2018-07-31, 16:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Personligen kallar jag det Karma när det drabbar de som har arbetat för det samhälle vi har idag i Sverige. Särskilt om det är anhängare till Reinfeldt.

Reinfeldt eller Löfven, same same different name. Alla ingår i 7K-blocket och bedriver samma politik.
Citera
2018-07-31, 16:37
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Så nu när alla har spytt galla och garvat lite åt att en moderat-politiker har åkt på däng av just de som skulle rädda din pension, vad vet vi om blattarna och självfallet måste det finnas (2018 förfan) mobilfilmer på nätet.

Gruppbabianer älskar ju Znapjat å Fejjan.

Men såklart har ju någon filmat lite och vill lägga upp här?

Håller med dig. Bara massa tjafs om karma och offrets kärring. Någon måste ju bara veta vilka detta handlar om, så stort är inte Karlskrona. Det lär väl heller inte vara första gången dessa ligister åker runt i sina bilar och beter sig provokativt...
Citera
2018-07-31, 16:37
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
När ungdomarna skulle köra från badet utsatte ett annat gäng gruppen för verbala kränkningar. Därefter låste de med hjälp av tre bilar sedan fast ungdomarnas bil i ett hörn vilket förhindrade dem från att ta sig därifrån.
Citat:
Men kvällen tar inte slut på sjukhuset. Mattias Liedholm berättar att sönerna senare under kvällen sett gärningsmannen på en bensinstation. – De blir upptäckta och jagade av killarna. En lång biljakt följer där killarna försöker ramma bilen i hög fart och mina söner tar sig därifrån genom att köra mot polishuset

Man kan bara skratta åt det här. Det finns bara 1 sätt att bli av med dessa sjuk individer, och det är att sätta hårt mot hårt. Sök upp dom, slå de sönder och samman. Kommer de igen, upprepa.
Blattar är som getingar som söker sötsaker, de ger sig inte förrns de ligger halvt döda på backen
Citera
2018-07-31, 16:39
Medlem
Erik Östs avatar
När han ligger där med krossad käke i sjukhussängen nu och ömkar sig själv har han gott om tid att ransaka både sig själv och frugans godhetsknarkande missbruk.

Kanske de gör om och gör rätt men förmodligen kanske inte skulle jag gissa , iaf när man läser hennes sälvdestruktiva "hata inte"-inlägg.

Därför ser jag bara sådana här människor som aspiranter på Darwin-priset och inget mer.

Bort från genpoolen bara , vi behöver inte mer smutsfolk-förespråkare i sverige, bort!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-07-31 kl. 17:01.
Citera
2018-07-31, 16:51
Medlem
Skönt att det var medskyldiga till mångkulturen som drabbades. Kallas för karma!
Citera
2018-07-31, 16:59
Medlem
fermions avatar
Jag tycker ni skrivbordshjältar är obehagligt hårda att döma offret. På sin FB sida delar han mer kontroversiellt än vad jag själv gör - eller ungefär lika. Han tar även diskussionen med de obligatoriska värdegrundsprästerna vi alla har som vänner.
https://www.facebook.com/m*ttias.liedh*lm?fref=pb&hc_location=friends_tab
Dessutom var han om dumdristig så modig. Det är GM som är omänskliga as.
I tråden på hustruns FB sida https://www.facebook.com/sophia.ahlin?lst=100000060077961%3A614091344%3A153 3047939 är diskussionen öppen.
Finns några som tycker han får skylla sig själv för att han provocerat dem. "Man blir aldrig attackerad oprovocerat" men får svar på tal med exempel.
Till brottet nu!
Berätta vilka GM är ni som vet eller anar.
Citera
2018-07-31, 17:00
Medlem
Gabriel2017s avatar
Det finns nog mer i den här historien än som framkommit. Sönerna har alltså bil och körkort, dvs 18 år plus, varför hjälpte inte de och deras vänner sin far, när han misshandlades? Moderns Facebook inlägg fick mig att tro att det var barn hennes barn, inte unga vuxna män. Jag tror sönerna vet varför de bråkade och också vilka förövarna är. Bråk om flickvänner? De skulle ha ringt polisen först? Varför gjorde man inte det? Är det något som man vill dölja?
Citera
2018-07-31, 17:07
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Personligen kallar jag det Karma när det drabbar de som har arbetat för det samhälle vi har idag i Sverige. Särskilt om det är anhängare till Reinfeldt.
Absolut.

Detta är den logiska följden av att moderater skapat ett vi och dom tänkande mellan godhetsknarkande moderater och sunt invandringsskeptisk ursprungsbefolkning.
Citat:
Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer, sa Fredrik Reinfeldt.
https://www.expressen.se/kvallsposten/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/

Sedan tror jag inte den uppkomna situationen hade slutat annorlunda om nysvenskarna talat bättre svenska......
Citera
2018-07-31, 17:12
Medlem
Om jag hade varit där och slagit ned invandrarna så hade denne moderat vittnat mot mig i tingsrätten.
Citera
2018-07-31, 17:13
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
"Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.

– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon. "

Det som stör mig är att hon antyder att p.g.a. att han engagerar sig för mångfald så är det fel att slå honom; så andra som inte engagerar sig för hennes hjärtfråga de förtjänar att bli nedslagna? Om man aktivt godhetsmarkerar dagligen skall man slippa asylvåldet, men annars förtjänar man det? Väldiga Reinfeldt-vibbar som tyckte att SD-are förtjänade att misshandlas.

Jag undrar du inte misstolkar artikeln lite här. Jag menar att det i själva verket är Expressen som försöker luras och suggerera fram en känsla av att det finns en dimension av hatbrott mot HBTQ-människor bakom brottet. Så här lyder ju passagen i Expressen:

"Varför hennes man misshandlades vill hon helst inte spekulera i.
– Men det var återkommande att han kallades ”svennejävel”.
Det är något som "kan ha förekommit" enligt polisen.
[Här rycker den rättrådige journalisten in för att förvilla och leda spåret i en annan riktning:]
Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.
– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon."

Den stackars hustrun har nog med den sista meningen bara velat uttrycka en allmän frustration över att maken misshandlats av invandrare fast hon och hennes man är så snälla och jobbar med mångfaldsfrågor. (Min gissning är att hon kanske inte ens sa citatet som svar på frågan om motivet till brottet).

Fake news/medvetet försök skapa förvirring av tidningen således, snarare än kvinnans fel.
Senast redigerad av RCI856645964 2018-07-31 kl. 17:31.
Citera
2018-07-31, 17:13
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Det finns nog mer i den här historien än som framkommit. Sönerna har alltså bil och körkort, dvs 18 år plus, varför hjälpte inte de och deras vänner sin far, när han misshandlades? Moderns Facebook inlägg fick mig att tro att det var barn hennes barn, inte unga vuxna män. Jag tror sönerna vet varför de bråkade och också vilka förövarna är. Bråk om flickvänner? De skulle ha ringt polisen först? Varför gjorde man inte det? Är det något som man vill dölja?

Tror inte det är hennes biologiska barn? Utan hon är nog bonusmamma(Hon är 34 år enligt ratsit). Söker man på Liedholm på facebook hittar man de båda sönerna(verkar bo hos mamman på d*mvägen, *=i). De ser inte ut som jägarsoldater e.d direkt om jag säger så.. Så de kunde nog inte sätta emot något.
Citera
2018-07-31, 17:19
Medlem
Swe1227s avatar
Haha "senare blev hans söner jagade med bil genom stan"

Det är väl för helvete sönerna som ska jaga gärningsmännen!!

Det var alltså inye en ensam dotter, utan minst 2 söner!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in