Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 02:36
  #1
Medlem
Windows 10 & "Spatial Sound" Ett par frågor från en som inte kan ett smack om ämnet.
Ja som sagt, kan absolut NADA om det hela.
Vad jag vet har jag Windows Sonic For Headphones som jag slår på när jag har lurarna (Sony MDR1/A).
Jag har valet att prova på Dolby Atomos också men har inte provat det.

SÅ nu undrar jag itll er som vet vad detta är och om ni gillar det eller inte och gärna en liten förklaring, skulle vara tacksam!

Jag är nyfiken på vad skillnaden är mellan Windows Sonic och Dolby Atomos för vad jag har förstått så gör dom olika programmen ljudet i ens hörlurar mer "surround" eller dylikt.

Och om det kanske finns något helt annat märke än dessa 2 som är bäst. Jag lägger mer än gärna pengar på det bästa ljudet, det ärn ågot jag känner mig bekväm att lägga cash på.

Tack på förhand!

PS.
Dessa Dolby Atomos och Windows Sonic är ju software i windows 10 och jag kopplar mitt ljud såhär att jag kör ut en 3,5mm plug från sound out bak på desktoppen som sedan går till ett Harman Kardon MAS101 förstärkarpaket med högtalare och kittet.
Min fråga är då, BEHÅLLER jag då DOlby Atomos / Windows Sonic for headphones om jag kopplar in mina hörlurar i min Harman Kardon förstärkare istället för rakt in i datorns headphones out ?
DS
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback