• 1
  • 2
2018-07-29, 04:12
Medlem
MrBulldoggs avatar
Om man tog ungkarlslivet till en extrem som rubriken anger, hur skulle det hålla i verkliga livet?

Levern är nog inte jätteglad med dagliga doser mättat fett, enkla kolhydrater och alkohol, och tarmen saknar allt vad fiber heter. Men om vitamin/mineraltillskottet är av god kvalitet borde man väl rent teoretiskt kunna leva rätt hyggligt ändå?
Citera
2018-07-29, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Om man tog ungkarlslivet till en extrem som rubriken anger, hur skulle det hålla i verkliga livet?

Levern är nog inte jätteglad med dagliga doser mättat fett, enkla kolhydrater och alkohol, och tarmen saknar allt vad fiber heter. Men om vitamin/mineraltillskottet är av god kvalitet borde man väl rent teoretiskt kunna leva rätt hyggligt ändå?
Om du tar bort bacon och vitamintabletterna så överlever du
Citera
2018-07-29, 04:22
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Om du tar bort bacon och vitamintabletterna så överlever du

En god tanke, men öl som ungdomens källa har dessvärre diskvalificerats genom empiriska studier i verkliga livet.
Citera
2018-07-29, 05:01
Medlem
Haha... nog skulle man kunna överleva rätt länge, om vi pratat ren överlevnad. Frågan är väl lite hur msn skulle må.. Är ingen expert men vet iaf att magen inte skulle gilla en sån kost som är så pass befriad från fibrer. Skulle nog få lov å komplettera med nåt som höll igång tarmarna också emellanåt. Gissar jag. Kanske skulle mathållningen märkas i ork och i blodprov mm

Men som sagt, kan ett fotbollslag överleva uppåt 2v på grottvatten och några snickers så...
Citera
2018-07-29, 06:29
Medlem
Banangurkazzs avatar
man kan överleva flera månader på vatten och b-vitaminer
Citera
2018-07-29, 07:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Och öl innehåller rikligt med B-vitaminer, så då kan man köra med det istället.
Citera
2018-07-29, 08:17
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och öl innehåller rikligt med B-vitaminer, så då kan man köra med det istället.
Ja men jag menade på det minimala man kan överleva på. (men du kommer efter några månader dö av svält).
Citera
2018-07-29, 08:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja men jag menade på det minimala man kan överleva på. (men du kommer efter några månader dö av svält).
Här finns för övrigt en annan tråd i ämnet: (FB) Överleva på öl?
Citera
2018-07-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Tror det finns mycket kvinnligt könshormon i öl, i humlet.

Kanske skulle du långsamt transformeras till kvinna,
i alla fall bli en katt-kvinna,
skaffa typ katt.

Har läst om det också att det ska finnas något enzym/hormon som ökar östrogen, eller minskar testot av öl ;(

Katt-kvinno teorin tror jag på, har märkt att efter att jag haft öldiet under flera månaders tid med knappt någon annan föda har jag mest velat ligga på en filt och mysa.

Sen det där med att öl innehåller b-vitaminer är något som är värt att inte överskatta för mycket.
Alla b- vitaminer absorberas tydligen inte lika lätt, och oavsett om det är öl som är den huvudsakliga drycken är det mer regel än undantag att bli erbjuden B-vitamin injektion.
Citera
2018-07-29, 12:21
Medlem
Citat:

Kroppen lagrar B-vitaminer i levern i flera år. Så att du på nått sätt skulle behöva tillskott av dessa direkt vid svält är någonting som du har fått om bakfoten. Kanske tänker du på C-vitamin?
Citera
2018-07-29, 12:37
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Kroppen lagrar B-vitaminer i levern i flera år. Så att du på nått sätt skulle behöva tillskott av dessa direkt vid svält är någonting som du har fått om bakfoten. Kanske tänker du på C-vitamin?
nix tänker på b-vitamin. Detta var något jag fick berättat på en avgiftning av en sjuksköterska.
Citera
2018-07-29, 12:42
Medlem
Citat:
nix tänker på b-vitamin. Detta var något jag fick berättat på en avgiftning av en sjuksköterska.

Mm hade fel. Tänkte på vitamin B12, det är vattenlösligt och sparas i flera år. De andra B-vitaminerna sparas inte så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in