• 1
  • 2
2018-07-22, 05:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...unkningsolycka

Citat:
Larmet kom klockan 21. 03 från den populära badsjön Blå lagunen som ligger på Munsö i Ekerö kommun.

Den 17-årige pojke var där och badade tillsammans med flera vänner när han plötsligt försvann i vattnet.
Citera
2018-07-22, 09:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Vad vill ts diskutera?
Lokal förmåga? Någon som har koll?
Citera
2018-07-22, 10:34
Medlem
UrsulaLeGuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...unkningsolycka

Usch vad hemskt. Så otroligt tragiskt. Jag lider med pojkens anhöriga. Ena dagen har man livet och andra dagen inte.
Citera
2018-07-22, 11:21
Medlem
Någon som vet om det är en pojke från Ekerö?
Citera
2018-07-22, 11:22
Medlem
Någon som vet om det är en pojke från Ön
Citera
2018-07-22, 11:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Tveksamt, rimligen en asylsökande. Annars borde det kommit fram vem det var vid det här laget.
Citera
2018-07-22, 12:00
Medlem
Kanske en av alla som kommer med Slagstafärjan?
Citera
2018-07-22, 12:17
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tveksamt, rimligen en asylsökande. Annars borde det kommit fram vem det var vid det här laget.

Nu har jag inte varit där på många år men vad jag har förstått så är det knökfullt med badgäster där nu för tiden. Folk åker dit från hela Stockholmsområdet.

På min tid så var blåa lagunen en samlingsplats och vi satt alltid där och krökade. Jag tror ändå att det lutar åt en berusad svensk ungdom som gick bort. Men det är givetvis inte uteslutet att det är en asylsökande med tanke på hur mycket mer folk som rör sig där nu. Väldigt tragiskt hursomhelst.

Det kommer kanske fram under dagen vem det var så kan vi sluta sitta och gissa.
Citera
2018-07-22, 12:25
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Nu har jag inte varit där på många år men vad jag har förstått så är det knökfullt med badgäster där nu för tiden. Folk åker dit från hela Stockholmsområdet.

När tidningarna (Metro?) Skrev om blå lagunen en sommar så gick det från att vara hyffsat gömt och fint, till att explodera och alla människor måste dit. Var trevligare innan explosionen.

Men så är det väl med det mesta, små lokala hemligheter förblir supertrevliga tills varenda människa lär sig att hitta fram.
Citera
2018-07-22, 12:36
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
När tidningarna (Metro?) Skrev om blå lagunen en sommar så gick det från att vara hyffsat gömt och fint, till att explodera och alla människor måste dit. Var trevligare innan explosionen.

Men så är det väl med det mesta, små lokala hemligheter förblir supertrevliga tills varenda människa lär sig att hitta fram.

Så är det! Jag minns att lagunen också hamnade i en turistbroschyr genom Ekerö kommun och efter det kom folk dit likt en gräshoppsinvasion. Jag tror att det var Metro som också skrev om blå lagunen, som du säger.

Ungdomar har krökat där sen Nisse Dackes tid. Men just nu kan man bara spekulera i om det var en packad svensk ungdom eller en icke simkunnig nyanländ. Kan man inte simma så är blåa lagunen den farligaste platsen man kan befinna sig på eftersom att det blir så extremt djupt bara man går 2 meter ut.
Citera
2018-07-22, 13:00
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kanske inte en ensamkommande eftersom anhöriga redan är underrättade?
Citera
2018-07-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Kanske inte en ensamkommande eftersom anhöriga redan är underrättade?
Ryktet säger hemmahörande i Rinkeby.
Hade det varit en öbo hade det framkommit väldigt snabbt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in