Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
"Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.
– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon. "
Det som stör mig är att hon antyder att p.g.a. att han engagerar sig för mångfald så är det fel att slå honom; så andra som inte engagerar sig för hennes hjärtfråga de förtjänar att bli nedslagna? Om man aktivt godhetsmarkerar dagligen skall man slippa asylvåldet, men annars förtjänar man det? Väldiga Reinfeldt-vibbar som tyckte att SD-are förtjänade att misshandlas.
Jag undrar du inte misstolkar artikeln lite här. Jag menar att det i själva verket är Expressen som försöker luras och suggerera fram en känsla av att det finns en dimension av hatbrott mot HBTQ-människor bakom brottet. Så här lyder ju passagen i Expressen:
"Varför hennes man misshandlades vill hon helst inte spekulera i.
– Men det var återkommande att han kallades ”svennejävel”.
Det är något som "kan ha förekommit" enligt polisen.
[Här rycker den rättrådige journalisten in för att förvilla och leda spåret i en annan riktning:]
Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.
– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon."
Den stackars hustrun har nog med den sista meningen bara velat uttrycka en allmän frustration över att maken misshandlats av invandrare fast hon och hennes man är så snälla och jobbar med mångfaldsfrågor. (Min gissning är att hon kanske inte ens sa citatet som svar på frågan om motivet till brottet).
Fake news/medvetet försök skapa förvirring av tidningen således, snarare än kvinnans fel.