2018-08-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det var nog också vad som slog mig först när jag läste hennes FB-inlägg. Hela den pubertala patetiken: de stilistiska upprepningarna om hur "jag vill hata dig", följt av en andra radda upprepningar om "men du förtjänar inte mitt hat". Väldigt gymnasialt.

Visst, det kan vara svårt att skriva om något såpass traumatiskt. Men: jag tror också textens pekoral-status är ett resultat av just den kognitiva dissonans som många i tråden noterat, och även uttryckt en viss skadeglädje för. Det Fashwave skriver här ovan är koncist, nyktert, och kraftfullt, just för att han direkt benämner själva kärnan i det som hänt. Men det kan -- får -- vill -- inte Sophia Ahlin göra. Hon förstår det säkert innerst inne. Men hon kan inte säga det. Hon ser säkert sanningen, men måste hålla sig till godo med floskler. "Vi får inte låta hatet segra," typ. Lite lyser igenom med "svennejävel" och att hon och hennes make kämpat för GMs rättigheter, osv. Men den bittra sanningen måste döljas bakom känslofloskler.

(Inte känna "hat", förresten. Klart hon känner hat. Klart sönerna känner hat. Klart maken känner hat. Helt naturligt att göra i den situationen, och gör man det ej är man degenererad. Det uttrycker hon för övrigt också med "Du förtjänar ingenting annat än att spärras in och inte släppas ut förrän du förstår att ditt och dina kompisars våld inte hör hemma i ett öppet samhälle.")
Väl formulerat av hur jag själv upplever henne. Vad är det hon vill ha sagt egentligen? Och vad är det, framför allt, hon absolut inte vill ha sagt?

Det enda som framgår med riktig tydlighet är väl att det här är människor som inte ska röstas fram till några ledande positioner i samhället. Om hon resonerar så här lojt och menlöst när hennes egen familj blivit utsatt så vill jag inte ha någon ens perifer påverkan av hennes gelikar om min skulle bli utsatt.
Citera
2018-08-01, 08:18
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Dom ringde polis först men det var kö
På riktigt? Du menar alltså att Sverige haft sådan tur att en landsförrädare familj fått uppleva mångkulturens effekter på två olika sätt på samma dag? Detta är ju fantastiskt.

Dels närkontakt med misshandel och rasism, men sedan även den mer indirekta, smygande effekten av den nedmonterade välfärden.
Citera
2018-08-01, 08:23
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Förstår inte allt om karma, att han får skylla sig själv. Han har en syn på brottslighet som stämmer överens med min och jag är inte M.
Väldigt intressant hur ni dömer utan att veta.
Det räcker ju att veta att han är moderat. Eller? Bidrog till förfallet? Check.
Ropat "rasist" på de som insåg problemen innan honom? Check.
Medvetet ljuga och mörka när han själv börjar inse? Check.
Svänga i fråga efter fråga utan att vara ärlig om varför? Check.
Låtsas som om man alltid tyckt som man gör? Check.

Vad mer behöver du?
Citera
2018-08-01, 08:31
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Den som sköter sig och är trevlig välkomnas. Grannjäveln som klampar omkring med hälarna och spelar techno kan dra åt helvete. Likaså den som bränner bilar och skjuter vilt omkring sig.

Det kallas kontext. Ta seden dit du kommer.

https://www.youtube.com/watch?v=uXEMfuIZMfI

De här blattarna ropade svennejävel för att de inte känner någon samhörighet med svenskar. Inget konstigt med det. Det är naturligt. Det underliga är hur fan någon kan överväga att tro att ett mångkulturellt samhälle någonsin kommer att fungera.

Människor känner samhörighet endast med sin egen etniska grupp. Européer med européer, Afrikaner med Afrikaner osv. Sedan finns det naturligtvis konflikter mellan folkslag av samma hudfärg, ofta pga av religiösa eller stora kulturella skillnader.

Mångkultur leder till konflikter och våld. Det borde du väl fatta. Skulle du vilja att vi hade en så stor invandring av muslimer som gjorde att européerna blir i minoritet och Europa blir islamistiskt bara muslimerna "jobbar och sköter sig"? Har du ingen självkänsla och självbevarelsedrift? Du ska värna om ditt eget ursprung, det gör muslimerna, judarna, somalierna, japanerna etc. Jag blir förbannad när jag hör svenssons ogenomtänkta bullshit-argument "bara invandrarna jobbar och sköter sig så kan de få komma hit".
Senast redigerad av BeatriceCenci 2018-08-01 kl. 08:36.
Citera
2018-08-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det räcker ju att veta att han är moderat. Eller? Bidrog till förfallet? Check.
Ropat "rasist" på de som insåg problemen innan honom? Check.
Medvetet ljuga och mörka när han själv börjar inse? Check.
Svänga i fråga efter fråga utan att vara ärlig om varför? Check.
Låtsas som om man alltid tyckt som man gör? Check.

