2018-07-24, 16:21
Medlem
Vilka är odjuren som utsatt dessa barn från Svedala (förmodligen svenska barn) för denna bestialiska tortyr under 3 timmar?

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-2...ade-pa-emporia
https://www.expressen.se/kvallsposte...-flera-timmar/

Jag uppmanar alla hjälpas åt för att hitta identiteten på förövarna.

– Det de har utsatts för är väldigt förnedrande ]behandling. Vi som varit med länge tänkte ”vad fan är detta, detta finns ju inte”, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen.

- Detta är så utstuderat under lång tid. Så det är riktigt hänsynslöst. Man har sett dem som lätta offer att dominera under lång tid, plågat dem. Det är riktigt vidrigt, säger han.
Senast redigerad av Pazzamo 2018-07-24 kl. 17:01.
Citera
2018-07-24, 16:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Låst artikel...

Men jag tänker ju genast på filmen play.
Citera
2018-07-24, 16:28
Medlem
sfrges avatar
Eftersom artikeln är låst så får TS lägga in några citat tycker jag.
Citera
2018-07-24, 16:30
Medlem
Citat:
I tre timmar ska två 15-åringar ha förnedrats, misshandlats, rånats och dödshotats på köpcentret Emporia i Malmö. De misstänkta gärningspersonerna är två pojkar och en flicka – som nu jagas av polisen.
Citat:
Enligt anmälan blev pojkarna knivhotade och förda till ett garage i närheten – där de blev misshandlade. Båda pojkarna ska ha behövt vård efteråt. Misshandeln ska sedan ha fortsatt på olika sätt i över tre timmar. Sydsvenskan skriver att allting avslutades med att 15-åringarna hotades med att bli ihjälskjutna om de larmade polis. Innan de lämnade platsen tvingades de räkna till 900.
Citera
2018-07-24, 16:30
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
I tre timmar ska två 15-åringar ha förnedrats, misshandlats, rånats och dödshotats på köpcentret Emporia i Malmö.
De misstänkta gärningspersonerna är två pojkar och en flicka – som nu jagas av polisen.
Detta är så utstuderat under lång tid. Så det är riktigt hänsynslöst. Man har sett dem som lätta offer att dominera under lång tid, plågat dem. Det är riktigt vidrigt, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen

Lite citat skadar aldrig

Edit:Tvåa
Citera
2018-07-24, 16:53
Medlem
Japhys avatar
Jag är säker på att föräldrar och dagis och skola har lärt dessa svenska ungdomar att "man ska inte slåss", "säg till en vuxen", "det är bättre att prata om saken istället", "Kampsport, nej USCH OCH FY"!!!
Citera
2018-07-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vilka är odjuren som utsatt dessa barn från Svedala (förmodligen svenska barn) för denna bestialiska tortyr under 3 timmar?

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-2...ade-pa-emporia

Jag uppmanar alla hjälpas åt för att hitta identiteten på förövarna.

– Det de har utsatts för är väldigt förnedrande ]behandling. Vi som varit med länge tänkte ”vad fan är detta, detta finns ju inte”, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen.

- Detta är så utstuderat under lång tid. Så det är riktigt hänsynslöst. Man har sett dem som lätta offer att dominera under lång tid, plågat dem. Det är riktigt vidrigt, säger han.

Gissar på ungdomar från Kroksbäck eller Holma. Två mångkulturella områden som ligger vägg i vägg med Emporia.

Är de från Svedala är de sannolikt svenskar.
Citera
2018-07-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Eftersom artikeln är låst så får TS lägga in några citat tycker jag.

Ja, fast jag hann inte innan den blev låst, tyvärr. Nu har vi iaf all information från expressen. Annars är det givetvis så att förövrarna är av utländskt härkomst, antagligen utomeuropeiska. Som någon skrev tidigare så kan man sammalikna brottet med filmen Play fast detta är betydligt grövre. Polisen kommer få det mycket svårt att hitta dem skyldiga då blattarna oftast inte tjallar på sina egna och skyddar varandra till varje pris. De har försvunnit in i något av alla de så kallade "utsatta" områdena i Malmö och lär förmodligen inte hittas. Satan i helvete vad det kokar inombords.. Dessa förbannade jävla apor till pack.
Citera
2018-07-24, 17:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Man kan ju undra om polisen får klarat upp det här. Badhuset Hyllie ligger väldigt nära det också, ett mycket kärt tillhåll för araberna. Där brukar cirkulera polisbilar i alla fall.
Citera
2018-07-24, 17:37
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Misshandeln ska sedan ha fortsatt på olika sätt i över tre timmar. Sydsvenskan skriver att allting avslutades med att 15-åringarna hotades med att bli ihjälskjutna om de larmade polis. Innan de lämnade platsen tvingades de räkna till 900. Händelsen förbryllar nu Malmöpolisen som kallar det inträffade för "vidrigt".

Att hota att skjuta ihjäl någon samtidigt som man tvingar någon att räkna till 900 som i kurragömma känns bara så satans absurt. Och att det hela också ska ha pågått i över tre timmar tyder ju på att de inte är det minsta rädda för att åka fast.

Edit. Nånting har uppenbarligen hänt men jag undrar jag om killarna verkligen har berättat vad som verkligen hände. Hur ser för övrigt kameraövervakningen ut på Emporia?
Senast redigerad av sajebis 2018-07-24 kl. 17:50.
Citera
2018-07-24, 17:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: "tre" blev "två".

/Moderator
Citera
2018-07-24, 17:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Att hota att skjuta ihjäl någon samtidigt som man tvingar någon att räkna till 900 som i kurragömma känns bara så satans absurt. Och att det hela också ska ha pågått i över tre timmar tyder ju på att de inte är det minsta rädda för att åka fast.

Malmöpolisen är ju inte direkt känd för att klara upp brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in