Jag använder mig av "Google kalender" som finns tillgänglig på Google play butiken.
Jag har den installerad på min Samsung s7 samt på min stationära dator.
Denna är linkat med min Gmailadress.
Nu väntar ett byte av telefon till en Razor phone och jag vill ha med mig allt jag skrivit in i min kalender med till den nya telefonen.
När jag var inne och tittade på min dator så märker jag att i kalendern där så finns bara de posterna med som lagts till automatiskt via gmail, inte det som jag lagt in manuellt i telefonen.
Hur gör jag för att synka alla uppgifter till datorn ?
Kommer allt gå förlorat när jag byter telefon, tror ni ?
Jättetacksam för svar.
Jag använder mig av "Google kalender" som finns tillgänglig på Google play butiken.
Jag har den installerad på min Samsung s7 samt på min stationära dator.
Denna är linkat med min Gmailadress.
Nu väntar ett byte av telefon till en Razor phone och jag vill ha med mig allt jag skrivit in i min kalender med till den nya telefonen.
När jag var inne och tittade på min dator så märker jag att i kalendern där så finns bara de posterna med som lagts till automatiskt via gmail, inte det som jag lagt in manuellt i telefonen.
Hur gör jag för att synka alla uppgifter till datorn ?
Kommer allt gå förlorat när jag byter telefon, tror ni ?
Jättetacksam för svar.
Lägger du in kalender posterna i rätt kalender? Dvs Gmail kalendern och inte telefonens lokala kalender?
Nja..nu blev jag osäker, men det är ju samma kalender som jag har på luren som på mobilen.
Hmm testa kolla på inställningarna vilken som är standard kalendern som det sparas till. Man kan ju ha flera olika kalendrar i samma app så det kan vara värt att kika på.
Hmm testa kolla på inställningarna vilken som är standard kalendern som det sparas till. Man kan ju ha flera olika kalendrar i samma app så det kan vara värt att kika på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!