Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Faktiskt lite oklart allt det där med flytten från Sorsele, gick tillbaka och kollade, egentligen sägs det aldrig varför de flyttar från Nynäshamn, och inte heller varför till Sorsele. Skumt, kan ha gjort ett antagande där att det var för ekonomin. Orsaken till Norrköping är lättare, det var för att det var lägenheten de fick tag på. Börjar misstänka att det finns en annan orsak till alla dessa flyttar över landet.
Det har sagts flera gånger varför dom flyttade från Nynäshamn och varför det blev till Sorsele. Anledningen var luften igen. Det var dålig luft av någon anledning jag inte minns i den lägenheten dom bodde i och hyresvärden tror jag kunde inte erbjuda någon annan lägenhet och därav kände Jewels att dom inte hade någon möjlighet att bo kvar, då dom blev sämre av att bo kvar där.
Då fick dom ett erbjudande av en vän/bekant i Sorsele att få hyra hans extrahus som ingen bodde i billigt, då han kände att det var trist att låta ett hus bara stå tomt och förfalla. Ett hus mår ju alltid bättre av att någon bor där än att det står tomt och kallt.
Sedan är jag inte helt säker på mitt minne men jag är ganska säker på att Issy inte trivdes så bra i skolan redan i Nynäs och att dom hoppades på att det skulle bli bättre där i Sorsele och eftersom Jewels är uppvuxen där, så var det ju inte ett helt random ställe dom flyttade till heller!
Antagligen hade inte Jewels en tanke på hur dyrt det skulle bli att värma upp huset med pellets och vilken påverkan det skulle vara för deras hälsa med tanke på astma och allt!

Men rätt har jag!! (i det stora hela) Skillnad mot 90 % av alla som skriver här, har jag faktiskt sett helheten av videos i flera år och inte någon minut här och där och sedan dömer dom därefter!