Vad mer behöver du?
Vart får du fram alla dina Check ifrån ?
Citera
2018-08-01, 08:38
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Och DÄR fick han vad han förtjänade!

Håller helt med. De behandlar invandrare som offer och tycker synd om dom, vill hjälpa dem att få bra liv, men det fungerar inte så i verkliga livet.
Citera
2018-08-01, 08:39
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Jävla tjat om karma här. Vad vet vi om svartskallarna och vad som verkligen hände?
Adderade detaljer om fallet tyder ju på att det är mycket mer än bara "oprovocerat överfall" och 1 som nitade 1 med tillhygge.
Bilar hit och dit samt förföljelse i bilar och grupperingar och annat.

Kan någon skippa karmasnacket och bena ut vad vi vet tack.

Orka plöja igenom 23 sidor med enbart karma/babbe-beteende.

Finns det verkligen inga bilder eller filmer ens idag att tillgå?
Citera
2018-08-01, 08:42
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför ringde de inte 112 i stället för till pappa. Var de vana vid att pappa, den store moderaten, fixade allt. Varför ringde inte den store moderaten till 112. Dum i huvudet?

Man vet väl när man är i underläge.

Det är något i denna historia som inte stämmer. Som sagt varför inte ringa 112. Situationen var tillräckligt allvarlig. Kände ungdomarna varandra? Kanske knarkaffärer fanns med som gått snett?
Varför stängde blattarna in svennarna med sina bilar. Med reg nummer så är de lättidentifierade.

Sedan ska det efter misshandeln och sjukhuset uppstått en biljakt. Allt detta låter väldigt märkligt.
Citera
2018-08-01, 08:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Tråkigt det som hänt. En gillad politiker/människa i staden faktiskt, en hygglig människa.

Dock är jag inte förvånat att fysiskt våld brutit ut på Långö med MENA som direkt inblandade. Den stranden som tidigare hade nästan 100% svenska besökare har nu mer eller mindre blivit det mest populära stället under sommaren bland MENA, ungefär 50% av alla som brukar vara där är MENA och den siffran växer.

Har dragit lite i mina invandrarkontakter utan resultat. Verkar dock som det är några från Kungsmarken som ligger bakom. Här bor de mest kriminella/mest kaoz invandrarna. Alla som bor här är dock inte kriminella/kaoz, långt ifrån, men att området är grovt överrepresenterat när det kommer till kriminalitet/kaoz, även om man jämför med stadens andra invandrartäta områden, är faktum.

Förhoppningsvis börjar familjen fundera på vad vi kan göra för att ta tillbaka våra stränder och göra dem säkra igen.
Citera
2018-08-01, 08:44
Medlem
Citat:
Dom ringde polis först men det var kö

Nej det är inte kö till 112 en anings väntan kan det vara. Det är vanligen jätteköer till 114 14 dit ska man bara ringa om man inte omedelbart behöver hjälp.

Vet inte om jag ska tro på dumhet eller falskt uttalande?
Citera
2018-08-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det är något i denna historia som inte stämmer. Som sagt varför inte ringa 112. Situationen var tillräckligt allvarlig. Kände ungdomarna varandra? Kanske knarkaffärer fanns med som gått snett?
Varför stängde blattarna in svennarna med sina bilar. Med reg nummer så är de lättidentifierade.

Sedan ska det efter misshandeln och sjukhuset uppstått en biljakt. Allt detta låter väldigt märkligt.

Håller med antingen är det media som är otydliga, ofullständiga, falska eller så är det en annan hund begraven här. Som du säger, av 4 personer måste rimligen komma i håg flera av tre bilnummer så det kan bara vara att hämta in ägarna.
Citera
2018-08-01, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
De här blattarna ropade svennejävel för att de inte känner någon samhörighet med svenskar. Inget konstigt med det. Det är naturligt. Det underliga är hur fan någon kan överväga att tro att ett mångkulturellt samhälle någonsin kommer att fungera.

Människor känner samhörighet endast med sin egen etniska grupp. Européer med européer, Afrikaner med Afrikaner osv. Sedan finns det naturligtvis konflikter mellan folkslag av samma hudfärg, ofta pga av religiösa eller stora kulturella skillnader.

Mångkultur leder till konflikter och våld. Det borde du väl fatta. Skulle du vilja att vi hade en så stor invandring av muslimer som gjorde att européerna blir i minoritet och Europa blir islamistiskt bara muslimerna "jobbar och sköter sig"? Har du ingen självkänsla och självbevarelsedrift? Du ska värna om ditt eget ursprung, det gör muslimerna, judarna, somalierna, japanerna etc. Jag blir förbannad när jag hör svenssons ogenomtänkta bullshit-argument "bara invandrarna jobbar och sköter sig så kan de få komma hit".

Etniska konflikter mellan folk som står långt i från varandra kulturellt, sedan spetsar man med religion och religiös fanatism. Klart att det inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in