2018-07-26, 07:03
Medlem
Vaknar upp ibland på morgonen och är kissignödig, blåsan är full, den är väldigt full som den kan bli om man inte kissat på ett bra tag. Problemet är den att när jag väl ska kissa så blir det svårt, det rinner ut, får sitta ner i minst en minut till två för att kissa klart. Snoppen har jag inte ont i, dock har jag ont i vänstra sidan av magen där blåsan sitter. Jag har lite ont efteråt. Förstår inte varför det har blivit så. Har jag åkt på någon sjukdom? Det ska väl inte vara svårt att kissa om blåsan är full? Det borde väl vara tvärtom, att kisset sprutas ut med kraftig stråle. Någon expert här som kan hjälpa mig? : /
Citera
2018-07-26, 07:39
Medlem
megacoolmans avatar
Du kanske får kolla prostatan. Hur gammal är du?
Citera
2018-07-26, 07:48
Medlem
Går du på någon medicin för tillfället?
Citera
2018-07-26, 07:49
Medlem
F.B.Dases avatar
Musklerna i blåsan är så uttänjda att de inte har kraft att dra ihop sig. Stå upp och kissa det går lättare. I allvarliga fall kan man få tömma med kateter.
Citera
2018-07-26, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Du kanske får kolla prostatan. Hur gammal är du?

Jag har kollat prostatan nyligen av andra skäl, doktorn kollade med att trycka in fingrar i röven, allt verkade okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Incarcerate
Går du på någon medicin för tillfället?

nej..
Citera
2018-07-26, 08:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
urin sten ? Den blockera urinen för att komma ut. Hade det själv med de symptomen du berättade.
Citera
2018-07-26, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora
Nej..
Det låter som att du lider av urinretention, vilket bl.a. beror på morfinpreparat men du går inte på något sånt så det måste bero på något annat.
Citera
2018-07-26, 10:20
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Jag ser det inte som något onormalt.
Ju längre jag sover desto större spänning i urinblåsan av mängden som ansamlats. Vid urinering så blir trycket svagare.
Kortare sovperiod ger ingen spänning i urinblåsan och trycket vid urinering blir högre.

Dessutom tror jag att det har med slutmuskeln till urinröret att göra. Om den varit spänd länge för att hålla emot så att urin inte släpps ut så blir det som en kramp så att den inte öppnar sig fullt när den skall.
Om den inte behövt vara spänd så kan den öppna sig mer och släppa ut mer rent volymmässigt.
Citera
2018-07-26, 10:26
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag har alltid tänkt att det är normalt att ju längre man håller sig, dvs hur full och hård blåsan blir, så är det svårare att kissa. Har väl att göra med musklerna, att de blir spända och får svårare att dra ihop sig igen. Händer vad jag vet de flesta som håller sig en längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in