2026-08-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalDelRey
😁😁😁

För övrigt känns det som du summerat allt väldigt bra.
Att lägga mycket tid på att kritisera och klaga på någon annans liv speglar ofta ens egna ohanterade känslor, osäkerheter eller inre konflikter. Psykologiskt sett handlar det ofta om projektion.Varför det ofta handlar om en självProjektion: Man lägger märke till eller stör sig på sådant hos andra som man egentligen kämpar med inom sig själv.Avledning: Det är lättare att fokusera på någon annans val och misstag än att ta tag i sina egna problem.Eget missnöje: Personer som mår bra i sina egna liv känner sällan ett behov av att ständigt riva ner andra.
Citera
2026-08-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina
Att lägga mycket tid på att kritisera och klaga på någon annans liv speglar ofta ens egna ohanterade känslor, osäkerheter eller inre konflikter. Psykologiskt sett handlar det ofta om projektion.Varför det ofta handlar om en självProjektion: Man lägger märke till eller stör sig på sådant hos andra som man egentligen kämpar med inom sig själv.Avledning: Det är lättare att fokusera på någon annans val och misstag än att ta tag i sina egna problem.Eget missnöje: Personer som mår bra i sina egna liv känner sällan ett behov av att ständigt riva ner andra.

Okej, då vet vi.
Citera
2026-08-12, 15:28
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellerina

Jaha, det säger du? Har du bett chatgpt att knåpa ihop den där texten åt dig? Vad gör du själv i den här tråden då om jag får fråga?

För övrigt mår jag alldeles utmärkt, tackar som frågar!
Senast redigerad av AnalDelRey 2026-08-12 kl. 15:32.
Citera
2026-08-12, 17:24
Medlem
geek12s avatar
Haha så sjuk hon är, nyss skrev hon att hon fick Swish så hon klarar sig idag och imorgon. Nu börjar hon snacka om att ” varför reas saker man normalt stockar veckan innan pension för ” och så en lång lång text efteråt och avslutar så nonchalant med ” men tack för Swish så jag kunde köpa lite iaf ”

Alltså vilket svin hon är, så otacksam också
Citera
2026-08-12, 19:06
Medlem
Baisianuss avatar
Ja, nu vet vi var pengarna hon fick in tog vägen iaf. Nytt långt inlägg, svamligt och felstavat. Hon är på fyllan igen.
Citera
2026-08-12, 19:15
Medlem
Kan hon inte äta bönor och havregryn etc, varför dyrt kött?

Sen projicering bla bla som det pratats om. Jag följer henne pga att jag har en närstående som beter sig liknande. Det är intressant att se hur de använder samma strategier för att få folk att göra som de vill.
Jag tror J hade behövt en god man som hade hand om hennes ekonomi. För nånstans går ju pengarna, och högst sannolikt är det på nåt som inte är livsnödvändigt.
Citera
2026-08-12, 19:28
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Kan hon inte äta bönor och havregryn etc, varför dyrt kött?

Sen projicering bla bla som det pratats om. Jag följer henne pga att jag har en närstående som beter sig liknande. Det är intressant att se hur de använder samma strategier för att få folk att göra som de vill.
Jag tror J hade behövt en god man som hade hand om hennes ekonomi. För nånstans går ju pengarna, och högst sannolikt är det på nåt som inte är livsnödvändigt.

Nej, det är bättre att köpa fiskpinnar och frysta grönsaker istället 🙄😉

Och nu verkar pengarna ha gått till en flaska vin med tanke på senaste reelen...
Citera
2026-08-12, 19:33
Medlem
Med handen på hjärtat så hade jag mer än gärna hjälpt dom båda ifall jag har bevis på att hon har det så illa så det inte finns en krona på hela hushållets konto, jag hade också velat veta vad det är för inkomst och utgifter de båda har. Så om du läser detta Jewles. Jag hjälper er, men jag vill se bevis och vill se vart pengarna hamnar.
Jag vet att det är ett flertal genom åren som faktiskt sträckt ut en hand och erbjudit hjälp att ordna upp ekonomin, men det har hon aldrig varit intresserad utav.
Citera
2026-08-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalDelRey
Nej, det är bättre att köpa fiskpinnar och frysta grönsaker istället 🙄😉

Och nu verkar pengarna ha gått till en flaska vin med tanke på senaste reelen...

Såg den 🙄 hon behöver ju hjälp, och då menar jag inte fler allmosor. Tyvärr tror jag inte att hjälpen skulle nå fram, för man måste ju själv erkänna vilka problem man har och vara villig att jobba med dem. Och det lär ej ske i hennes fall.

Om folk nu ändå vill ge henne matpengar så tycker jag att man kan köpa presentkort hos den kedja matbutiker hon handlar på. Så vet man att stålarna åtminstone inte går till systembolaget.
Citera
2026-08-12, 20:16
Medlem
Är hon full igen? Kan ju inte ens stava på story
Citera
2026-08-12, 20:40
Medlem
esetts avatar
Han hade ju fått kyckling att tugga på idag, men det byttes ut mot att suga på en vicks-blå. Snabba svängar
Citera
2026-08-12, 20:42
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Han hade ju fått kyckling att tugga på idag, men det byttes ut mot att suga på en vicks-blå. Snabba svängar

Och nu saknas medicin för pappan för över 300. Får hon in pengar till nånting så går det inte mer än 1-2 timmar så är hon igång att tigga till något annat. Skulle någon ge 300 till medicin så får vi en story om ” just ja pappa har ju inte sina mackor och fil som han äter varje kväll stackars pappa ” typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in