• 1
  • 2
2018-07-22, 03:07
Medlem
Det är precis som rubriken leder. Efter hur många träffar kan man fråga sin ”dejt” om vad den är ute efter? Utan att det verkar för hastigt. Hur känner ni att det är ”rätt” tid?
Citera
2018-07-22, 03:19
Medlem
Va? Efter... Innan eller på första dejten.
Citera
2018-07-22, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig

Ja efter hur många dejter?

Jag är en tjej som dejtar en kille. Vi har träffats tre gånger och varje gång så har det varit han som tagit upp det om att träffas.
Citera
2018-07-22, 03:58
Medlem
mbrodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Säger som ovan nämnt, det tar man innan dejt eller på första dejten. Det är verkligen bara dumt att gå på dejt om personen i fråga bara vill ha vänskap.. men ja, då hade man ju såklart inte kallat det som "dejt" heller utan fika.

Det är såklart att vissa hade kanske inte gillat att du frågar redan på första dejt, men tänk om du väntat, låt säg 6 dejter och då får veta saker som gör att du hade tänkt istället att du hade kunnat ha varit på andra dejter med andra under dessa alla dessa bortkastade dejterna.
Citera
2018-07-22, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloSa
Ja efter hur många dejter?

Jag är en tjej som dejtar en kille. Vi har träffats tre gånger och varje gång så har det varit han som tagit upp det om att träffas.
Okej du har alltså inte dejtdejtat honom utan träffat honom i verkligheten och inte blivit utbjuden eller lärt känna honom på nätet? Normalt frågar man innan, annars första gången man ses om man inte säger mer vad man själv vill.

Har han frågat dig flera gånger om att ses men inte försökt något? Eller har ni haft sex? Träffats bara för sex eller umgåtts?
Citera
2018-07-22, 04:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Svår fråga. För många verkar det beror mkt på vem de träffar. Så bra att göra ett intryck först. Men visst finna sånna som redan har bestämt vad de vill. Jag var inte så säker , så var jobbigt att få den frågan ofta. Många kan få någon att gilla dem och då blir man mer intresserad , kanske om man är bra på att förstå hur människor fungerar
Citera
2018-07-22, 09:13
Medlem
ZeushyN1s avatar
Nej du ska inte fråga för tidigt och helst ska du inte fråga alls. Man vill fly då för man undrar varför du har så bråttom. En äldre kvinna vill gärna säga att du ska fråga så snart som möjligt för att dom själva inte har tid att slösa.

Låt killen visa dig vad han vill, ser det likadant ut efter ett par dejter så betyder det att han antingen inte är seriös eller inte vet vad han gör. Hur som helst så är han inte värd mer tid.

Om ni har haft sex under den här tiden så är det det han vill.
Citera
2018-07-22, 09:31
Medlem
Bertfans avatar
Man kan ju inte fråga killar vad de är ute efter, dels låter det lite desperat och sedan så ljuger ju 99% av killarna iallafall. Så det är väl bara för dig att ”hänga med” och gå på magkänslan och se vart du och killen hamnar. Många killar blir plötsligt väldigt bra skådespelare och kan lova och säga allt möjligt som de inte alls menar. De flesta verkar kunna gå över lik för att få lite sex
Citera
2018-07-22, 11:04
Medlem
Cearas avatar
Hur seriöst är dejtandet?
Om jag verkligen var intresserad av att fortsätta träffa min dejt så skulle jag ställa fler/djupare frågor som kan ge mig en hint om vad personen vill. Gå lite på magkänslan liksom. Det beror på hur personen jag träffar är. Är hen blyg/på/velig?
Citera
2018-07-22, 12:17
Medlem
Citat:
Det är precis som rubriken leder. Efter hur många träffar kan man fråga sin ”dejt” om vad den är ute efter? Utan att det verkar för hastigt. Hur känner ni att det är ”rätt” tid?

Men vadå fråga honom?
Trivs du i hans sällskap? Det torde du göra eftersom du varit på tre dejter.
Han är intresserad eftersom han frågat ut dig varje gång.

Men vad är det du vill veta?

Om han vill gifta sig med dig?
Om han vill stoppa sin penis i din vagina?
Om han vill bli tillsammans med dig?

Vad vill du?
Varför inte bara fortsätta träffa honom för att ni trivs tillsammans?
Citera
2018-07-22, 13:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Kan väl vara bra att redogöra rätt snabbt vad det handlar om, man vet väl om man är intresserad av någon eller inte?

"Vill du bara knulla, eller ska vi satsa på något seriöst?", problem fucking solved!
Citera
2018-07-22, 14:20
Medlem
Tycker man ska ta den diskussionen innan första dejten..varför slösa tid på en person som inte söker samma sak ? Om du bara vill knulla är det ju onödigt att slösa tid,pengar och energi på någon som vill gifta sig och skaffa barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in