2018-07-28, 20:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rad-i-trapphus

En kriminalvårdare har blivit knivhuggen och misshandlad i Härnösand.

Han var på väg till jobbet när gärningsmannen dök upp i trapphuset och gick till våldsam attack.

– Polisen jagar en gärningsman och vi hoppas verkligen på att de får tag på honom, säger Kriminalvårdens pressekreterare Ulf Mossberg.
Citera
2018-07-28, 21:06
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det är ju svårt att tro att det inte har koppling till mannens jobb, men man vet ju fan inte längre, det är så mycket oprovocerat våld överallt nu i samhället.

I vilket fall får vi hoppas dom griper gärningsmannen snart.
Citera
2018-07-28, 21:10
Medlem
Dom tvingas ha namnbrickor på jobbet 👍🏻
Citera
2018-07-28, 21:14
Medlem
Jävlar vad otäckt. Hoppas GM åker dit. Hörde nyss en helikopter fara förbi precis utanför min bostad. Mycket sjukt som sker i min hemstad nu för tiden
Citera
2018-07-28, 21:19
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burrbb

Ja självklart ska de ha det! Det är en säkerhetsfråga för de intagna.

Om de t.ex misshandlar eller på annat sätt behandlar en intagen kränkande så måste den intagne enkelt kunna uppfatta namnet på kriminalvårdaren för att senare kunna anmäla kriminalvårdaren.

Om nu denna kriminalvårdaren har blivit misshandlad av en tidigare intagen eller om det var någon random vet vi inte men om
det var en tidigare intagen så har förmodligen denna kriminalvårdare bryter sig för jävligt.
Citera
2018-07-28, 21:20
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burrbb

Bara i Sverige.
Citera
2018-07-28, 21:23
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Och så ska det sättas livstid som straff för en sådan här gärning!

Ett speciellt invandrarfängelse ska inrättas, gärna utomlands i primitiva kalla områden utan befolkning.
Sibiriens ödemarker så långt från en stad som möjligt bör bli bra för invandrarens fortsatta liv i straffarbete och enda föda maskbemängd fisk.

Ni förstår väll att ingen tidigare intagen skulle lägga ner massa tid och riskera hamna i fängelse för att hitta en kriminalvårdare som följt lagen och bettet sig som man ska.

Om det är en tidigare intagen så kan vi med hjälp av logiskt tänkande vara säkra på att denna kriminalvårdare betett sig som en f*tta och t.ex ha misshandlat intagna medmera.
Senast redigerad av bergwall94 2018-07-28 kl. 21:25.
Citera
2018-07-28, 21:25
Medlem
Det ska ha skett i en trappuppgång till en lägenhet närliggande kriminalvården.
Citera
2018-07-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ni förstår väll att ingen tidigare intagen skulle lägga ner massa tid på att hitta en kriminalvårdare som följt lagen och bettet sig som man ska.

Om det är en tidigare intagen så kan vi med hjälp av logiskt tänkande vara säkra på att denna kriminalvårdare betett sig som en f*tta och t.ex ha misshandlat intagna medmera.

Snacka inte om saker du inte känner till!
Det finns 400+ kameror på Saltvik. Vad personalen gör, finns alltid på film. Inspelat och sparat.

Är det så att det är en kränkt, kriminell som spelat ut kommer förmodligen kommande vistelse inom Kriminalvården att vara väldigt smärtsam...

#fuckcriminals
Citera
2018-07-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rus.av.Snus
Det ska ha skett i en trappuppgång till en lägenhet närliggande kriminalvården.
Jag bor bara ett stenkast därifrån, därför är jag väldigt intresserad av vilken adress det handlar om. Framförallt hoppas jag att det inte är någon jag känner som blivit attackerad. Min semester har fått en besk eftersmak nu
Citera
2018-07-28, 21:29
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Ni förstår väll att ingen tidigare intagen skulle lägga ner massa tid på att hitta en kriminalvårdare som följt lagen och bettet sig som man ska.

Du har förutfattad mening där.
Tidigare då det i stort sett bara satt etniska svenskar på kåken så stämmer ditt resonemang.
Nu med all jordens löske på plats här i Svedala så behövs det bara att någon känner sig kränkt för ett vendettaliv ska bli aktuellt.
Därför behövs speciella fängelser för folk som inte hör hemma här.
Citera
2018-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag bor bara ett stenkast därifrån, därför är jag väldigt intresserad av vilken adress det handlar om. Framförallt hoppas jag att det inte är någon jag känner som blivit attackerad. Min semester har fått en besk eftersmak nu
Tror det hände i någon av lägenheterna på Gådeåvägen, alldeles intill E4an. Var en massa poliser där förut iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in