Citat:
Ursprungligen postat av
Acevixen
Att folk ens tror på jewels.
Hon tycker inte alls att allt är hennes fel hon säger det för att få sympati. Hon vill inte heller att Issy bara ska hem för att få hjälp för hade hon velat det hade hon inte om på gång gjort lives om henne och snubben.
Hon är endast ledsen för hon inser att hon håller på att tappa kontrollen och greppet på Issy. Hon börjar ta avstånd från hennes toxic morsa.
Tror inte ett dugg att jewels varit lugn och saklig när hon talat med Issy utan liknar mer dehär ljud klippet som kom ut för några år sen. Issy flyr fort som fan så som hon säger åker första bästa tåg direkt efter hon kommit hem för att fly sin morsa och hennes misär.
Jewels är så duktig att säga allt är hennes fel men ändå dra till att Issy förstår relationen till henne och morfar. Hon drar in stackars morfar för att ge Issy skuldkänslor.
Hon lägger till lite sådär fina pikar mot Issy för Jewels tycker Issy är problemet och Issy är elak mot henne. Hon säger hon kommer sluta som sin pappa som enligt henne har Borderline. Pappan hon säger slagit henne.
Att folk faller för detta och seriöst blir arga på Issy som äntligen kan fly ifrån psykot är helt sjukt. Hur är folk så korkade och blinda.
Fly Issy fort som fan. Tänk smart, förlita dig inte på snubben utan plugga, skaffa jobb, flytta och gör en stabil grund för dig själv för så kommer ingen kunna kontrollera och misshandla dig något mer.
Sök även hjälp för din hälsa men ska du få sluta lida måste du börja NU!
Jag har aldrig trott på henne. Inte fullt ut. Jag tror inte på alla historier. Inte ens dom om Pappan. Det är inte Samuel som slagit henne utan någon hon haft efter honom som tydligen knuffat Issy. Inte ens det vet vi om det är sant. Vad Pappan har för diagnoser vet vi heller inget om. Ska man tro på det hon säger? Hon berättade att Samuel tvivla på om han var Pappa till Issy. Vad fick han att tvivla på det undrar jag? Varför kalla han henne hora som hon påstår? Kanske var hon *lätt på foten* och han blev osäker? Svartsjuk. Vi vet som sagt inget. Att han är Pappa till Issy syns ju klart och tydligt iaf.
Han fick ju fly från Jewels säger han och nu kanske även dottern flyr.
Men jag tycker synd om Jewels. Det gör jag. Man älskar sina barn.
Lägg inget hat på Issy säger hon, allt är mitt fel.
Vet inte om jag håller med om det? Tycker Issy behandlar sin Mamma illa, Sedan kan man skylla på div diagnoser hit och dit. Empatilös är jag inte, snarare tvärtom.