Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 21:26
  #1
Medlem
mmas avatar
Detta borde väl bli #2? tycker första var delvis rätt underhållande.
Citat:
Fighters klara

Bec Rawlings VS Britain Hart
Sam Shewmaker VS Maurice Jackson
Arnold Adams VS Joey Beltran
Citera
2018-07-23, 10:36
  #2
Medlem
Brottargalnings avatar
Jag gillar det. Första galan levererade och nästa lär också göra det.
Citera
2018-07-23, 11:32
  #3
Medlem
Pocarisweats avatar
Första var "underhållande", vet inte om jag kan beskriva det med ett bättre ord...Fascinerande är kanske ordet jag söker. Förstår inte riktigt grejen med bare-knuckle. Skadefrekvensen lär vara mångfaldigt högre jämfört med vanlig boxning, för att inte tala om knockoutfrekvensen. Brutna båt/knogben är väl det som kommer till tanken först.

Kul initiativ dock, samt lyckas man få in bra killar (och tjejer) från gatan och andra boxare som inte är uppknutna av någon promotion så lär det växa så det knakar. Läste en del argument men tror inte det är "farligare" per se än "vanlig boxning" då detta historiskt sett är vanlig boxning. En boxare med hanskar kan stå och mata flerfaldigt mer slag under en längre period av tid, medan utan handskar blir det per automatik färre slag även om de slag som utdelas är både vassare och därmed blir knockoutfrekvensen också högre.

Kul att låta damer vara med från början också. Aldrig varit något fan av strikingsporter men kommer att följa detta bara för att det var fascinerande med något "nygammalt" i brist på bättre ord.
Citera
2018-07-24, 07:05
  #4
Moderator
Protons avatar
Har sett en del av de där bare-knucklematcherna på Youtube och jag är inte jätteimponerad över utövarnas teknik tyvärr, därför tycker jag inte att det är speciellt kul att kolla på, företeelsen som sådan är ju däremot faschinerande som nån uttryckte det.
Citera
2018-07-24, 15:02
  #5
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har sett en del av de där bare-knucklematcherna på Youtube och jag är inte jätteimponerad över utövarnas teknik tyvärr, därför tycker jag inte att det är speciellt kul att kolla på, företeelsen som sådan är ju däremot faschinerande som nån uttryckte det.

Ungefär samma anledningar till att jag själv inte blev speciellt upphetsad av det hela. Vet inte vad jag hade förväntat mig. Typ Irish Stance gubbar i mustasch som drar uppercuts från helvetet. Njae, kanske inte men något mellanting måste det ju ändå då finnas. Ren brawling har aldrig varit speciellt underhållande att kolla på och det ytterst lilla jag kan om boxning så kan jag säga att jag hellre sett tekniskt mer skickliga boxare med rytm och sans kunna fightas barehand istället för väderkvarnar som bara står och maler tills någon får in en klocka och motståndaren går i backen.

Nåja, får se hur det blir i framtiden men just brawlers kan nog vara några av de tråkigaste typen av boxare att kolla på.
Citera
2018-07-26, 07:03
  #6
Medlem
Knock out kraften blir sämre utan handskar faktiskt.

Du kan även ta mer stryk med hanskar umder lång tid.

Bare knuckle skadar händer och du får ena jävla bulor i ansiktet.

Tycker inte bare knuckle har plats i tv alls. Varför gå tillbaka till nåt så primitivt ?
Citera
2018-07-26, 07:05
  #7
Medlem
In med Rufio Panman, då jävlar!
Citera
2018-07-26, 16:43
  #8
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Knock out kraften blir sämre utan handskar faktiskt.

Nej. Det blir den inte. Det beror helt på teknik. Lyckas du hålla distans och väl tajma en uppercut så kan du räkna med att kraften rent teoretiskt skulle kunna göra din motståndare medvetslös. Kolla Äldre boxning och vad de använder för slags tekniker när det kommer till gamla fisticuffs.

Handskar dvs någon slags form av "padding" gör självklart att slagkraften blir dämpad. Därmed inte sagt att även slag med handskar inte kan göra enorm skada, men i det långa loppet så är bareknuckle både skadligare för vinnaren då båtbenen/knogbenen tenderar att klyvas vid hårdare slag, samt som du själv skriver, lyckas man få in en bra träff mot huvudet så kommer motståndaren bli tvungen att gå runt med en jävla bula.

Kroppsslag och liknande är en annan femma. Kan inte mycket om boxning helt ärligt men ska folk slåss "konventionellt" dvs precis som om de hade haft handskar på sig, dvs med liknande teknik så kommer det ändå bara bli brawling och det är inte speciellt upphetsande att kolla på enligt min åsikt. Känns mest barbariskt och ser inte tjusningen i det.
Citera
2018-07-31, 22:01
  #9
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Praktiskt taget alla slår sönder sina händer och det blir stora ansiktsskador.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback