2018-07-26, 11:43
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
TS, jag förstår dig! 1,5 år är en enormt lång tid.

Tiden läker alla sår! Klyschigt, men sant.

De flesta människor har varit i din sits. När jag var 22 ish så tog det slut med mitt livs kärlek (trodde jag). Jag blev helt förstörd och trodde jag skulle dö ensam.

Efter någon månad så började jag försöka dejta på grund av att folk sa att man skulle ut och träffa nya tjejer för att komma över sitt ex. Det funkade inte alls för mig. Det gjorde att jag sårade de som jag dejtade istället.

Det som jag gjorde var att försöka hitta nya hobbies. Tog en matlagningskurs som gick helt åt helvete, men träffade nytt folk och fick en nära vän.

Sedan tog jag bort allt som kunde påminna mig om mitt ex (kläder, bilder, gåvor).

Sedan efter 1,5 år så träffade jag helt oväntat min nya kärlek som jag i sin tur blev sambo med och insåg att jag har mycket mer gemensamt med än mitt ex. Ibland stöter jag på exet och hälsar, men inget mer.

Det jag vill säga är att tankarna på sitt ex försvinner när man är redo. Sedan om det tar 1 månad eller 5 år är helt upp till dig. Försök sysselsätta dig med annat, t.ex. en ny hobby.

Det jag tror många gör är att de minns sitt tidigare förhållande som perfekt. De minns de goda stunderna men glömmer de dåliga. När man väl kan se objektivt på förhållandet så är man ett steg närmare en lösning.

Kämpa på! Om du vill skriva av dig eller snacka så är det bara dra iväg ett PM
Citera
2018-07-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Precis. Tyvärr är kvinnor så.
Är män romantiska..trodde bara dom tänkte med organet
Citera
2018-07-26, 11:46
Medlem
Lyssna på låten -jag kommer över dig .med orup
Citera
2018-07-26, 11:53
Medlem
Min bästa killkompiss hade precis friat till sin flickvän..med vacker ring...då blev hon kär i hans kompiss och dom började träffas i smyg....han fick reda på det.höll på att deppa ihop helt.ett år...så träffa han en ny tjej.som.är 100 gånger bättre än den andra ..det kan hända dig ochsåom du vill
Citera
2018-07-26, 12:33
Medlem
Du måste acceptera att det kapitlet är avslutat. Det var trist att det inte varade längre men sådant är livet, det är inget man kan göra något åt. Var glad över att ni fick den tid ni fick tillsammans.

Nu börjar ett nytt kapitel i ditt liv med nya möjligheter. Kanske blir det lika bra som det gamla, kanske inte, det kan bara tiden utvisa. Hur som helst så är det oundvikligt.
Citera
2018-07-26, 13:12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theerikmember
Ska göra detta kort. Glömmer verkligen inte av mitt ex. Då menar jag att jag verkligen inte glömmer henne, va 1 och ett halvt år sedan hon lämnade mig. Mådde så jävla dåligt ett bra tag och fick verkligen tårar av alla tankar ja hade runt henne. Blev deprimerad och är ganska deprimerad än. Än idag tänker jag på henne varje dag, hon är och var verkligen mitt livs kärlek, ser riktigt jäkla bra ut o personligheten vart perfekt.

Hur ska jag glömma henne? Hur ska jag gå vidare, hon har det. Men hur ska jag? Har försökt med massa saker men går inte. Är så jävla kär och mår så fruktansvärt dåligt.
Varför glömma henne?
Nu när min nuvarande läser detta så kan det bli en hård blick. Men jag hoppas hon förstår att det är henne jag älskar o vill dela mitt liv med.
Jag är i övre medelåldern nu o jag kanske inte tänker dagligen på några ex. Den jag tänker mest på är den jag var dum nog att gifta mig med. Men eftersom hon råkar vara mamma till mina barn så kan hon inte plockas bort ur mitt medvetande även om det vore önskvärt.

Men jag har en fd som kan appliceras på din historia.
Det är min första, stora kärlek av två. Hon jag gjorde misstaget att gifta mig med räknas inte.
Men den första sätter alltid sina spår o man överromantiserar med.
I mitt fall så var jag dökär o hade det bästa förhållandet man kan ha. Men nu med distans till det hela så var vi två jävla idioter.
Nu var det jag som gjorde slut o bara för att jag kan så är det min röda tråd. Det är bara min nuvarande som är den som lämnade mig. Hon har inte gjort det än o får jag bestämma så gör hon det inte heller då hon faktiskt är min första, riktiga kärlek.
Men åter till historien. Även att det var jag som avslutade det hela så satt jag med ett krosst hjärta o vi drogs även till varandra hela tiden. Under denna period så träffade jag den där jag nämnt tidigtare i inlägget då jag under denna period letade efter någon ny o jag letade effektivt.
Men först när det blev seriöst med den där så kunde jag släppa "mitt livs kärlek".

Vi pratar nu om en period på 25-30 år. Men hon finns fortfarande kvar i mitt medvetande. Vi var unga o dumma. Vissa minnen vill man förtränga men samtidigt så blir man glad när man minns tillbaka då det var en sorgefri tid.
Även du kommer hitta den där tjejen som får dig att sluta sörja din "livs kärlek". Ge det tid bara o under tiden kan du leva livet.
Citera
2018-07-26, 13:13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Precis. Tyvärr är kvinnor så.
Näe. De kvinnor ni dras till är så.
Citera
2018-07-26, 13:38
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty
Du vet, när man går ifrån sin flickväns lägenhet och man vet att det var sista gången. Man går genom stan och ser alla människor stressa runt med sina vardagsbestyr, man har sin favoritdepplåt i lurarna, man vet att man har en avgrundsdjup depression framför sig, kanske år, men just då befinner man sig på nåt konstigt sätt bland molnen, på väg att rasa ner. Allt går i slow motion. Man känner sig hög, osårbar, men samtidigt helt förstörd. Livet har precis knockat dig, men smärtan har inte hunnit infinna sig än. Trots att detta är ett plågsamt ögonblick i livet så finns det samtidigt så mycket värde i det. Man ömsar skinn, knoppar brister, man blir förlöst. Det gör ont, men det formar och slipar dig. Mycket viktigt att inse.

Tiden läker alla sår.

Hade du sagt det här på krogen så att jag hade hört det hade jag köpt en öl till dig direkt. Mycket kloka ord.
Citera
2018-07-26, 13:41
Medlem
Hade hon tajt fitta?
Citera
2018-07-26, 14:49
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Just nu ligger säkert ditt ex och blir sänderknullad av en annan kille. Hon glömde dig för länge sen. Nu är hon säkert lyckligt kär i en kille som skämmer bort henne.

Sup dig full så kommer det kännas bättre. Gå på krogen imorgon och knulla skiten ur en snygg brud så lovar jag att du glömmer henne. Häng med dina polare. Man mår alltid bättre när man träffar sina vänner.
Att sitta i sin lägenhet och tänka på hur "Underbar" ens ex var hjälper inte. Tänk på de dåliga sakerna med henne så blir det bättre.
Citera
2018-07-26, 18:25
Medlem
Men hon lämna dig för 1 å ett halvt år sen....är det snällt av henne.är hon verkligen snäll
Citera
2018-07-27, 01:01
Medlem
Tack alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här