• 1
  • 2
2006-02-04, 22:13
Medlem
Hasse Heroins avatar
Tjena

Ja har en liten mortel i trä som nu har sett sina bästa dar. Hur krosar ni era piller på bästa sätt? Det optimala borde nog vara en liten mortel i marmor. Vet någon var man kan få tag på en sådan?

//HH
Citera
2006-02-04, 22:37
Medlem
hundens avatar
cervera, duka..
Citera
2006-02-04, 22:43
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Tjena

Ja har en liten mortel i trä som nu har sett sina bästa dar. Hur krosar ni era piller på bästa sätt? Det optimala borde nog vara en liten mortel i marmor. Vet någon var man kan få tag på en sådan?

//HH

Finns i både glas och marmor här på Åhlens i Göteborg, dock rätt dyra

Har själv en i marmor, men det fastnar mkt på "kanterna". Tror att glas är bättre, sålänge man tar det relativt lungt.
Citera
2006-02-04, 22:57
Medlem
visslarens avatar
Precis. Marmor gör så det fastnar en massa i kanter och i skåror som blir. Jag använde alltid kort typ Apotekskort eller annat plastkort som inte har utstående nummer, för de har ingjutningar på baksidan av kortet där pulvret lätt fastnar.

Men det är pain med depotpiller och om man har många. Matsked mot Matsked är ju annars populärt, på beroendekliniken där jag går lägger de pillrena i en påse sen mosar de med matsked. Kan ju använda en hammare annars eller annat hårt, men i en påse.
Citera
2006-02-05, 01:39
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Precis. Marmor gör så det fastnar en massa i kanter och i skåror som blir. Jag använde alltid kort typ Apotekskort eller annat plastkort som inte har utstående nummer, för de har ingjutningar på baksidan av kortet där pulvret lätt fastnar.

Men det är pain med depotpiller och om man har många. Matsked mot Matsked är ju annars populärt, på beroendekliniken där jag går lägger de pillrena i en påse sen mosar de med matsked. Kan ju använda en hammare annars eller annat hårt, men i en påse.

Sked ja. Väcker många minnen till liv Om man inte har tillgång till något dirrekt krossverktyg så är min nödlösning att linda in i papper(vanligt, inte toa), sätta under stolsbenen och resten kan ni lista ut

Mynt mot mynt fungerar ju också, men det fastnar där (spelar ju olika roll beroende på vad det är) samt att det för mig förefaller lite äckligt att slänga i mig pulver mosat med mynt- möjligtvis röka på folie
Citera
2006-02-05, 02:05
Medlem
TomiXs avatar
Kör på mortel i marmor, perfekt för att krossa diverse tabletter och kryddor

Tror den är inköpt på Duka
Citera
2006-02-05, 02:14
Medlem
Headquakes avatar
En öl/läskburk som man ställer upp och ner funkar skitbra.
Där är liksom en skål och där kan man krossa pix med t ex handtaget på en skruvmejsel eller handtaget på en kökskniv. Huvudsaken är att det man stöter och trycker med (i början) är lite rundar och då blir det samma princip som en mortel.
Mer än så behöver man inte trixa till det.
Citera
2006-02-05, 02:19
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake
En öl/läskburk som man ställer upp och ner funkar skitbra.
Där är liksom en skål och där kan man krossa pix med t ex handtaget på en skruvmejsel eller handtaget på en kökskniv. Huvudsaken är att det man stöter och trycker med (i början) är lite rundar och då blir det samma princip som en mortel.
Mer än så behöver man inte trixa till det.

Så sant så sant, men det blir väldigt lätt att pillrena flyger iväg när man använder handtaget på en kniv, (beror iof på vad det är för sort) märkte jag när jag nyss testade

Skruvmejsel var helt okej! Tack för ett nytt sätt jag inte tänkt på förr Kanske detta utvecklas till en tråd där vi kan dela med oss av alla "pillerkrossarmetoder" vi känner till!

Menar, det är inte roligt att sitta och försöka krossa piller och de flyger åt helvete (då man ej har tillgång till mortel osv)...

De som testat krossa Concerta vet vad jag snackar om! Då snackar vi skruvstäd och hammare!
Citera
2006-02-05, 02:29
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Så sant så sant, men det blir väldigt lätt att pillrena flyger iväg när man använder handtaget på en kniv, (beror iof på vad det är för sort) märkte jag när jag nyss testade

Skruvmejsel var helt okej! Tack för ett nytt sätt jag inte tänkt på förr Kanske detta utvecklas till en tråd där vi kan dela med oss av alla "pillerkrossarmetoder" vi känner till!

Menar, det är inte roligt att sitta och försöka krossa piller och de flyger åt helvete (då man ej har tillgång till mortel osv)...

De som testat krossa Concerta vet vad jag snackar om! Då snackar vi skruvstäd och hammare!

Haha. Det värsta jag varit med om var dessa Dolcontin 100mg. Satt och med en djup tallrik och sked. var det enda som fanns, och allting bara flög åt alla jävla håll. Fyfan vad sur jag blev efter den gången, kanske fick i mig en 20mg som högst och hade betalat dyrt för den också. Depot suxxor. Nä, man skulle behövt en strömdriven pillerkrossare. Någon som vill försöka sig på att göra en och ta patent?
Citera
2006-02-05, 03:44
Medlem
Zoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Tjena

//HH

Vet nog varför den behövs mannen! vikt A4 o hammare funkar lätt på de spröda bruna
Citera
2006-02-05, 04:56
Medlem
TomiXs avatar
Kan även tipsa om Apotekets Tablettkross, kostar 49kr tror jag. Har malt ner 500mg tramadol och 350mg karisoprodol och 1000mg Neurontin på en gång i en sådan
Citera
2006-02-05, 13:26
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Kan även tipsa om Apotekets Tablettkross, kostar 49kr tror jag. Har malt ner 500mg tramadol och 350mg karisoprodol och 1000mg Neurontin på en gång i en sådan

Japp och den hittar vi här:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/...n=showProdInfo

Sen hittade jag ett gäng till hos företaget Wigand:

http://www.monomak.se/097.gif tablettkross med bägare.

http://www.monomak.se/098.gif tablettkross, skruvmodell. Krossar tabletter på ett effektivt sätt

http://www.monomak.se/096.gif tablettdelare som delar tabletter exakt på mitten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in