• 1
  • 2
2018-07-22, 13:19
Medlem
Leipreachans avatar
Av alla länder i västvärlden jag varit i, så har jag aldrig sett så hög andel hemlösa som jag gjort i Vancouver! Kanada som har ett socialt skydd likt Sverige, blev ja förvånad av alla hemlösa och missbrukare i Vancouver. Inte ens i städerna i USA har jag sett så många. Någon som vet varför?
Citera
2018-07-22, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Av alla länder i västvärlden jag varit i, så har jag aldrig sett så hög andel hemlösa som jag gjort i Vancouver! Kanada som har ett socialt skydd likt Sverige, blev ja förvånad av alla hemlösa och missbrukare i Vancouver. Inte ens i städerna i USA har jag sett så många. Någon som vet varför?
Nu bara gissar jag, men det kan mycket väl vara så att hemlösa från Edmonton & Calgary drar sig ut till det varmare klimatet i Vancouver ute vid kusten. Sist jag var i Edmonton så var det minus 30 grader, det är svårt att överleva det som uteliggare. I Vancouver blir det aldrig så kallt.
Citera
2018-07-22, 13:29
Medlem
Väldigt många lycksökare och många som är beredda att hjälpa/tolerera lycksökare tillsammans med ett livat kulturellt klimat där somliga obönhörligen kreverar under knarket. Tyvärr baksidan med kreativa och sociala städer.
Citera
2018-07-22, 13:36
Bannlyst
Jag har sett det också på tv-program. Samtidigt har dom stora narkotikaproblem med heroin som tycks vara den stora drogen.

Det är trist som tusan.
Citera
2018-07-22, 19:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
?

Ekologi, natur, djur och växter --> Politik: utrikes
/Moderator
Citera
2018-07-22, 19:24
Medlem
70-talsfilms avatar
Kan bero på den heta bostadsmarknaden. Nyrika kineser köper upp all egendom och pressar upp hyrorna. Lokalbefolkningen har klagat på dessa kineser som bara tar för sig. De är mer eller mindre parasiter som kräver rättigheter utomlands men skiter i alla utlänningar som bor i Kina.
Citera
2018-07-24, 00:02
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Väldigt många lycksökare och många som är beredda att hjälpa/tolerera lycksökare tillsammans med ett livat kulturellt klimat där somliga obönhörligen kreverar under knarket. Tyvärr baksidan med kreativa och sociala städer.

Förmodligen så. Det är hur som helst ingenting nytt att Vancouver har hordvis med utslagna som driver runt i East Hastings, där jag antar att TS gjort sin observation. Såg precis samma sak för 20 år sedan där, så inget verkar ha ändrats.
Citera
2018-08-26, 22:34
Medlem
spknoises avatar
Jag har bott i Vancouver och som jag förstått så blev många vräkta från sina hem under Expo 86. Många boenden var för människor med psykisk ohälsa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Expo_86
Citera
2018-08-27, 03:29
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Jag har sett det också på tv-program. Samtidigt har dom stora narkotikaproblem med heroin som tycks vara den stora drogen.

Det är trist som tusan.

Är det från Afghanistan detta kommer? 90 % + produceras där? NATO styr ju landet? Varför stoppar dem inte flödet?
Citera
2018-08-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Är det från Afghanistan detta kommer? 90 % + produceras där? NATO styr ju landet? Varför stoppar dem inte flödet?

Nato styra Afganistan... hahaha
Citera
2018-08-27, 14:17
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Nato styra Afganistan... hahaha

Så du menar supermakter och allierade cirka 50 militärmakter kan inte styra över några turban stollar? USA o co betalar även deras löner. Talibaner är en annan femma men själva regeringen etc...
Citera
2018-08-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Så du menar supermakter och allierade cirka 50 militärmakter kan inte styra över några turban stollar? USA o co betalar även deras löner. Talibaner är en annan femma men själva regeringen etc...

Till vilket pris...? Du ser väl hur det ser ut i landet just nu? Islamisterna (talibanerna) kontrollerar stora områden, och som det ser ut nu (och har gjort länge) kommer det inte bli bättre. En kronisk krigszon, är varbölden Afghanistan (tack vare islamisterna).

Edit: kan ta en varning, för att jag lät idioten som jag citera mig dra ner mig i off-topic träsket...
Senast redigerad av YungSosa 2018-08-27 kl. 14:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in