Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-29, 20:37
Medlem
[quote=Jacobsstege|64777258]
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Du kan ju börja med att söka jobba och känna på den miljön innan du börjar skriva så korkade saker

Först och främst är majoriteten av de som sitter inne idioter med lågt iq och jävligt dålig impulskontroll och konsekvenstänk.

Det kan vara enkla saker att de vill baka på en vardag men reglerna är endast helger så blir det liv.
De vill ha extra cigaretter men får bara 3 vid promenad.
De vill inte till jobbet för det är "fett segt jao".
De vägrar låta "en äcklig hora" .Å sen när har kvinnor börjat kroppsvisitera män? Så vare då int förr.

Haha ja varför skulle de inte få?
Jämställdhet min vän, kriminalvården driver det och att ha rätt värdegrund
Citera
2018-07-29, 20:55
Medlem
Engelitzs avatar
För övrigt så undrar jag om inte denna händelsen ka ha något med överfallet att göra? Man kanske bara har misshandlat random kriminalvårdare på Saltvik som hämnd??

(FB) Brottsling död Saltvik efter att ha matvägrat en längre tid
Citera
2018-07-29, 22:28
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Inget av det bor inte ens i närheten.

Men om du tänker logiskt så måste du ju förstå att det finns ingen normal individ som lägger ner massa tid på att leta upp en normal kriminalvårdare som betet sig som man ska och följt lagen och riskera att hamna i fängelse för mordförsök om inte kriminalvårdaren varit en riktig f*tta som misshandlat intagna och liknande...
Du utgår alltså från att alla intagna är fullt "normala" och därför skulle ingen inspärrad begå eller ligga bakom hemskheter av detta slag?
Alltid underhållande när någon som du tänker till ordentligt.

Det är en skam att vårdare tvingas bära namnbricka på en sådan arbetsplats!
Citera
2018-07-29, 22:40
Medlem
Snarkarens avatar
gm har just inget att förlora, ens om gm åker dit, så varför inte, bara i Sverige som nån annan sa.
Citera
2018-07-29, 23:11
Medlem
pesp-ones avatar
Dom som jobbar i centralvakten är ofta otrevliga och uppkäftiga fittor om man flaggar på (vilket är tabu bland dom intagna, men de förekommer och är okej om man mår fett dåligt osv.) mitt i natten, så att han INTE skulle kunna ha gjort något för att reta upp en intagen är rena jävla skitsnacket! Jag har under mina voltor inte varit med om många trevliga i centralvakten
Citera
2018-07-29, 23:30
Medlem
Saltvik skärper säkerheten :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-civila-klader
Citera
2018-07-29, 23:34
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Saltvik skärper säkerheten :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-civila-klader
Vem betalar ? Sverige verkar ha en outtömlig budget ?
Citera
2018-07-29, 23:53
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Du utgår alltså från att alla intagna är fullt "normala" och därför skulle ingen inspärrad begå eller ligga bakom hemskheter av detta slag?
Alltid underhållande när någon som du tänker till ordentligt.

Det är en skam att vårdare tvingas bära namnbricka på en sådan arbetsplats!

Självklart har de flesta intagna på ettor och tvåor missbruksproblematik och/eller psykiska problem. De flesta förstår ändå vikten av att sköta sig hyfsat. Internerna sitter så tätt på varandra så att om nån spelar Allan så blir han straffad. . Social utfrysning, men också "gruppgol" för att få den obekväme att flyttas förekommer ofta. . Morgan Johansson har sagt en bra sak under sina fyra år som justitieminister, och det är att en del personer är för sjuka för att sitta i vanligt fängelse och att det borde finnas ett tredje alternativ till fängelse eller rättspsykiatrisk vård. Ingenting har hänt, men det är väl en kostnadsfråga antar jag. Men dessa individer skapar irritation och är en säkerhetsrisk både för kriminalvårdare och medintagna. Det bästa sättet att spara pengar är att öka på antalet utvisningar. Problemet med det är att säkerheten måste höjas då internerna med utvisning inte har samma incitament att sköta sig. Kriminalvårdens uttalande om att mannen inte har nån direkt kontakt med de intagna tar jag med en nypa salt. Att mannen blir attackerad på det sättet han blev tyder på planering. Polis och kriminalvård gör alltid nåt "lämpligt" uttalande när nån av deras anställda är inblandad. Ett uttalande som alltid får revideras ett antal gånger, vilket vi sett prov på åtskilliga gånger.
Citera
2018-07-29, 23:56
Saltvik har alltid varit en usel anstalt med värdelös ledning och inkompetent personal, en av dom absolut sämsta i landet. Inget kommer heller bli bättre med den ”nya” chefen, tvärtom. Men det är ju sådana chefer KV vill ha och allt jag kan säga är lycka till.

För övrigt tror jag inte en sekund på att överfallet har nåt med killens jobb att göra alls, vilket nog kommer visa sig i sinom tid.
Citera
2018-07-30, 01:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Troligtvis någon intern som blivit ”kränkt”. Eller så sänker man en fångvaktare för att sätta press på de andra väktarna och få dem mer fogliga och samarbetsvilliga.
Citera
2018-07-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Myndighetspersoner är enligt lag skyldiga att uppge namn och vem de är efter.

Intressant. Vilket är lagstödet för det?
Citera
2018-07-30, 10:46
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Intressant. Vilket är lagstödet för det?

Det var på SVT nyheter de sa detta.

Det var uppmärksammat för någon vecka sedan det här med att de måste bära namnbrickor och då intervjuade man en chef och han meddelade då att de ändå måste uppge vem de är om någon av de intagna frågar och då har de löst det på ett enkelt sätt med nsmnbrickor.

Har även för mig att JO tidigare uttalat sig och sagt att ifall man säger att msn vill anmäla en myndighetsperson och därför behöver deras namn så är de skyldiga att uppge vem de är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in