• 1
  • 2
2018-07-25, 13:48
Bannlyst
Jag undrar om det finns några som brukar äta Hamburgare i pitabröd?

Blir det bra smak som gifter sig?

Hur brukar ni göra dom, tillbehör?
Citera
2018-07-25, 13:51
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Jag undrar om det finns några som brukar äta Hamburgare i pitabröd?

Blir det bra smak som gifter sig?

Hur brukar ni göra dom, tillbehör?

Nej brukar jag inte göra men kan tänka mig att det är gott, det låter saftigare än i vanligt hamburgerbröd. Föredrar att ha rostade brödskivor , gärna rostbröd istället för klassiska hamburgerbrödet, mycket godare men det smaksak förstås.
Citera
2018-07-25, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Nej brukar jag inte göra men kan tänka mig att det är gott, det låter saftigare än i vanligt hamburgerbröd. Föredrar att ha rostade brödskivor , gärna rostbröd istället för klassiska hamburgerbrödet, mycket godare men det smaksak förstås.

Ja rostbröd har jag testat. Det är som du säger gott.

Funderar på att testa med pitabrödnu. Men cheddarost och pita bröd låter lite konstigt på något sätt?
Citera
2018-07-25, 14:03
Medlem
nej nej nej.
Citera
2018-07-25, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lastmohikan
nej nej nej.

Egna erfarenheter?

Tänker du på cheddarost och pita bröd? Kanske prästost kan funka bättre?
Citera
2018-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Egna erfarenheter?

Tänker du på cheddarost och pita bröd? Kanske prästost kan funka bättre?

jag tänker på allt (tror jag).

det är för varmt för såna där historier förstår du väl.
Citera
2018-07-25, 14:11
Medlem
2560ps avatar
Äter sällan hamburgare, men sist gjorde jag det faktiskt i pitabröd. Det var helt perfekt! Har inte mycket till övers för det vanliga brödet - sött, svampigt och äckligt. Så kör på! Kommer aldrig äta med vanligt bröd igen.
Citera
2018-07-25, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Äter sällan hamburgare, men sist gjorde jag det faktiskt i pitabröd. Det var helt perfekt! Har inte mycket till övers för det vanliga brödet - sött, svampigt och äckligt. Så kör på! Kommer aldrig äta med vanligt bröd igen.

Jag får en liten känsla av att du lurar mig nu.

Men jag känner mig tvungen att testa nu. Och du avgjorde saken!
Citera
2018-07-25, 14:51
Bannlyst
Ok. Med prästost gick det att äta. Vågade inte testa med cheddarost nu.

Däremot så kändes det inte som att den här orangea tuben med dressing gifte sig helt med pita!

Lite framförhållning med andra tillbehör som ost och dressing nästa gång. Så kan det nog bli gott.

Men vad för ost kan passa till Hamburgare i pitabröd? Några förslag?
Citera
2018-07-25, 15:07
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ok. Med prästost gick det att äta. Vågade inte testa med cheddarost nu.

Däremot så kändes det inte som att den här orangea tuben med dressing gifte sig helt med pita!

Lite framförhållning med andra tillbehör som ost och dressing nästa gång. Så kan det nog bli gott.

Men vad för ost kan passa till Hamburgare i pitabröd? Några förslag?

Kul att du testade! Ja, lite framförhållning är nog inte dumt. Jag testade för att jag inte hade några hamburgerbröd hemma. Minns inte vilken sorts ost jag använde, men det var den vanliga "påläggsosten", och den brukar frugan köpa i olika varianter. Jag är inte så knusslig, men vet att hon gillar lagrade ostar.

Kan tänka mig att dressingen funkar bättre med vanligt bröd, det blir kanske för surt om man inte har det söta brödet. Jag hade bara ost, lök, sallad och dijonsenap på min (jag gillar inte söta grejer, hehe).

Och nej, jag lurade dig inte. Jag tyckte det var svinmycket bättre än någon annan hamburgare jag ätit

Edit: Dessutom mycket smidigare att äta! Iaf om man bara snittar upp brödet till hälften och proppar i allt, istf att dela hela brödet.
Senast redigerad av 2560p 2018-07-25 kl. 15:09.
Citera
2018-07-25, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Kul att du testade! Ja, lite framförhållning är nog inte dumt. Jag testade för att jag inte hade några hamburgerbröd hemma. Minns inte vilken sorts ost jag använde, men det var den vanliga "påläggsosten", och den brukar frugan köpa i olika varianter. Jag är inte så knusslig, men vet att hon gillar lagrade ostar.

Kan tänka mig att dressingen funkar bättre med vanligt bröd, det blir kanske för surt om man inte har det söta brödet. Jag hade bara ost, lök, sallad och dijonsenap på min (jag gillar inte söta grejer, hehe).

Och nej, jag lurade dig inte. Jag tyckte det var svinmycket bättre än någon annan hamburgare jag ätit

Det var samma för mig, inga hamburgare bröd hemma nu. Och var sugen på något snabbt att äta nu.

Pitabrödet ger en bra smak till burgaren. Osten behöver nog vara ganska "enkel" i smaken. Varken cheddarost eller blåmögelost blir bra tror jag.

Dressing blir lite svårare. Känns som något hade varit roligt att ha till, så det inte blir för torrt.

Salsasås till Hamburgare känns lite konstigt. Men det funkar bra till pita! Så kanske kan testa det nästa gång.

Tack! Även om jag får skylla mig själv med dressingen idag. Fick i mig burgaren iallafall.
Citera
2018-07-25, 15:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Det var samma för mig, inga hamburgare bröd hemma nu. Och var sugen på något snabbt att äta nu.

Pitabrödet ger en bra smak till burgaren. Osten behöver nog vara ganska "enkel" i smaken. Varken cheddarost eller blåmögelost blir bra tror jag.

Dressing blir lite svårare. Känns som något hade varit roligt att ha till, så det inte blir för torrt.

Salsasås till Hamburgare känns lite konstigt. Men det funkar bra till pita! Så kanske kan testa det nästa gång.

Tack! Även om jag får skylla mig själv med dressingen idag. Fick i mig burgaren iallafall.

Salsasås! Låter ju som en kanonidé, det är ju faktiskt inte en klassisk hamburgare ändå, så man behöver ju inte vara traditionell. Det ska jag prova nästa gång, tackar för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in