Citat:
Ursprungligen postat av
Nidingr
Men är det en sanning att Eric höjde vapnet mot polisen? Nej, det är något som polisen säger i efterhand, mitt under en pågående utredning. Alltså inte sanning... än.
Mig veterligen har polisen inte sagt varken bu eller bä officiellt... jag ser det bara som ett troligt scenario till hur det kunde gå som det gick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vidarquintar
Dom har ju ficklampor? kl 04:00 är det ljust fåglarna börjar kvittra för solen går upp.
De sa att det var en halvtimme innan solen gick upp... då är det inte ljust men inte kolsvart heller. Fåglar börjar ofta kvittra kring 1-2 på natten, men det tar mer fart kring 4... i alla fall under sommaren.
Det är svårt att avgöra om ett vapen är riktigt eller inte när det är direkt solljus... när det är halvmörkt är det i stort sett omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruz-Lee
Det var inte mörkt. Och en polis ska klara att bli hotad utan att ta till dödligt våld.
Om det är innan soluppgången så är det kanske inte mörkt, men inte ljust heller...
En polis ska kunna bli hotad med ord utan att ta till dödligt våld ja... men är polisen hotad med vapnen så är det en helt annan sak.