2018-07-26, 16:15
Medlem
Hej.
Jag är sjukskriven och har varit i snart 2år, och har sjukpenninggrundande inkomst.

Eftersom jag är ung så har jag inte jobbat så jättemycket, jag får just nu ungefär 4500kr varje månad.
Blir ganska tufft eftersom jag har mycket sjukhusräkningar,medeciner och resor fr o tillbaka.

Så jag undrar finns det något mer man kan få när man är sjuk?
Citera
2018-07-26, 16:27
Medlem
Bli frisk

Enkelt
Citera
2018-07-26, 16:34
Medlem
TrikkFukks avatar
Kolla upp med soc om du kan få mellanskillnaden därifrån i form av försörjningsstöd, för att komma upp i existensminimum för ensamstående.
Citera
2018-07-26, 16:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brassehasse
Hej.
Jag är sjukskriven och har varit i snart 2år, och har sjukpenninggrundande inkomst.

Eftersom jag är ung så har jag inte jobbat så jättemycket, jag får just nu ungefär 4500kr varje månad.
Blir ganska tufft eftersom jag har mycket sjukhusräkningar,medeciner och resor fr o tillbaka.

Det är inte inkomsterna man blir rik på, utan utgifterna som det heter. Försök därför att minimera utgifterna så långt det är möjligt. Börja där.

Att fundera på att köpa drönare när man går på sjukpenning och ligger andra till last är väl då inte det smartaste:

(FB) Köpa drönare (Samlingstråd för frågor om drönare. /Mod)
Citera
2018-07-26, 17:48
Medlem
SvartaBjorns avatar
Rubrik preciserad.
/Moderator
Citera
2018-07-26, 21:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brassehasse
Hej.

Soc kan stå för de medicinska kostnaderna.
De borde dessutom inte bli så höga, de har ju högkostnadsskydd.

I övrigt kan du söka bostadsbidrag eller i övrigt få mer pengar från soc.

Annars kan man jobba om det går.
Citera
2018-07-26, 22:46
Medlem
vadsadusadus avatar
Har du bostadsbidrag eller bostadstillägg från Försäkringskassan? Annars så se över det, det kan göra stor skillnad.

Edit: Du har möjligtvis rätt till Försörningsstöd från socialen upp till existensminimum.
Citera
2018-07-27, 18:37
Medlem
Tycker du om hundar?
Min syster har varit sjukskriven ett par år p.g.a stress och hon passat 2-4 hundar på vardagar för 250kr per hund och dag och ibland under helger för 350kr per dag och hund.
Hon har nu under sommaren en liten pudel under 2 veckor medans ägaren är i Spanien och hon tar 2500kr i veckan.
Håll dig till små hundar om du inte är van vid hundar. Du kommer även må bättre för du får en massa motion och kärlek från hundarna.
Senast redigerad av Mariett27 2018-07-27 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in