• 1
  • 2
2018-07-29, 12:39
Medlem
WalterSullivans avatar
Tjena jag hade tänkt att det vore en bra idé att investera i några basic skivstänger och hantlar med vikter hemma då jag kan träna armar och lite annat mer oftare i hemmet när jag vill.

Så kollade runt lite och det finns ju jävligt billiga skivstänger för bara några hundra som denna https://www.traningsmaskiner-pro.com...rlstang-silver

Hantel https://www.gorillasports.se/hantels...las-30mm/p/306

Är det mycket sämre kvalitet på de riktigt billiga stängerna/hantlarna mot tex nån dyr lyxig Eleiko stång? Nåt jag bör tänka på när jag köper dessa grejer?
Senast redigerad av WalterSullivan 2018-07-29 kl. 12:53.
Citera
2018-07-29, 13:02
Medlem
Bra tanke där. Att ha gymprylar hemma ger en mer frihet. O mer muskler.
Citera
2018-07-29, 13:22
Medlem
Cannibalizations avatar
Har hantlar med utbytbara vikter hemma och kan rekomendera det. Kostade några hundra bara och funkar fint när man har lite tid över till att träna lite.
Citera
2018-07-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Tjena jag hade tänkt att det vore en bra idé att investera i några basic skivstänger och hantlar med vikter hemma då jag kan träna armar och lite annat mer oftare i hemmet när jag vill.

Så kollade runt lite och det finns ju jävligt billiga skivstänger för bara några hundra som denna https://www.traningsmaskiner-pro.com...rlstang-silver

Hantel https://www.gorillasports.se/hantels...las-30mm/p/306

Är det mycket sämre kvalitet på de riktigt billiga stängerna/hantlarna mot tex nån dyr lyxig Eleiko stång? Nåt jag bör tänka på när jag köper dessa grejer?

Svar: Ja.

Sedan så avråder jag alla att handla från båda dessa försäljare. Helt värdelös kundservice på alla sätt och vis.

Vill du handla Eleiko så köp direkt från Eleiko. Vill du handla billigare grejer fast som har bra kvalitet, handla inte från dessa.
Citera
2018-07-29, 14:32
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Svar: Ja.

Sedan så avråder jag alla att handla från båda dessa försäljare. Helt värdelös kundservice på alla sätt och vis.

Vill du handla Eleiko så köp direkt från Eleiko. Vill du handla billigare grejer fast som har bra kvalitet, handla inte från dessa.

Ok lite länkar på bra billiga grejer?
Citera
2018-07-29, 14:43
Medlem
Känns ju som att det beror lite på hur seriös du är med din träning också. Jag antar att det inte kan skilja hur mycket som helst och därför inte borde spela någon roll om du inte är en superseriös tyngdlyftare.
Citera
2018-07-29, 15:29
Du ska skaffa en rak stång innan du skaffar en ez-stång. En ez kan man bara använda för en övning enligt mig och det är tricepsextensioner. Med en rak stång kan man träna allt. Kvalitet kostar, men värdet bevaras också. En eleikostång är lika bra om tjugo år som idag vid normal användning.
Citera
2018-07-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ok lite länkar på bra billiga grejer?

Det beror helt på vad du anser är billigt. Vad har du för budget?
Citera
2018-07-29, 17:48
Medlem
Jarrros avatar
Vart bor du?
bor i eskilstuna o kan nog sälja dig min för nån slant
Citera
2018-07-29, 20:18
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det beror helt på vad du anser är billigt. Vad har du för budget?

Jag tänkte högst 3 tusen för 1-2 stänger och ett par hantlar med lite vikter, jag är alltså inte ute efter att börja bygga ett komplett hemmagym utan vill kunna köra lite basiska armövningar i hemmet bara.

Sen måste det inte vara super kvalitet som är som nytt om 20 år utan bara det håller för lite tunga curls och pressar i ett par år så är jag nöjd.
Citera
2018-07-29, 21:24
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag tänkte högst 3 tusen för 1-2 stänger och ett par hantlar med lite vikter, jag är alltså inte ute efter att börja bygga ett komplett hemmagym utan vill kunna köra lite basiska armövningar i hemmet bara.

Sen måste det inte vara super kvalitet som är som nytt om 20 år utan bara det håller för lite tunga curls och pressar i ett par år så är jag nöjd.

Hjälper basiska övningar mot sura uppstötningar?
Citera
2018-07-29, 21:26
Medlem
Citat:

Du kommer aldrig undan så billigt om det är hela budgeten även för vikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in