2018-07-27, 02:05
Medlem
fskers avatar
Jag har en tabell som visar priser för CTOT (Slots) - priser för arlanda. Länken är till en pdf och länken finns på Google.
När jag trycker på länken så öppnas pdf-en och det går ej att kopiera länken där igenom.
Det får även inte att kopiera länkadressen direkt från Googles söksida.

Går det på något sätt att kopiera länktexten med en mobiltelefon?

edit: fick överge mobilen och sätta mig vid datotn. Om någon vill visa mig hur man kopierar en pdf-länk från google på en androidmobil får den gärna skicka ett PM...

Anywho! Här finns en lista med priser för start/landnings-slots samt lite övriga priser. Jag har ej tid att räkna på det men någon annan kanske har lust.

http://docplayer.net/20641323-Price-list-swedavia-s-conditions-of-use-and-airport-charges-valid-for-aircraft-with-an-auth orised-mtow-exceeding-5-700-kg.html

Om någon vill ha mer info så kan man ju maila luftfartsverket/transportstyrelsen och fråga!
Senast redigerad av fsker 2018-07-27 kl. 02:17.
2018-07-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Vet inte om det har postats men Hanif Bali la precis upp en facebook-status gällande 52-åringens bakgrund...han skulle bli utvisad för misshandel och var dömd till två års fängelse innan utvisningsdagen.

https://www.facebook.com/hanif.bali?hc_ref=ARSy_o21mbP2JMnGXEZXFhCScWq2pFQP rCiAYImgUMMhwnXzcUsBURZN-iuzOMW3Ovg&fref=nf

Sköter man inte svenska lagar har man inget i det här landet att göra, och det kommer från mig som är klassiskt liberal.

Mycket möjligt att nästa kassako för asylbaronerna blir att bygga fängelser när asylanternas brottsliga vanor blir alltmer väl inövade och livsstilskriminaliteten förfinad med integrationens försorg
2018-07-27, 02:10
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Vet inte om det har postats men Hanif Bali la precis upp en facebook-status gällande 52-åringens bakgrund...han skulle bli utvisad för misshandel och var dömd till två års fängelse innan utvisningsdagen.

https://www.facebook.com/hanif.bali?hc_ref=ARSy_o21mbP2JMnGXEZXFhCScWq2pFQP rCiAYImgUMMhwnXzcUsBURZN-iuzOMW3Ovg&fref=nf

Sköter man inte svenska lagar har man inget i det här landet att göra, och det kommer från mig som är klassiskt liberal.

Kommer han bli utvisad eller kommer vi gulla med honom och låta honom misshandla någon igen?
2018-07-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag litar till 100% på att svensk media kommer att ta sitt ansvar och publicera hela sanningen.

Men ni som har facebook kan väl gott skriva till den extra informationen där?
2018-07-27, 02:13
Medlem
Kommer vara kaos imorgon... Nu när det kommit ut att 52 åringen är en grovt kriminell person...

Medier och advokatsamfundet samt vissa partier ska stå till svars.
2018-07-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Men ni som har facebook kan väl gott skriva till den extra informationen där?

Som någon innan skrev, så måste man tillhöra hennes vänner för att kunna skriva kommentarer.
2018-07-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Som någon innan skrev, så måste man tillhöra hennes vänner för att kunna skriva kommentarer.

Aha... Så skicka en vänförfrågan, med lite beröm över hennes tilltag om hur duktig och inspirerande hon är som vågade, och posta därefter?
2018-07-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Aha... Så skicka en vänförfrågan, med lite beröm över hennes tilltag om hur duktig och inspirerande hon är som vågade, och posta därefter?

Sedan drämmer man till med bomben som visar att hon vurmade för en brottsling som skulle utvisas.
2018-07-27, 02:20
Medlem
Kattafankens avatar
På Twitter påstår en drös användare att gränspolisen är inkopplad. Låter skumt, vet någon var den här idén kom ifrån eller kan verifiera att det stämmer?
2018-07-27, 02:30
Medlem
hängballens avatar
Fanns det inga riktiga karlar ombord på planet som kunde slå av käken på ludret?
Jag menar inte Svenska "karlar" utan någon turkisk riktig karl.
2018-07-27, 02:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
På Twitter påstår en drös användare att gränspolisen är inkopplad. Låter skumt, vet någon var den här idén kom ifrån eller kan verifiera att det stämmer?

I Jönköpingsposten som intervjuat Elin men också polisen:

Citat:
Lennart Ronnebro, utredare på polisen i Göteborg, har fått ärendet på sitt bord. Efter lunch på torsdagen kopplades gränspolisen in som ska undersöka om agerandet är brottsligt och vilken eller vilka typ av brott som agerandet kan falla under.

– Sammantaget är det allvarligt när någon beter sig så här. Det är sannolikt att det är straffbart, frågan är bara på vilket sätt, säger han.

Under torsdagseftermiddagen var gränspolisen emellertid fortfarande inte klara med brottsrubriceringen. Lennart Ronnebro som arbetat länge inom polisen, berättar att fallet är ovanligt.

– Vi har haft personer som åtalats för att de varit fulla och brottats med kabinpersonal, men den här typen av händelse har jag inte varit med om tidigare, säger han.
https://www.jp.se/article/flygaktion-pa-landvetter-polisanmals/

Med tanke på att Afghanen som skulle utvisas tidigare hade suttit i fängelse för misshandel tror jag inte man ser milt på Elins aktion.
2018-07-27, 02:40
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Enligt snuten har hon inte brutit någon lag.

Källa Omni - Dn.

Kan detta stämma? Isåfall kan ju vem som helst ställa sig upp och jävlas utan att få konsekvenser? Om hon inte brutit en lag hur ska hon då kunna bli fälld i en rättsal om tex TA väljer att stämma? Rätta mig om jag har fel.

10-4
Om hon inte döms så kommer det troligtvis bli kaos på svenska flygplatser, kärringar kommer att följa detta i tron att dom är goda.
Faan vad jag älskar Nord Korea!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in