2022-11-09, 22:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I och för sig så får det väl betraktas som OK, enligt honom så hade ju hon börjat det hela. Genom att påstå att han inte betalat skadeståndet, vilket han borde ha rätt att få informera om att han har. Att det inte är han som betalat det, med att det i varje fall är betalat, borde han ju få upplysa om.

Men hoppas att han fattar fördelen med att ignorera Jewels efter det.

Men varför har hon inte fått sina pengar?
Nu vet jag inte hur det går till med sk skadestånd men detta var ju längesedan och hon borde fått sina pengar. Om nu skulden är betald så ligger ju inte felet hos Rask. Klart han får upplysa om detta.

Edit.
Kan det vara som så ATT hon fått dom men att kronofogden tagit dom?
Citera
2022-11-09, 23:48
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nu vet jag inte hur det går till med sk skadestånd men detta var ju längesedan och hon borde fått sina pengar. Om nu skulden är betald så ligger ju inte felet hos Rask. Klart han får upplysa om detta.

Edit.

Förmodligen plockade kronofogden pengarna, eller är hon så dum att hon inte skickat in till kronofogden om att verkställa skulden, vilket man måste göra.
Citera
2022-11-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Förmodligen plockade kronofogden pengarna, eller är hon så dum att hon inte skickat in till kronofogden om att verkställa skulden, vilket man måste göra.

Har för mig att hon sa i liven att hon inte skickat in till kronofogden angående skulden, för hon tyckte att hon inte ska behöva "tvinga" rask att betala skadeståndet. Vilket är jävligt korkat.
Citera
2022-11-10, 15:24
Medlem
Citat:

Edit.

Ja, som det ser ut just nu, så är det alltså två möjliga utgångar. Den första är att Rask betalat, och Jewels inte märkt det. Kanske för att det gått direkt till att minska hennes skulder.

Den andra utgången är att hon inte skickade det till KFM. Låter lite konstigt, för hon hade väl ett målsägandebiträde?? Detta borde ju den tagit hand om, för om Jewels förväntas göra det själv, så är det väldigt rimligt att det är missat.
Men visst, det är ju inte orimligt att hon valde bort KFM, och att Rask därför missade det. Konstigt men inte omöjligt.
Citera
2022-11-10, 17:37
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, som det ser ut just nu, så är det alltså två möjliga utgångar. Den första är att Rask betalat, och Jewels inte märkt det. Kanske för att det gått direkt till att minska hennes skulder.

Den andra utgången är att hon inte skickade det till KFM. Låter lite konstigt, för hon hade väl ett målsägandebiträde?? Detta borde ju den tagit hand om, för om Jewels förväntas göra det själv, så är det väldigt rimligt att det är missat.
Men visst, det är ju inte orimligt att hon valde bort KFM, och att Rask därför missade det. Konstigt men inte omöjligt.

Har hon inte skickat in till kronofogden så är det bara att göra det nu Förmodligen kommer kronofogden att plocka varenda krona eftersom hon själv har skulder.
Citera
2022-11-10, 17:43
Medlem
Acevixens avatar
Att folk ens tror på jewels.
Hon tycker inte alls att allt är hennes fel hon säger det för att få sympati. Hon vill inte heller att Issy bara ska hem för att få hjälp för hade hon velat det hade hon inte om på gång gjort lives om henne och snubben.
Hon är endast ledsen för hon inser att hon håller på att tappa kontrollen och greppet på Issy. Hon börjar ta avstånd från hennes toxic morsa.
Tror inte ett dugg att jewels varit lugn och saklig när hon talat med Issy utan liknar mer dehär ljud klippet som kom ut för några år sen. Issy flyr fort som fan så som hon säger åker första bästa tåg direkt efter hon kommit hem för att fly sin morsa och hennes misär.

