Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 21:36
Medlem
vad fan ska man göra när man varje dag i flera år noga övervägt själmord?!
kan inte skaka av mig skiten, känns som man blir galen på att man velar fram och tillbaka.
man har ju mycket att leva för men det känns fan inte så och ałlt, verkligen allt går åt helvete hela tiden!!!
Citera
2018-07-29, 21:41
Medlem
Xylulose-5-ps avatar
Det är inte DU som behöver dö.
Det är DIN nuvarande situation som måste "dö" - LÄS: ÄNDRAS PÅ.
"Resa sig ur askan".

Kroppen försöker säga dig något, lyssna på den!

Ett snabb tips:
När du skall gå och lägga dig.
Lägg dig ner och gå igenom HELA din dag i dina tankar - från det att du satte fötterna i backen från sängen. Som att du skulle se en film framför dig i dina tankar.

Vad hände under dagen? Vad tyckte du var bra? Vad tyckte du var kul? Vad tyckte du var dåligt?
Träffade du någon som fick dig att bli upprörd? Varför blev du upprörd?
Detta är ett bra första steg att inse VAD man faktiskt tycker om. Det kanske kan ge en indikation på vart man vill?
Citera
2018-07-29, 21:48
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xylulose-5-p
Det är inte DU som behöver dö.
Det är DIN nuvarande situation som måste "dö"

Very good.
Vi förstår att din smärta är outhärdlig. Kan inte säga att den kommer sluta, men ju längre tiden går ökar dina chanser exponentiellt ifall du hela tiden försöker. Sannolikhetslära bygger på det. Ifall rött kommer hela tiden på roulette bordet, ökar chansen för att det blir svart nästa gång. Chansen att rött skulle komma 1 miljoner gånger efter varandra är obefintlig. Samma med din otur.
Citera
2018-07-29, 21:50
Medlem
jo så är det väl i alltid att situationen måste dö...
har nog inte otur utan känner av effekten av dåliga livsval som aldrig tycks ta slut
Citera
2018-07-29, 21:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Du har mycket att leva för som du skriver! Fokusera på det. Sedan ta och bit ihop, livet är inte alltid trevligt men det är det enda liv vi har. Så försök göra det bästa av det istället för att fundera på bäst sätt att ta livet av sig.
Citera
2018-07-29, 21:58
Medlem
Xylulose-5-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rsllxd
jo så är det väl i alltid att situationen måste dö...
har nog inte otur utan känner av effekten av dåliga livsval som aldrig tycks ta slut

Ofta är det dessa livsval som gör att vi kan tänka i ett större perspektiv nästa gång en liknande situation uppkommer.
Iom dessa "dåliga livsval" du har gjort har du faktiskt lärt dig något.

När jag menar "lärt sig" men jag inte att man har läst något in en bok (teoretiskt)
Man har upplevt hela känslan, hela tanken och allt runt omkring problemet.
Man har upplevt konsekvenserna av ett dåligt val.
Man har skaffat sig visdom.

Var inte så hård mot dig själv. Man träffar inte alltid bollen - "swing and miss".
Att fela är mänskligt och både du och jag kommer fortsätta att göra många fel.
Det är så vi lär oss - via våra misstag.
Bara fortsätta svinga så kommer du träffa rätt.
Citera
2018-07-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xylulose-5-p
Ofta är det dessa livsval som gör att vi kan tänka i ett större perspektiv nästa gång en liknande situation uppkommer.
Iom dessa "dåliga livsval" du har gjort har du faktiskt lärt dig något.

När jag menar "lärt sig" men jag inte att man har läst något in en bok (teoretiskt)
Man har upplevt hela känslan, hela tanken och allt runt omkring problemet.
Man har upplevt konsekvenserna av ett dåligt val.
Man har skaffat sig visdom.

Var inte så hård mot dig själv. Man träffar inte alltid bollen - "swing and miss".
Att fela är mänskligt och både du och jag kommer fortsätta att göra många fel.
Det är så vi lär oss - via våra misstag.
Bara fortsätta svinga så kommer du träffa rätt.
Att fela är mänskligt, ja, och kan även ibland vara förlåtligt (beroende förstås lite på felets karaktär). Men om man felar om och om och om igen och aldrig lär sig, DÅ får man verkligen skylla sig själv. Det finns liksom en gräns för hur mycket dumhet man får utöva under en livstid.
Tread carefully.
Citera
2018-07-29, 22:48
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rsllxd
vad fan ska man göra när man varje dag i flera år noga övervägt själmord?!
kan inte skaka av mig skiten, känns som man blir galen på att man velar fram och tillbaka.
man har ju mycket att leva för men det känns fan inte så och ałlt, verkligen allt går åt helvete hela tiden!!!

Typ paroxetin kan funka mot ältande. Men viktigt med KBT på det så att du lär dig stanna i ångesten. Dvs inte fortsätter mala med tröstetankar som du redan tänkt 1000 ggr för att tillfälligt lindra ångesten.
Citera
2018-07-29, 22:52
Medlem
Xylulose-5-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaiseMonCul
Att fela är mänskligt, ja, och kan även ibland vara förlåtligt (beroende förstås lite på felets karaktär). Men om man felar om och om och om igen och aldrig lär sig, DÅ får man verkligen skylla sig själv. Det finns liksom en gräns för hur mycket dumhet man får utöva under en livstid.
Tread carefully.

Det du säger är en självklarhet. Lika självklart som att solen är varm.
Man får ALLTID ta konsekvenserna för sina misstag.
Gör man samma misstag om och om igen är det samma konsekvens som uppstår.
Jag försöker leta efter någon substans alt. konkret innehåll i ditt svar men finner det ej.
Citera
2018-07-29, 23:37
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikändring i förtydligande syfte.
Tidigare rubrik: "tankar som maler..."

/Mod.
Citera
2018-07-30, 00:43
Medlem
Lillamig72s avatar
Gå till doktorn och få professionell hjälp. Du behöver medicin för att klara av att bli bättre.
Citera
2018-07-30, 02:33
Medlem
tack för ideer och stöd ska rycka upp mig för miljonte gången
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem