2018-07-31, 12:00
Medlem
LekandePyromanens avatar
Nyligen har youtubekanalen Jewels'n'Issy poppat upp lite här och var. Så som jag förstår det är det en mor och dotter som bor vloggar sitt liv. Dom verkar även ha problem med pengar, då dom tiggde pengar i en video för ett tag sedan. Tydligen så har mamman inget jobb då både hon och dottern har "Aspergers", och nu har dom hamnat i blåsväder då det har läkt en video där hon skriker på dottern.

Vem är dessa filurer? Finns dom på riktigt eller är dom bara karaktärer? Heter dom verkligen Jewels och Issy? Vem fan döper sina barn till något sånt?

https://www.youtube.com/channel/UCwFsyPnNvGZc8NxGehCpohA

http://svenskayoutubers.se/2018/july/ljudinspelning-pa-nar-youtube-mamman-sager-olampliga-saker-till-sin-dotter-har-lackt.html
Citera
2018-07-31, 12:04
Medlem
LekandePyromanens avatar
Kom på en till sak. Om dessa personerna nu finns, varför är dottern inte i ett fosterhem? Mamman har ju uppenbarligen problem med ekonomin och verkar inte stabil.
Citera
2018-07-31, 12:31
Medlem
Fotbollspucks avatar
Kändisskvaller? Aldrig hört talas om Jewels n Issy!
Om du är orolig för flickan så får du väl göra en anmälan till soc.
Hur gamla är dom?

Lyssnar på inspelningen nu där kärringen skriker på dottern, "du fattar inte hur vi plågas, vi plågas till döds, aldrig varit så olycklig i hela mitt inte ens när jag var tillsammans med en man som var våldsam var det såhär jobbigt.

DU HAR FÖRSTÖRT VÅRA LIV!

Jag hoppas dina år på jorden kommer bli extremt svåra!

Det var bland det jävligaste jag hört, spärra in kärringen och låt någon annan ta hand om barnet!
Har hon ingen pappa, eller har kärringen kanske haft ihjäl honom?

Edit: Deras video som behandlar kärringens gapande har lagts upp på deras egna kanal och har i denna stund 26 173 visningar så anmälningarna borde hagla in!
Skulle inte förvåna mig om denna kärringen redan har anmälningar på sig och att socialen redan har koll på deras kanal.
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-31 kl. 12:44.
Citera
2018-07-31, 12:50
Avslutad
De tiggde ihop pengar till hyran förra gången jag hörde talas om dem. Uppenbart instabil morsa som inte kan ta ansvar.
Citera
2018-07-31, 12:52
Medlem
LekandePyromanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Har hon ingen pappa, eller har kärringen kanske haft ihjäl honom?

Skulle inte förvåna mig.

Citat:
Edit: Deras video som behandlar kärringens gapande har lagts upp på deras egna kanal och har i denna stund 26 173 visningar så anmälningarna borde hagla in!
Skulle inte förvåna mig om denna kärringen redan har anmälningar på sig och att socialen redan har koll på deras kanal.

I en kommentar från kanalen så har dom tydligen blivit socanmälda men det lades ner. Det känns ju som grovt tjänstefel.

I denna artikeln från en skvallerblogg så har mamman tydligen inte ens en grundskoleutbildning?!?! Samt att mamman inte kan arbeta pga "diagnoser" och har skulder på 100 tusen kronor. Vore ett intressant fall för lyxfällan!

http://svenskayoutubers.se/2018/january/youtubers-hjalper-familj-i-akut-lage.html
Citera
2018-07-31, 12:53
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
De tiggde ihop pengar till hyran förra gången jag hörde talas om dem. Uppenbart instabil morsa som inte kan ta ansvar.

Tigga pengar får dom väl göra om dom vill det verkar vara trendigt att göra på youtube nowdays men ta och lyssna på klippet där käringen kränker och önskar sin dotter all olycka, det är fan inte friskt!
Citera
2018-07-31, 12:56
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Skulle inte förvåna mig.

I en kommentar från kanalen så har dom tydligen blivit socanmälda men det lades ner. Det känns ju som grovt tjänstefel.

I denna artikeln från en skvallerblogg så har mamman tydligen inte ens en grundskoleutbildning?!?! Samt att mamman inte kan arbeta pga "diagnoser" och har skulder på 100 tusen kronor. Vore ett intressant fall för lyxfällan!

http://svenskayoutubers.se/2018/january/youtubers-hjalper-familj-i-akut-lage.html

Stackars flicka som fått växa upp med den där jäveln, hon ser rätt så gammal ut 13-14 år? Lär inte varit några speciellt härliga år om man ser till det materialet som råkat läcka ut.
Om den där tjejen ska bli hyffsat normal så lär det behövas en stabil familj där hon får mycket kärlek samt gå i terapi bra många år.
Citera
2018-07-31, 13:04
Avslutad
Citat:
Tigga pengar får dom väl göra om dom vill det verkar vara trendigt att göra på youtube nowdays men ta och lyssna på klippet där käringen kränker och önskar sin dotter all olycka, det är fan inte friskt!

