2026-08-11, 01:29
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Går hon på socialbidrag kan hon väl inte ta emot Swish? Man måste lämna kontoutdrag för ett visst antal månader bakåt när man söker och man måste söka om och om igen, om jag inte har fått fel info?

Hon har permanent sjukersättning och då gäller andra regler.
Citera
2026-08-11, 15:56
Medlem
geek12s avatar
Har hon varit inne och läst här för nu snackar hon om att hon fått frågan om att visa upp sina inkomster och utgifter. Och att hon inte vill visa upp pappans inkomster offentligt osv.

Men ingenting om sin egna inkomst och utgifter såklart.
Citera
2026-08-11, 16:14
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Har hon varit inne och läst här för nu snackar hon om att hon fått frågan om att visa upp sina inkomster och utgifter. Och att hon inte vill visa upp pappans inkomster offentligt osv.

Men det kan ju inte vara någon större skillnad i inkomst mot det jag la ut för något år sedan. Hon har sin sjukersättning på grundnivå och pappan har sin pension. De hade då en gemensam årsinkomst på 386K. Och vad hon vill spelar ju egentligen ingen roll. Detta är offentliga uppgifter som är oerhört lätt att ta reda på

En snabb googling ger uppgiften att garantinivån i sjukersättningen är 13715 kr/månad för någon som är över 30 år. Alltså ca 165K per år före skatt.
Senast redigerad av AnalDelRey 2026-08-11 kl. 16:20.
Citera
2026-08-11, 16:17
Medlem
Citat:

Det är mycket märkligt!
Jag fattar att det är en personlig sak, men om allt det hon säger stämmer så hade jag personligen gått långvägar för att visa upp allt som kommer in och ut från mitt konto, så folk faktiskt tror på henne och hjälper till. Men så länge det inte uppvisas någonting så måste hon förstå att man inte kan tro på enbart hennes ord.
Citera
2026-08-11, 17:23
Medlem
Baisianuss avatar
Nu har hon tydligen lyckats tigga till sig någon hundralapp till lite basvaror av någon korkad följare men inte ens det räcker. Nu vill hon ha kött och fisk också. Överlevnad är inte nog, det ska vara fullvärdiga måltider på andras bekostnad. Och gärna tilltugg, frukt och gotter. Hon är så vidrig.

Citat:

Ja, det är klart att hon läser tråden. Hon läser vartenda ord, sedan återkommer det vi skriver i hennes rants. Eller när hon är full, i korta felstavade inlägg ”Schluuta hata, hjälp iställe…” eller något sånt.

Vi skulle kunna säga samma sak till henne. Schluuta tigg, din förbannade parasit. Din dagliga mat är ditt eget problem.
Senast redigerad av Baisianus 2026-08-11 kl. 18:14.
Citera
2026-08-11, 17:54
Medlem
AnalDelReys avatar
Och självklart måste hon meddela att hon minsann levt på vatten och inte ätit något på hela dagen. Allt för att pappan ska få det han behöver. Hon är verkligen en fin människa...
Citera
2026-08-11, 18:36
Medlem
Jag blir så provocerad av att hon fortsätter att skriva att hon ska betala tillbaka privata lån från vänner
Hon har ju tjatat om i 2 år att ingen vill låna ut pengar till henne !
Och mediciner , hon måste ju ha högkostnadsskydd så det skriker om det
Säg som det är , hon har väl handlat på matsmart mm och tagit på typ klarna tills hon blir nekad
Hon kommer ju aldrig kunna bli skuldfri och eftersom hon återigen låtit pappa hamna hos kronofogden så kan de ju bara skita i dessa "skulder" eftersom kronofogden inte kan mäta ut mer än de redan gör
Jag blir helt matt på dumma jävlar som ens ger en krona
Citera
2026-08-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Jag blir så provocerad av att hon fortsätter att skriva att hon ska betala tillbaka privata lån från vänner
Hon har ju tjatat om i 2 år att ingen vill låna ut pengar till henne !
Och mediciner , hon måste ju ha högkostnadsskydd så det skriker om det
Säg som det är , hon har väl handlat på matsmart mm och tagit på typ klarna tills hon blir nekad
Hon kommer ju aldrig kunna bli skuldfri och eftersom hon återigen låtit pappa hamna hos kronofogden så kan de ju bara skita i dessa "skulder" eftersom kronofogden inte kan mäta ut mer än de redan gör
Jag blir helt matt på dumma jävlar som ens ger en krona
Det förefaller otroligt att "betala tillbaka lån" när man inte har en krona och är beroende av att andra ger henne pengar.

Hon kommer inte kunna betala tillbaka några lån, som säkerligen måste vara på tusentals kronor, i detta liv.
Citera
2026-08-11, 20:36
Medlem
För att tigga så borde det vara obligatoriskt att redovisa sina inkomster och utgifter. Men JEWels ska vara ha. Ingen skam i kroppen.

Har man inte hört något från dotterns pappa senaste tiden?
Citera
2026-08-12, 11:53
Medlem
Vad är det som orsakat hennes skulder eftersom hon är hos Kronofogden, jobbade hon inte i Sverige innan hon blev "sjuk"?

Hon är 44 år, vilket man inte kan tro med tanke på hennes utseende och hälsa. Visserligen kan skulder uppkomma snabbt och eskalera fort, men ändå, hon är inte särskilt gammal.
Senast redigerad av Treschow 2026-08-12 kl. 12:04.
Citera
2026-08-12, 12:24
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vad är det som orsakat hennes skulder eftersom hon är hos Kronofogden, jobbade hon inte i Sverige innan hon blev "sjuk"?

Hon är 44 år, vilket man inte kan tro med tanke på hennes utseende och hälsa. Visserligen kan skulder uppkomma snabbt och eskalera fort, men ändå, hon är inte särskilt gammal.
Jag får uppfattningen att hon aldrig jobbat. Hon har drivit runt och levt på andra. Först på exmaken i Australien och sedan på svenska staten eftersom hon var småbarnsmamma med ensam vårdnad. Sedan växte Isabelle upp och flyttade och då försvann alla marginaler som hon annars fick med bidrag osv eftersom det ju heter att barnen inte ska lida för föräldrarna har skulder. Hon har ju säkert myglat till sig ett sjukbidrag redan i ung ålder, på 90-talet när det var lätt att spela psykiskt sjuk och få livstidsförsörjning. Sedan har detta bara rullat på. Hon har gjort annat om dagarna än att jobba. Mestadels leka och tramsa och färga håret. Senaste säkert tio åren är ju dokumenterade på hennes Youtube och det har aldrig varit tal om att ”mamma ska jobba imorgon”. Mer att ”mamma kan inte sova för värmevärket eldar och det luktar från linoleummattan i köket”. Hon har ju flyttat runt hela landet under den här tiden också, från byhåla till byhåla. Alla hennes problem sitter i huvudet. Hon är mentalt defekt.
Senast redigerad av Baisianus 2026-08-12 kl. 12:26.
Citera
2026-08-12, 12:37
Medlem
AnalDelReys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Mer att ”mamma kan inte sova för värmevärket eldar och det luktar från linoleummattan i köket”.

😁😁😁

För övrigt känns det som du summerat allt väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in