Nu börjar jag bli trött på alla jävla varningar hit och dit i trådarna om iPhone vs. Android, Mac vs PC, och liknande.
Nu fick jag precis en varning enligt 1.06 för följande inlägg (nedkortat till det relevanta):
För bara någon vecka sedan blev jag varnad i samma tråd, efter att ha fått ett mycket utförligt inlägg censurerat. Jag svarade då följande inlägg till motdebattören, som fortsatte citera mig, att jag inte var intresserad av att fortsätta diskutera pga. detta, vilket resulterade i en 0.06:
^ Det verkar mer och mer som att det skall varnas på rutin i denna typ av trådar, snarare än att det finns någon uppenbar bakomliggande orsak. Jag tänker inte whina här för att utstråla någon sorts bedjan eller maktlöshet (hela den här tråden är väl 0.03 och 0.06 och 1.06 och hamnar i papperskorgen + bannlysning på köpet?
), utan summa summarum börjar jag bli redigt trött på dessa sandlådefasoner och funderar så smått på att bojkotta forumet. Av totalt 12 tilldelade varningar under mitt medlemskap har 10 stycken delats ut i liknande trådar, av ett ytterst fåtal (med hänsyn till 0.06 och 1.06 får jag givetvis inte numrera dem) moderatorer. Har ni provisionslön på antalet utdelade varningar eller vad är ert problem?
När jag nu stängts av ännu en gång på helt oförklarliga grunder (ja, jag har redan förstått att ni är ovilliga/oförmögna att diskutera dem), är det bra om ni börjar ta i åtanke att användarna gör forumet, inte tvärtom. Vi vet att ni har makt, så sluta missbruka den.
Nu fick jag precis en varning enligt 1.06 för följande inlägg (nedkortat till det relevanta):
Citat:
Det finns inget logiskt utrymme att en stereotypisk mentalitet från ett konkurrerande forum på något sätt skall kunna misstolkas som en specifik person på Flashback. Jag har mycket noga förklarat vad jag tycker om Sweclockersfjantarna här på Flashback, inte minst i ett inlägg senare i samma tråd, där det med all önskvärd tydlighet framgick att mentaliteten att hela tiden äga det senaste bara för sakens skull, är idiotisk. Att vederbörande kan råka ha samma användarnamn på flera forum är varken något ni kan räkna med att jag vet om, lägger värde i, eller tar ansvar för. Då borde man åka på 1.06 så fort man nämner ett användarnamn (eller som i dessa trådar, påstår att Applefjortisarna tillhör en sekt); risken finns ju alltid att samma person figurerar i fler sammanhang.
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ämne: Varför är folk så emot apple prylar
Regel: 1.06 - Användarnas anonymitet
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Kära Sweclockers-medlem, så här är det: Förändringar kan ske på både gott och ont. Det är anti-intellektuellt att vilja ha förändringar enbart för sakens skull, då det bara är ett tecken på att man aldrig är nöjd eller uppskattar någonting.
Regel: 1.06 - Användarnas anonymitet
Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.
För bara någon vecka sedan blev jag varnad i samma tråd, efter att ha fått ett mycket utförligt inlägg censurerat. Jag svarade då följande inlägg till motdebattören, som fortsatte citera mig, att jag inte var intresserad av att fortsätta diskutera pga. detta, vilket resulterade i en 0.06:
Citat:
Vad fan är egentligen ditt problem? Jag informerade endast motdebattören om att jag inte kommer skriva samma inlägg igen för att du inte var nöjd med det första. Jag lade inget värde i det jag skrev och det är inte mitt problem att ni är där och censurerar relevant fakta (t ex att Applefanboys som öronsus klagar på att konkurrenter kopierar Apple; detta är högeligen relevant information till varför vi stör oss på Applefanboys och de produkter de associerar sig med).
Har du sådana problem med att jag deltar i tråden är det väl ändå lika bra att stänga av mig direkt, istället för att dela ut massa grundlösa varningar?
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Citat:
Trodde morgonens utförliga svar tog död på inventionsfaktoiderna, men eftersom det blev censurerat lämnar jag tråden här.
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Vad fan är egentligen ditt problem? Jag informerade endast motdebattören om att jag inte kommer skriva samma inlägg igen för att du inte var nöjd med det första. Jag lade inget värde i det jag skrev och det är inte mitt problem att ni är där och censurerar relevant fakta (t ex att Applefanboys som öronsus klagar på att konkurrenter kopierar Apple; detta är högeligen relevant information till varför vi stör oss på Applefanboys och de produkter de associerar sig med).
Har du sådana problem med att jag deltar i tråden är det väl ändå lika bra att stänga av mig direkt, istället för att dela ut massa grundlösa varningar?
Citat:
Så det är alltså ett brott mot 0.06 att konstatera att mitt inlägg tagits bort?
Hur ovanstående kan vara 0.03 är också en gåta. Då borde alla inlägg där man vägrar svara motdebattören helt eller delvis alltså vara 0.03?
Citat:
Det inlägg du skrev bröt mot regel 0.03 samt regel 0.06.
Mvh A.A
Mvh A.A
Så det är alltså ett brott mot 0.06 att konstatera att mitt inlägg tagits bort?
^ Det verkar mer och mer som att det skall varnas på rutin i denna typ av trådar, snarare än att det finns någon uppenbar bakomliggande orsak. Jag tänker inte whina här för att utstråla någon sorts bedjan eller maktlöshet (hela den här tråden är väl 0.03 och 0.06 och 1.06 och hamnar i papperskorgen + bannlysning på köpet?
), utan summa summarum börjar jag bli redigt trött på dessa sandlådefasoner och funderar så smått på att bojkotta forumet. Av totalt 12 tilldelade varningar under mitt medlemskap har 10 stycken delats ut i liknande trådar, av ett ytterst fåtal (med hänsyn till 0.06 och 1.06 får jag givetvis inte numrera dem) moderatorer. Har ni provisionslön på antalet utdelade varningar eller vad är ert problem? När jag nu stängts av ännu en gång på helt oförklarliga grunder (ja, jag har redan förstått att ni är ovilliga/oförmögna att diskutera dem), är det bra om ni börjar ta i åtanke att användarna gör forumet, inte tvärtom. Vi vet att ni har makt, så sluta missbruka den.
Senast redigerad av avc 2018-07-25 kl. 23:28.
Senast redigerad av avc 2018-07-25 kl. 23:28.