2018-07-27, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbales
Alltså vad är det här för jävla skitsnack? "Kvinnor är så" och "kvinnor är onda"... Är ni seriöst så bittra att ni på allvar tror det?

Nej TS! Lyssna inte på det här skitsnacket om kvinnor. Det finns många jättebra och fina tjejer där ute som du kan få ett helt fantastiskt liv med. Faktum är att de allra flesta kvinnor fungerar exakt likadant som du och jag och är för det mesta sköna, fina och bra människor som gör så gott de kan för att leva ett bra liv. Och det här är faktiskt viktigt för dig att höra för om du tar in det som alla här skriver så kommer du absolut inte kunna ta dig ur din depression!

Nu till saken du frågar efter. Kom först ihåg att 1,5 år inte nödvändigtvis är en lång tid. Allt beror på omständigheterna. Hur länge var ni tillsammans? Hur såg er relation ut? Hur såg själva avslutet ut? Hur var tiden efter uppbrottet? Träffades ni något efter att det tog slut? Hade ni sex efter uppbrottet? Såna saker kombinerat kan spela in i hur lång tid det tar att komma över någon.

Men kom sen ihåg att du faktiskt kan använda den här erfarenheten till något som gynnar dig. Du kan t.ex. börja träna för att ha annat att tänka på. Du kan satsa på din karriär genom att gå all in på jobbet eller studier. Du kan också börja gå i terapi för att se om detta på något sätt kan ge dig något som du kan ha användning för i framtiden. Försök se till att bli en bättre människa på alla sätt än du var tillsammans med henne. Jag tror att grunden till att gå vidare handlar om två saker:
1. Att stärka sin självkänsla.
2. Att se till att göra saker som får DIG att känna dig värdefull.

Problemet när vi blir lämnade är att vi känner att hela vår tillvaro och att vi själva blir värdelösa. Det är därför som utmaningar som du antar kan hjälpa dig att förstå att du inte alls är värdelös. Uppgifter på jobbet kan få dig att återigen känna en mening i vardagen igen. Det leder också till att din omgivning faktiskt kan se värdet i din närvaro och du blir uppskattad och det är något som också stärker en som människa.

Och så småningom när du känner dig självsäker nog så kommer du återigen vara redo att träffa nya tjejer och de kommer dessutom att uppskatta din närvaro när du är säker på dig själv. Du kanske inte får napp hela tiden men du gör ju åtminstone något!

Det finns dock en hake: det här tar tid. Att bygga upp ens självkänsla är något som inte kommer över en natt. Det kommer troligtvis ta år innan du blir det personen med den där härliga självkänslan. Men tänk såhär: det har gått 1,5 år sen du blev lämnad. Det är en lång tid. Men du har ju ändå klarat av att uthärda en så lång tid med all smärta det innebär. Vore det inte rimligt att uthärda nästa 1,5 år fast istället för att den är fylld med smärta så är den fylld med utmaningar du själv kan välja.

Jag vet vad du går igenom och jag vet att det är lätt att bli bitter men jag vet också att det går att gå vidare. Bara du ger dig fan på det och faktiskt gör något åt det så ska du se att det kommer bli bättre så småningom.

Och jag upprepar en sak: bli aldrig en misantrop som misstänkliggör alla kvinnor. Det kommer i slutändan enbart att missgynna DIG och förstöra för DIG! Kvinnor är underbara och älskvärda. Det är trots allt därför vi män älskar dem!

Tack, klokt skrivit
Citera
2018-07-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
TS, jag förstår dig! 1,5 år är en enormt lång tid.

Tiden läker alla sår! Klyschigt, men sant.

De flesta människor har varit i din sits. När jag var 22 ish så tog det slut med mitt livs kärlek (trodde jag). Jag blev helt förstörd och trodde jag skulle dö ensam.

Efter någon månad så började jag försöka dejta på grund av att folk sa att man skulle ut och träffa nya tjejer för att komma över sitt ex. Det funkade inte alls för mig. Det gjorde att jag sårade de som jag dejtade istället.

Det som jag gjorde var att försöka hitta nya hobbies. Tog en matlagningskurs som gick helt åt helvete, men träffade nytt folk och fick en nära vän.

Sedan tog jag bort allt som kunde påminna mig om mitt ex (kläder, bilder, gåvor).

Sedan efter 1,5 år så träffade jag helt oväntat min nya kärlek som jag i sin tur blev sambo med och insåg att jag har mycket mer gemensamt med än mitt ex. Ibland stöter jag på exet och hälsar, men inget mer.

Det jag vill säga är att tankarna på sitt ex försvinner när man är redo. Sedan om det tar 1 månad eller 5 år är helt upp till dig. Försök sysselsätta dig med annat, t.ex. en ny hobby.

Det jag tror många gör är att de minns sitt tidigare förhållande som perfekt. De minns de goda stunderna men glömmer de dåliga. När man väl kan se objektivt på förhållandet så är man ett steg närmare en lösning.

Kämpa på! Om du vill skriva av dig eller snacka så är det bara dra iväg ett PM

Kan inte skicka pm tyvärr, hade känts skönt att få skriva av sig. Men tack så mycket, jag uppskattar det väldigt mycket att du och alla ni andra som skriver kloka saker tar sig tid.
Citera
2018-07-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theerikmember
Ska göra detta kort. Glömmer verkligen inte av mitt ex. Då menar jag att jag verkligen inte glömmer henne, va 1 och ett halvt år sedan hon lämnade mig. Mådde så jävla dåligt ett bra tag och fick verkligen tårar av alla tankar ja hade runt henne. Blev deprimerad och är ganska deprimerad än. Än idag tänker jag på henne varje dag, hon är och var verkligen mitt livs kärlek, ser riktigt jäkla bra ut o personligheten vart perfekt.

Hur ska jag glömma henne? Hur ska jag gå vidare, hon har det. Men hur ska jag? Har försökt med massa saker men går inte. Är så jävla kär och mår så fruktansvärt dåligt.

Tänk så här varför är du kär i någon som uppenbarligen trampat på dig och behandlat dig dåligt? jag har vart kär mången gång men att analysera dom dåliga sidorna hos den personen har hjälpt mig att veta vad jag inte vill ha i framtiden.
Och ja tiden läker alla sår
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in