2018-07-26, 09:06
Medlem
Run3s avatar
Tja,

Jag har Fedora på min laptop. Går det att titta på HBO Nordic på den? Någon som har testat och som vet? Vill inte gärna betala medlemskap och sedan upptäcka att det är obrukbart.
Citera
2018-07-26, 09:22
Medlem
TheEducatedFools avatar
Det har ej fungerat för mig på Linux Mint.
Citera
2018-07-26, 09:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Det har ej fungerat för mig på Linux Mint.
Ok, pissigt. Såg ett par serier på deras hemsida som verkar intressanta (Six och The Pacific). Vill sluta ladda ner illegalt, men det blir uppenbarligen lite mer av en utmaning om de legala alternativen inte ens fungerar. Får väl testa HBO Nordic på min telefon istället och nöja mig med det, även om det är suboptimalt. Har dock hört att deras app är världens sämsta app (tjoho...).
Citera
2019-05-24, 12:41
Medlem
TheEducatedFools avatar
Om det spelar någon roll idag, så funkar det sedan några månader tillbaka.
Citera
2019-05-24, 12:52
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Om det spelar någon roll idag, så funkar det sedan några månader tillbaka.

Kan du bevisa det?
Citera
2019-05-24, 14:29
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ok, pissigt. Såg ett par serier på deras hemsida som verkar intressanta (Six och The Pacific). Vill sluta ladda ner illegalt, men det blir uppenbarligen lite mer av en utmaning om de legala alternativen inte ens fungerar. Får väl testa HBO Nordic på min telefon istället och nöja mig med det, även om det är suboptimalt. Har dock hört att deras app är världens sämsta app (tjoho...).

Ja alltså branchen har insisterat på att använda sig av Microsofts DRM in i det längsta, när de övergår till plattformsoberoende kryptering (som de får skriva själva) så kommer det att funka på alla plattformar.

Dessvärre går de då miste om analoghålet och allt material de sänder går att spela in på maskinen de visas på. Vissa kommer aldrig att acceptera det.
Citera
2019-05-25, 10:09
Medlem
TheEducatedFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Kan du bevisa det?

Här har du en färsk screenshot från Linux Mint 19.1: https://i.imgur.com/RzNqyCj.png

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Ja alltså branchen har insisterat på att använda sig av Microsofts DRM in i det längsta, när de övergår till plattformsoberoende kryptering (som de får skriva själva) så kommer det att funka på alla plattformar.

Dessvärre går de då miste om analoghålet och allt material de sänder går att spela in på maskinen de visas på. Vissa kommer aldrig att acceptera det.

Där ser man - själv hade jag intrycket av att det var för att HBO fortfarande nyttjade Flash istället för HTML.
Citera
2019-07-21, 09:21
Medlem
MassiveBs avatar
De använder väl sig av Googles Widevine DRM (som är standard, men inte open source) som alla andra (Netflix osv)? Så länge som webbläsaren har stöd för det så går det (vilket flertalet har i Linux).

Däremot så är det krångligt om du kör någon BSD variant.
Citera
2019-07-21, 10:50
Avstängd
HBO fungerar som sagt alldeles utmärkt i Linux, både i Chromium och Firefox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in