Jewels är så duktig att säga allt är hennes fel men ändå dra till att Issy förstår relationen till henne och morfar. Hon drar in stackars morfar för att ge Issy skuldkänslor.
Hon lägger till lite sådär fina pikar mot Issy för Jewels tycker Issy är problemet och Issy är elak mot henne. Hon säger hon kommer sluta som sin pappa som enligt henne har Borderline. Pappan hon säger slagit henne.

Att folk faller för detta och seriöst blir arga på Issy som äntligen kan fly ifrån psykot är helt sjukt. Hur är folk så korkade och blinda.

Fly Issy fort som fan. Tänk smart, förlita dig inte på snubben utan plugga, skaffa jobb, flytta och gör en stabil grund för dig själv för så kommer ingen kunna kontrollera och misshandla dig något mer.
Sök även hjälp för din hälsa men ska du få sluta lida måste du börja NU!
Citera
2022-11-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Hon tycker inte alls att allt är hennes fel hon säger det för att få sympati. Hon vill inte heller att Issy bara ska hem för att få hjälp för hade hon velat det hade hon inte om på gång gjort lives om henne och snubben.
Hon är endast ledsen för hon inser att hon håller på att tappa kontrollen och greppet på Issy. Hon börjar ta avstånd från hennes toxic morsa.
Tror inte ett dugg att jewels varit lugn och saklig när hon talat med Issy utan liknar mer dehär ljud klippet som kom ut för några år sen. Issy flyr fort som fan så som hon säger åker första bästa tåg direkt efter hon kommit hem för att fly sin morsa och hennes misär.

Jewels är så duktig att säga allt är hennes fel men ändå dra till att Issy förstår relationen till henne och morfar. Hon drar in stackars morfar för att ge Issy skuldkänslor.
Hon lägger till lite sådär fina pikar mot Issy för Jewels tycker Issy är problemet och Issy är elak mot henne. Hon säger hon kommer sluta som sin pappa som enligt henne har Borderline. Pappan hon säger slagit henne.

Att folk faller för detta och seriöst blir arga på Issy som äntligen kan fly ifrån psykot är helt sjukt. Hur är folk så korkade och blinda.

Fly Issy fort som fan. Tänk smart, förlita dig inte på snubben utan plugga, skaffa jobb, flytta och gör en stabil grund för dig själv för så kommer ingen kunna kontrollera och misshandla dig något mer.
Det bästa inlägget jag läst i tråden!
Tänkte på det under gårdagens live, Jewels säger att allt är hennes fel. Men när någon "hater" säger samma sak blir hon kränkt, börjar försvara sig och säger att allt är Rasks, HVBs, Samuels och hatarnas fel.

Kunde hon skrika så åt en 13-åring som glömt stänga fönstret kan hon definitivt göra det åt en 18-åring som fnaskar ut sig på OF och ljuger.
Citera
2022-11-10, 18:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen

Jag har aldrig trott på henne. Inte fullt ut. Jag tror inte på alla historier. Inte ens dom om Pappan. Det är inte Samuel som slagit henne utan någon hon haft efter honom som tydligen knuffat Issy. Inte ens det vet vi om det är sant. Vad Pappan har för diagnoser vet vi heller inget om. Ska man tro på det hon säger? Hon berättade att Samuel tvivla på om han var Pappa till Issy. Vad fick han att tvivla på det undrar jag? Varför kalla han henne hora som hon påstår? Kanske var hon *lätt på foten* och han blev osäker? Svartsjuk. Vi vet som sagt inget. Att han är Pappa till Issy syns ju klart och tydligt iaf.
Han fick ju fly från Jewels säger han och nu kanske även dottern flyr.
Men jag tycker synd om Jewels. Det gör jag. Man älskar sina barn.
Lägg inget hat på Issy säger hon, allt är mitt fel.
Vet inte om jag håller med om det? Tycker Issy behandlar sin Mamma illa, Sedan kan man skylla på div diagnoser hit och dit. Empatilös är jag inte, snarare tvärtom.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2022-11-10 kl. 18:12.
Citera
2022-11-10, 18:15
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Det bästa inlägget jag läst i tråden!
Tänkte på det under gårdagens live, Jewels säger att allt är hennes fel. Men när någon "hater" säger samma sak blir hon kränkt, börjar försvara sig och säger att allt är Rasks, HVBs, Samuels och hatarnas fel.

