2018-08-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Det är definitivt inte det lättaste, men du slipper gå naturvetenskapliga programmet om du söker vidare till sjuksköterska t.ex. Nej det gäller att fixa anatomin både på svenska, latin mm och medicinsk grundräkning får du inte ha ett enda fel på, då klarar du inte kursen. Nej, den är inte såå lätt, men det är en genväg om man vill vidare naturvetenskapliga ligger i den kursen.

Hehe.. No offence! Självklart finns vissa undantag som blir nåt på vård å omsorg också. Men, det är inte just därför alla som precis fick godkänt i grundämnena är undersköterskor idag! ( å de som inte klarade sig ens så långt som in på gymnasiet jobbar med samma saker sida vid sida med dem, fast kallas vårdbiträden istället..)

Åter till ämnet! så säger inte utbildningen något om gärningsmannens intellektuella förmågor. Det handlar nog snarare om hans förmodade psykiska instabilitet här
Citera
2018-08-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Kristinegymnasiet

Högstadiet frågade jag om.
Citera
2018-08-01, 21:42
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hehe.. No offence! Självklart finns vissa undantag som blir nåt på vård å omsorg också. Men, det är inte just därför alla som precis fick godkänt i grundämnena är undersköterskor idag! ( å de som inte klarade sig ens så långt som in på gymnasiet jobbar med samma saker sida vid sida med dem, fast kallas vårdbiträden istället..)

Åter till ämnet! så säger inte utbildningen något om gärningsmannens intellektuella förmågor. Det handlar nog snarare om hans förmodade psykiska instabilitet här

Nej absolut säger hans utbildning inte nånting, jag spånade bara lite i om han var inne på anatomi och grejer, med olika fantasier, eru med?? Det verkar ju varit tufft, men det ursäktar inte ett mord. Det har vi alla ansvar för att inte begå. Så, ja, jag tycker det är hans ansvar och han erkänner ju så då förhoppningsvis hajar han det, eller så hoppar han in i en annan värld för att antingen få pondus eller bli frisk??? Vad vet jag, inte ett skit, jag bara sitter och klurar.
Citera
2018-08-01, 21:52
Medlem
Morduzas avatar
Citat:

Vet faktiskt inte, vet att han tog kontakt via fb med en tjej och frågade henne om hon minns han från någon skola, men det är borta nu. Är inte själv i de trakterna så jag vet inte vilket högstadie det gäller. Sorry
Citera
2018-08-01, 21:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Fast betyg kan spegla mycket av motivation också. De som du menar nätt och jämt fick godkänt i grundämnen på högstadiet kanske inte där var motiverad till mer än "good enough"? Ett vårdbiträde har inte samma behörighet som en undersköterska även om man har haft ambitionen att alla anställda inom exvis äldrevård ska ha USK utbildning och därför konsekvensen blir att USKar får göra mycket som formellt inte kräver USK utbildning.
Citera
2018-08-01, 22:09
Medlem
Theforeigners avatar
Har tänkt om det kan vara så att JF har skrivit på LinkedIn att han har arbetat
som "Undersköterska på Falu Lasarett" fast det bara är fri fantasi/lögn ?

På hans två Facebook profiler finns ingen info om att han varit "Undersköterska på Falu Lasarett"
Citera
2018-08-01, 22:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har tänkt om det kan vara så att JF har skrivit på LinkedIn att han har arbetat
som "Undersköterska på Falu Lasarett" fast det bara är fri fantasi/lögn ?

På hans två Facebook profiler finns ingen info om att han varit "Undersköterska på Falu Lasarett"

Alla skriver inte ut var exakt de arbetar på sin FB av olika anledningar. Jag tror att han jobbade på lasarettet, USK jobb finns det gott om.
Citera
2018-08-01, 22:30
Medlem
Morduzas avatar
Citat:

Hushagsgymnasiet var det
FELPOST och värmeslag. Sorry, måste dricka vatten, pissa å lägga mig. Gonatt =)
Senast redigerad av Morduza 2018-08-01 kl. 22:37.
Citera
2018-08-01, 22:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla skriver inte ut var exakt de arbetar på sin FB av olika anledningar. Jag tror att han jobbade på lasarettet, USK jobb finns det gott om.

Sant. USK är väl heller inte så glamoröst jobb att ljuga om heller?
Men många tonar nog ned sin yrkesroll på FB. Chefen har ju större incitament att lägga sig i vad man "lajkat" eller inte om man skyltar med var man jobbar.
Citera
2018-08-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Kolla hans vänlista och besök personen R*nja...
Det han skriver till henne känns aningens skumt 😬
Hur lyckas ni se detta?
Hittar 2 profiler med bild, men ingen R*nja i vänlistan. Hela 4 vänner, varav en verkar vara nån fake-porr sida. Verkar vara en populär kille.
Citera
2018-08-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hur lyckas ni se detta?
Hittar 2 profiler med bild, men ingen R*nja i vänlistan. Hela 4 vänner, varav en verkar vara nån fake-porr sida. Verkar vara en populär kille.

Kan vara som så att det framkommit även i Falun att det är han som är misstänkt och således har hälften av hans tidigare vänner unfriendat honom.
Citera
2018-08-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hur lyckas ni se detta?

Två sexprofiler, o de brudarna bryr sig inte.
Sen är det bara 2 killar kvar, Ronja o två till har gått ur hans fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in