Visst, men luktade trubbel lång väg när de var _tvungna_ att tigga pengar i vintras. Ingen vidare uppfostran heller.
Citera
2018-07-31, 13:13
Bannlyst
Finns inte redan massa sånna här trådar?
I alla fall så verkar dessa personer vara okapabla utan socialen...
Citera
2018-07-31, 13:19
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Visst, men luktade trubbel lång väg när de var _tvungna_ att tigga pengar i vintras. Ingen vidare uppfostran heller.

Ja fy fan, kanalen har dom haft i tre år så jag antar att soc redan har koll på dom, och iom att mamman inte jobbar så är det väl därifrån dom får sina pengar.
Spolade mig igenom ett klipp där flickan satt och pratade med sina följare och då skrev någon i chatten och frågade om hon var orolig för flytten ... så kanske hon ska få komma till någon fosterfamilj eller liknande, man kan ju alltid hoppas.

Gå inte in och hata på deras kanal nu eller på psykfallet till mamma, det lär knappast göra livet enklare för flickan.
Citera
2018-07-31, 13:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jag tycker det är fel att kalla Mamman för psykfall.
Att få utbrott på sina barn får vi alla någon gång.
Dottern säger ju i klippet att hon betett sig illa.
Ni som har eller haft tonårsbarn borde veta hur ungar kan vara.
Lägger inte så stor vikt på deras bråk.

Dottern har inte gått i skolan på hela året?
Dom verkar inte vara klara med diagnos utredningen eller så har
dom inte fått någon hjälp?
Att dottern inte gått till skolan tycker jag är lite mer oroväckande.
Om hon nu inte vågar gå till skolan borde hon fått hjälp i hemmet.

Nu ska dom flytta till Norrköping.
Jag får lite känslan av att dom flyttar ifrån sina problem.
Det går inte. Problemen följer med.

Nej hata gör jag inte. Jag hoppas dom får bättre hjälp i
Norrköping och att dottern kommer igång med skolan.
Citera
2018-07-31, 14:18
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tycker det är fel att kalla Mamman för psykfall.
Att få utbrott på sina barn får vi alla någon gång.
Dottern säger ju i klippet att hon betett sig illa.
Ni som har eller haft tonårsbarn borde veta hur ungar kan vara.
Lägger inte så stor vikt på deras bråk.

Dottern har inte gått i skolan på hela året?
Dom verkar inte vara klara med diagnos utredningen eller så har
dom inte fått någon hjälp?
Att dottern inte gått till skolan tycker jag är lite mer oroväckande.
Om hon nu inte vågar gå till skolan borde hon fått hjälp i hemmet.

Nu ska dom flytta till Norrköping.
Jag får lite känslan av att dom flyttar ifrån sina problem.
Det går inte. Problemen följer med.

Nej hata gör jag inte. Jag hoppas dom får bättre hjälp i
Norrköping och att dottern kommer igång med skolan.

Klart som fan en förälder har rätt att bli förbannad men det finns gränser för vad man häver ur sig, hade mamman sagt något i stil med... " Du är väldigt egoistisk" "Nu får du fan ta att skärpa till dig" osv osv men mamman önskar henne all olycka och hoppas på att sitt egna barn ska få genomlida det hon gjort och att flickan har förstört 2 vuxnas liv, här går hon över från en arg frustrerad förälder till en psykiskt sjuk jävla kärring som endast borde få vara med sina barn under bevakade besök.

Lyssnade du ens på klippet?

Jaha det är båda som ska flytta det var synd, bättre att flickan fått komma till en kärleksfull familj där man aldrig kommer i närheten av att slänga ur sig elakheter och kränkningar som hon kärringen gjorde.

Att det här skulle vara den enda gången som kärringen psykiskt misshandlat sin dotter har jag väldigt svårt att tro, att det då skulle spelas in av misstag och sen läcka ut, sannolikheten är väldigt låg.

Det är mer troligt att flickan spelat in det hela med flit då hon är trött på att få höra hur värdelös elak och jävlig hon är.... och sedan "läckt" det med flit.
Eller så råkade det bara spelas in råkade läckas en av gångerna som psykfallet till kärring beter sig jävligt illa mot sin dotter.

När jag såg trådstarten trodde jag bara att det var någon som ville svartmåla henne men det här gjorde mig riktigt förbannad.
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-07-31 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in