Kunde hon skrika så åt en 13-åring som glömt stänga fönstret kan hon definitivt göra det åt en 18-åring som fnaskar ut sig på OF och ljuger.

Inte bara en hatet utan rask nummer 2. Rask som hon påstår förstört hennes liv och gett henne trauma. Hon är i centrum av att vara problemet sen visst finns det runt om som påverkat också men Jewels är inte offret.

Och 110%, hon blir rabiat helt klart och det som fick Issy att fly huset igen efter att hon åkt 10 timmar hem för att sen dra dagen efter igen när mamma jewels sov.
Citera
2022-11-10, 18:19
Medlem
Acevixens avatar
Vet inte om jag håller med om det? Tycker Issy behandlar sin Mamma illa, Sedan kan man skylla på div diagnoser hit och dit. Empatilös är jag inte, snarare tvärtom.[/quote]

Ja antar det alltid kommer finnas folk som tycker synd om misshandlaren. Inget nytt att folk skyddar misshandlaren och skyller på offret. För Issy behandlar ju sin mamma som misshandlat henne hela sitt liv illa då är det synd om jewels trots skadan hon permanent gjort mot Issy.

Jewels har en sjuk syn på vad ”älska sitt barn” innebär. För hela hennes liv har hon förstört för sitt barn.

Hoppas Issy kommer ifrån Jewels snart och får ett vettigt liv och framtid. Hoppas även Jewels i slutändan sitter ensam i sin egna lägenhet som hon så längtat efter för gud så skönt att slippa Issy och Morfar.
Utan familj och utan vänner.
Citera
2022-11-10, 18:20
Medlem
Citat:
Jag har aldrig trott på henne. Inte fullt ut. Jag tror inte på alla historier. Inte ens dom om Pappan. Det är inte Samuel som slagit henne utan någon hon haft efter honom som tydligen knuffat Issy. Inte ens det vet vi om det är sant. Vad Pappan har för diagnoser vet vi heller inget om. Ska man tro på det hon säger? Hon berättade att Samuel tvivla på om han var Pappa till Issy. Vad fick han att tvivla på det undrar jag? Varför kalla han henne hora som hon påstår? Kanske var hon *lätt på foten* och han blev osäker? Svartsjuk. Vi vet som sagt inget. Att han är Pappa till Issy syns ju klart och tydligt iaf.
Han fick ju fly från Jewels säger han och nu kanske även dottern flyr.
Vet inte om jag håller med om det? Tycker Issy behandlar sin Mamma illa, Sedan kan man skylla på div diagnoser hit och dit. Empatilös är jag inte, snarare tvärtom.
Jag tycker också att Issy behandlar sin mamma illa. Jag tror inte att det beror på diagnoser, jag tror att Issys barndom gjort henne lite halvstörd.
Citera
2022-11-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Vem är den här kvinnan och varför förknippar många henne med Rask?

För att Rask gjorde en video om henne för några år sedan, raderad sedan länge men tror att någon i tråden länkat den till något annat ställe. I videon spelade Rask upp ett ljudklipp från när Issy var 13-14. Issy hade glömt stänga fönstret och Jewels skrek åt henne att "Du har förstört våra liv. Mitt liv är ett helvete pga dig. Inte ens när jag levde med en man som slog mig, var mitt liv lika dåligt. Du har gjort mitt och morfars liv till ett helvete. Jag hoppas att du får en familj så du får känna hur det känns att aldrig få vara ifred. Jag hoppas dina sista år i livet blir extremt svåra".

Rasks video ledde till x antal orosanmälningar på familjen. Issy tvångsomhändertogs och sattes på HVB i nästan två år. Jewels hatar Rask för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in