2018-07-21, 20:58
Medlem
tjorvmandas avatar
Nu är det så att jag känner att det är dags för mig att säga upp mitt förvaltarskap.
Jag har pratat med min förvaltare och alla inblandade och alla säger att det är en bra idé.

Har fått berättat för mig att jag måste skriva ett brev till överförmyndarnämnden för att detta ska kunna gå igenom.

Min fråga är då, vad är det jag ska skriva i brevet för att brevet ska bli så bra som möjligt?
Förstår ju att jag ska förklara varför jag är redo att ta hand om allt själv, men är lite osäker och tänkte om någon här har några tips och riktlinjer.

Mvh
Citera
2018-07-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorvmanda
Nu är det så att jag känner att det är dags för mig att säga upp mitt förvaltarskap.
Jag har pratat med min förvaltare och alla inblandade och alla säger att det är en bra idé.

Har fått berättat för mig att jag måste skriva ett brev till överförmyndarnämnden för att detta ska kunna gå igenom.

Min fråga är då, vad är det jag ska skriva i brevet för att brevet ska bli så bra som möjligt?
Förstår ju att jag ska förklara varför jag är redo att ta hand om allt själv, men är lite osäker och tänkte om någon här har några tips och riktlinjer.

Mvh

I brevet skulle jag betona:

1) Hur du har förändrats sen förvaltarskapet inleddes. Hur du har vuxit som person.
2) Varför du vill säga upp förvaltarskapet, vad ditt syfte med det är?
3) Hur framtiden ser ut och hur du kan lova att du inte försätts i en knipa igen. Hur du ska kunna ansvara för din egna ekonomi om 2-3 år

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in