelålders, vita svenska män som hotat sitt ex.
Kan finns en stor risk att Sig Sauern var osäkrad innan dessa 3 stigit ur sin bil.

Aha...så nu är det tre flator som hatar vita män. Ska du göra det till fakta också? Kan du inte bara lägga ner ditt jävla skitsnack...
Citera
2018-08-06, 18:23
Medlem
Hade jag mött honom kl4 på natten och han hade riktat sitt vapen mot mig hade blivit skiträdd
Citera
2018-08-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Men du verkar veta hur poliserna skulle göra fast du inte är utbildad polis.
Kan du inte förklara hur man landar en Boeing 737 eller hur man byter en njure?
Iof behövs ingen större kompetens för att bli snut
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Aha...så nu är det tre flator som hatar vita män. Ska du göra det till fakta också? Kan du inte bara lägga ner ditt jävla skitsnack...
Du som var på plats kan väl berätta vad det var för kön på dessa 3 snutar. Klarar du av det?
Citera
2018-08-06, 18:27
Medlem
Citat:
Sorry.

FYI: man skickade 3 radiobilar till platsen. Vet inte om de som sköt satt i samma bil.
Vad jag fått höra här så har polisen ingen manuell säkring på sina vapen. Har de dragit mantelrörelsen så är det bara att skjuta.
Citera
2018-08-06, 18:27
Medlem
Citat:
Kan du inte förklara hur man landar en Boeing 737 eller hur man byter en njure?
Iof behövs ingen större kompetens för att bli snut

Du som var på plats kan väl berätta vad det var för kön på dessa 3 snutar. Klarar du av det?

Klarar inte det. Klarar inte heller att få in tre militanta manshatande flator med en agenda att skjuta vita män i mina resonemang heller. Men det klarar tydligen du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in