2018-08-01, 23:03
Medlem
Recondites avatar
Hej och hjärtligt välkomna till min diktatorsimulator! Tråden med bäst stämning på hela Flashback. Här tänkte jag att vi ska snacka lite länder och varför vissa av dom inte borde se ut som de gör eller inte borde finnas alls. Vilka länder har inget existensberättigande? Vilka borde finnas? Vilka har inte rätt till alla sina landområden och vilka borde har rätt till mer?

Att erkänna eller inte erkänna stater grundas på internationell rätt. Vi skiter i allt sånt här. Motivera bara varför du tycker som du gör så löser det sig säkert. Och jag skiter i hur mkt du vill "atombomba mellanöstern" eller kasta Ayatollan i fängelse. Här snackar vi landgränser. Dra om kolonialgränserna i Nordafrika, förena Nord- och Sydkorea, upplös Belgien, ge Krim till Ukraina, ta Västsahara från Marocko, Anschluss 2.0, upprätta Kurdistan. Ni fattar.
Citera
2018-08-01, 23:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recondite
Hej och hjärtligt välkomna till min diktatorsimulator! Tråden med bäst stämning på hela Flashback. Här tänkte jag att vi ska snacka lite länder och varför vissa av dom inte borde se ut som de gör eller inte borde finnas alls. Vilka länder har inget existensberättigande? Vilka borde finnas? Vilka har inte rätt till alla sina landområden och vilka borde har rätt till mer?

Att erkänna eller inte erkänna stater grundas på internationell rätt. Vi skiter i allt sånt här. Motivera bara varför du tycker som du gör så löser det sig säkert. Och jag skiter i hur mkt du vill "atombomba mellanöstern" eller kasta Ayatollan i fängelse. Här snackar vi landgränser. Dra om kolonialgränserna i Nordafrika, förena Nord- och Sydkorea, upplös Belgien, ge Krim till Ukraina, ta Västsahara från Marocko, Anschluss 2.0, upprätta Kurdistan. Ni fattar.

Då börjar jag med, ge Israel hela "greater Israel"!

(varning för shitstorm)
Citera
2018-08-01, 23:08
Bannlyst
tycker stockholm ska skiljas från resten av sverige.
Citera
2018-08-01, 23:09
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Då börjar jag med, ge Israel hela "greater Israel"!

(varning för shitstorm)

Vilka konsekvenser skulle det få dock?

Och varför just den gränsen?
Citera
2018-08-01, 23:10
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
tycker stockholm ska skiljas från resten av sverige.

Ta bort Malmö också så är jag med på tåget.
Citera
2018-08-01, 23:17
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recondite

Gränser bör dras efter folkviljan. Alltså, skall man dra gränser bör detta beslutas genom folkomröstningar idet aktuella området. Områden där jag kan tänka mig att det idag skulle vara lämpligt att ändra gränser om folkviljan vill detta är:
1) Ukrainas gräns mot Ryssland.
2) Moldaviens gränser mot Transnistrien, och möjligen Rumänien.
3) Spaniens gräns mot Katalonien.
4) Möjligen Greklands gräns mot Makedonien.
5) Gränsen mellan Kosovo och dess granländer.
6) Gränsen mellan Bosnien och dess gränsländer.
7) gränsen mellan Serbien och slavonien.
8) Kurdistans gränser mot Turkiet, Syrien, Irak och Iran.
9) Gränsen mellan Grekland och Turkiet.
10) Gränsen mellan Italien och Österrike.

Allt skall naturligtvis ske fredligt, som Sverige gränsregleringar mot Norge och Finland.
Citera
2018-08-01, 23:20
Medlem
Christopher.s avatar
Österrike borde införlivas i Tyskland. Belgien bli en del av Frankrike. Nederländerna en del av Tyskland. Schweiz borde delas mellan Italien, Frankrike och Tyskland. Danmark, Island, Finland, Norge, Sverige bli ett land, kasta in baltikum också.
Citera
2018-08-01, 23:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Vilka konsekvenser skulle det få dock?

Och varför just den gränsen?

Därför att den landytan tillhör judarna, det är något som Gud har lovat dom. Dom kommer få det så småningom, men det blir först efter att Jesus kommer tillbaka. Jag var inte så seriös med det där, det var mest för att provocera lite. Flashbackare blir så triggade när man säger något som är pro-Israel.
Citera
2018-08-01, 23:22
Medlem
Mia-Rovys avatar
Kalingrad borde upphöra att tillhöra Ryssland. Det är absurt att Ryssland ska ha kvar mark mitt i Europa som är geografiskt helt frånkopplat från Ryssland.

Kolla bara på kartan! Det är smått sinnessjukt.
https://img.washingtonpost.com/blogs/worldviews/files/2016/11/russianmissiles-1122-4-855x1024.jpg

Detta starkt militariserade område utgör också ett indirekt hot mot övriga Europa och Sverige.

Vill de ens tillhöra Ryssland? Området ockuperades av Ryssland efter mycket grovt våld mot befolkningen.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-08-01 kl. 23:35.
Citera
2018-08-01, 23:29
Medlem
Åland och Finland's kust bör tillhöra Sverige. Bornholm gör ges till Sverige.

Karelen i Ryssland bör ges till Sverige också med utbyte att vi aldrig kommer gå med NATO.
Citera
2018-08-01, 23:33
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Därför att den landytan tillhör judarna, det är något som Gud har lovat dom. Dom kommer få det så småningom, men det blir först efter att Jesus kommer tillbaka. Jag var inte så seriös med det där, det var mest för att provocera lite. Flashbackare blir så triggade när man säger något som är pro-Israel.

Själv är jag skeptisk då det omnämns att det finns "falska" judar i uppenbarelseboken. Sen ser jag på hur världen ser ut och tvekar.
Citera
2018-08-01, 23:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Själv är jag skeptisk då det omnämns att det finns "falska" judar i uppenbarelseboken. Sen ser jag på hur världen ser ut och tvekar.

Men det finns också äkta, och Gud har lovat. Gud håller vad Han lovar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in