Citat:
Ursprungligen postat av
Skalman71
Aaah och där kom 08-syndromet också med i bilden: "i ståkkålm, serru...."
Det är alltså därför du är så dryg. Också.
Det du inte fattar är att ditt körsätt inte minskar på köerna ett dugg. Det är bara det att när du bufflar och tränger dig fram, så får NÅGON ANNAN stå tillbaka. Trafikflödet är ju detsamma. Men det bryr ju inte du dig om, bara du kommer fram så skiter du i alla andra. Känner igen din typ.
Hur man kör på motorväg saknar relevans då det är en helt annan situation. Går du till tandläkaren när du ska hänga upp tavlor? Borr som borr, liksom?
Nej, det är INTE så det funkar med flerfiliga vägar i korsningar. Men jag känner att du har lite svårt att förstå. Du har ju aldrig krockat under dina 40 år som bilist, så du gör ju naturligtvis rätt.

Det du inte fattar är att om det finns två filer så tränger jag mig inte, vi har en fil var, hur många filer behöver du? Det finns en fil var för trafiken från varje riktning, ingen trängs, alla får plats. Måste du ha en egen väg för att vara trygg?
Dumjävel, "i ståkkålm, serru...."
moget, *ignore* (inte för att det hjälper, numera)
edit: när vi började diskutera reflekterade jag över vad du skrev, funderade, undrade om jag gjorde fel, tänkte över mina svar och hur jag agerat, du vet, som riktiga människor gör, men ju mer jag interagerade med dig, desto mer kändes du som en bot, du var otrevlig, oresonabel, lyssnade inte, motiverade inte dina påhopp, och betedde dig rent allmänt som en idiot, så det är synd att vi inte kunde diskutera trafikregler och deras praktiska tillämpning på ett vuxet sätt, för det hade kunnat vara intressant och utvecklande för oss båda.
Men det känns som om du tycker du är färdig, perfekt, och alla andra är korkade.
Du får väl se om det ger dig framgång ...