2018-08-04, 00:06
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Storvuxen man? Har du sett någon med Downs som är längre än 170 cm?
Ytterst få i så fall. Och ingen du sett har varit storvuxen.

Vart kommer uppgifterna ifrån att Eric riktat vapnet mot polisen? Jo, från polisen.
Lika trovärdigt som att Eklund nekat till att ha dödat Engla just nu.

Vem fan tror att dom gjorde det med flit?
Men brister i kunskap, stress, och extremt låga antagningskrav på PH talar sitt tydliga språk.
Han var rund och fet ditt djävla pucko. Är du dvärg själv eftersom du tycker att 170 cm är så långt? Jag tycker han såg grotesk ut och skulle blivit livrädd att se honom med det man tror är ett äkta vapen i en mörk port. Du hade som jag skrev tidigare gjort i byxan och tömt tarmen.
Citera
2018-08-04, 00:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hoppas verkligen vi får se något foto av vapnet när utredningen är klar.

Sett något kort, men det är svårt att avgöra p.g.a. kortet är taget med en potatis.

Poliserna hade inte ett högupplöst foto, när de skulle avgöra om hotsituationen var på riktigt.
Citera
2018-08-04, 00:08
Medlem
Citat:
Men är det en sanning att Eric höjde vapnet mot polisen? Nej, det är något som polisen säger i efterhand, mitt under en pågående utredning. Alltså inte sanning... än.

Mig veterligen har polisen inte sagt varken bu eller bä officiellt... jag ser det bara som ett troligt scenario till hur det kunde gå som det gick.

Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Dom har ju ficklampor? kl 04:00 är det ljust fåglarna börjar kvittra för solen går upp.

De sa att det var en halvtimme innan solen gick upp... då är det inte ljust men inte kolsvart heller. Fåglar börjar ofta kvittra kring 1-2 på natten, men det tar mer fart kring 4... i alla fall under sommaren.

Det är svårt att avgöra om ett vapen är riktigt eller inte när det är direkt solljus... när det är halvmörkt är det i stort sett omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det var inte mörkt. Och en polis ska klara att bli hotad utan att ta till dödligt våld.

Om det är innan soluppgången så är det kanske inte mörkt, men inte ljust heller...

En polis ska kunna bli hotad med ord utan att ta till dödligt våld ja... men är polisen hotad med vapnen så är det en helt annan sak.
Citera
2018-08-04, 00:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Det är inte omöjligt att det hände heller nej.

Men att dömma av bilden som någon tagit på vapnet (sist i bildserien https://www.expressen.se/nyheter/sju...0-skots-ihjal/ ) så ser den inte över huvud taget ut som någon Winchester repeter som den du länkar till... och den ser inte heller ut som någon mini m16/ak47 som gick att köpa på typ hobbex för ett antal år sen.

Ser ut som ett

https://www.vectorstock.com/royalty-...ector-16056826

Finns ju såna att köpa på marknader som skjuter gummi pilar.
Citera
2018-08-04, 00:12
Medlem
hängballens avatar
Betyder detta att pojkar som leker krig kan skjutas utan vidare?
Citera
2018-08-04, 00:12
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Han var rund och fet ditt djävla pucko. Är du dvärg själv eftersom du tycker att 170 cm är så långt? Jag tycker han såg grotesk ut och skulle blivit livrädd att se honom med det man tror är ett äkta vapen i en mörk port. Du hade som jag skrev gjort i byxan och tömt tarmen.

Du hade ja, en sparvhjärtad fjolla.

Nej, jag är inte dvärg, och ifall du hade haft något innanför din skalle som förmodligen mäter ”ras av låg art” på pappret så hade du förstått att jag inte menar att en downie på 170 cm är storvuxen. Du däremot skrev att han var storvuxen. Storvuxen betyder STOR TILL VÄXTEN. Inte i fettmängd ditt jävla pucko.
Citera
2018-08-04, 00:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Betyder detta att pojkar som leker krig kan skjutas utan vidare?

Nej, det betyder det inte. Vad är det ni inte fattar med denna hotfulla situation?
Citera
2018-08-04, 00:14
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vapnet på den släppta bilden är tillräckligt likt ett riktigt vapen. Det går inte att avgöra när någon skum person riktar det mot dig, och vägrar lägga ner det på anmodan. Det är fullt rimligt att en fullvuxen person som hotar polisen med ett vapen kan bli skjuten.

Som tidigare nämnts i tråden: vapenexperter som du saknas hos polisen. Ansök. Nu.

Jag hoppas inte du ansöker, för en person som anser att en downie på max 165 cm är skum är skapligt dum i huvudet.
Citera
2018-08-04, 00:15
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Poliserna hade inte ett högupplöst foto, när de skulle avgöra om hotsituationen var på riktigt.

Nej men det är skillnad på leksak och leksak i utförande.

Nu har vi en dålig bild - men bilden visar iaf att den var svart (vilket givetvis gör det svårare än om den var snorgrön t.ex.) och saknade den röda markeringen framtill.

En ganska så viktig detalj för att kunna sätta sig in i situationen.
Citera
2018-08-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Men den gamla ammunitionen hade högre (och för polisändamål) för hög penetration. Istället för att skjuta en hotfull person hade kanske även någonting eller någon bakom fått kulan i sig.

Elpistol kanske skulle vara ett komplement. Problemet är att man inte kan byta mål om det är fler än en angripare eller om man skulle missa. Elpistolen fungerar bäst att använda när man har full koll på vem som måste skjutas och att man kan få nålarna i dem.

Att ha med ett hagelgevär med bönpåsar som potentiellt sidovapen känns omständigt och man måste vara på det klara med redan ingripandet vilken form av våld och vapen man kan förvänta sig att möta. Annars kommer pistolerna komma fram ändå. Vi har tyvärr för mycket skjutvapen i omlopp, för få fritidsgårdar (eller vad veckans ursäkt i urten är) samt en nedmonterad psykvård för att lämna pistolerna på stationen. Utrustning som hämtas i bil kommer troligen också att stanna kvar i bilen när den lämnas.

Bönpåsar funkar även på folk med vinterjacka, att ha en hagelpump med fällbar stock i bilen borde funka för polisen.
39b mot skurk i skyddsväst är väl som hålspets mot mongo?
Citera
2018-08-04, 00:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Du hade ja, en sparvhjärtad fjolla.

Nej, jag är inte dvärg, och ifall du hade haft något innanför din skalle som förmodligen mäter ”ras av låg art” på pappret så hade du förstått att jag inte menar att en downie på 170 cm är storvuxen. Du däremot skrev att han var storvuxen. Storvuxen betyder STOR TILL VÄXTEN. Inte i fettmängd ditt jävla pucko.

Jag skrev storvuxen, och avsåg fullvuxen. Inte ett barn.
Citera
2018-08-04, 00:17
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag hoppas inte du ansöker, för en person som anser att en downie på max 165 cm är skum är skapligt dum i huvudet.

Varför kan en person som är 1.65 och beväpnad inte utgöra ett hot, menar du, herr Vapenexpert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in