Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Nu har Jewels läst tråden och tagit till sig att vi tycker att hon är förbannat mörk och deprimerande. Svaret är en video där hon säger sig försöka tänka positiva tankar.
https://www.youtube.com/watch?v=JITyH8dKdfQ
Första positiva barndomsminnet hon exemplifierar med är när hon vad på sjukhuset som barn och fick sina många sjukdomar behandlade.

Något annat som hon upplever som positivt är när man är hos veterinären med sina djur. Inget av detta är något jag personligen skulle säga är roliga minnen.
Hon kan givetvis inte avhålla sig från gnäll över hur jobbigt allting är och att Eon nu ska börja elda och att det snart är dags att betala räkningar och bla bla bla. Inte ens i en självuttalat "positiv" video kan hon försöka vara positiv utan gnället och de mörka tankarna är hela tiden närvarande. Kvinnan är psykiskt sjuk och borde tvångsomhändertas. Det är där hennes främsta problem ligger, psykisk ohälsa och inbillningar. Hon är fast i negativa tankemönster. Sedan är vissa människor mörkare än andra men den absolut sämsta kombon är någon som är mörk och toxisk och dessutom har ett behov av att berätta om det. Det är ingen slump att hon i stort sett är helt ensam. Människor orkar inte med energitjuvar. Inte ens vi som av och till tittar på hennes skit orkar traggla oss igenom allt. Jag svajpar i stort sett bort alla hennes Instagramstories för hennes jävla mörker smittar rakt genom luren. Hade jag varit i Isabelles kläder hade jag hållit kontakten med Jewels till ett absolut minimum för resten av Jewels liv. Visst finns släktbandet där men bara för att någon råkar vara ens mor så har man ingen skyldighet att klafsa runt i dennes destruktiva mörker. Jewels är typen som drar in alla i sin omgivning i sitt eget mörker och förgiftar alla relationer och det orkar ingen stå ut med i längden. Tro sjutton att gamle morfar mest ligger på sitt rum och att han sken upp när han kom på korttidsboende och slapp ut ur Jewels kramande bläckfisktentakler.
Jag ska ringa soc och se om det går att göra en orosanmälan på henne. Hon måste in på psyk. Helst rättspsyk med särskild utskrivningsprövning. Jewels hade ju ansvar att försöka issy till 21 år om de går i skolan. Men såfort issy blev 18 så fick hon lägga varenda krona (som innan med) på sin sjuka mamma som slösar bort varenda krona och lånar av varenda knotte hon kan få kontakt med. Bara tänk att vara vän med henne, de måste vara så jobbigt med allt tjat om inga pengar eller mat och låna pengar. Men jewels älskar ju själv att geeeeee. Hon är ju sån som älskar att ge 😄 enligt henne själv, tror ingen kan hålla med om det. Hon luskar sig in hos alla och när de stryper pengarna så blir hon osams så hon ska slippa betala tillbaka. Hon är skyldig så mycket pengar till gamla vänner. Och stackars Johanna som lägger hela sitt bidrag på jewels(bor på lss och har svår autism) såna personer älskar jewels att utnyttja !
Haha sen att hon säger att allrid när hon har gäster så ger hon goodiebags och presenter 😂 jag undrar hur många Goodiebags Ylva fått. Snarare gett. Annars har hon ju aldrig haft någon kompis på alla år att bjuda över så lögner igen
Och Jewels!
Du behlver inte skämmas för just din asbergers utan du borde skämmas över hur du behandlat din egen dotter och far. Slänger ut din dotter och skiter totalt i henne. Snor pengar från din far och issy när hon bodde hemma. Utnyttjar alla i din närhet och speciellt dina följare med olika handikapp. Och Ylva och Moa. Du borde skämmas att i vuxen ålder leva på andra och aldrig betala tillbaka dina skulder.