2018-07-20, 12:56
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
Jag är långt ifrån feminist.

Du kanske inte såg att jag inte är för kvinnor inom detta yrke. Jag är väldigt långt ifrån att tillåta kvinnor att få möjligheten till att jobba om jag skulle få bestämma. Absolut inte köra bil heller.

De kan få som bäst jobba inom äldrevård och som sömmerskor givetvis. Och i vissa undantag inom sjukvård.

Man visste vem man besökte. Lär dig söka rätt på forumet innan du snackar en massa skit. Fattar du svenne?

Han blev provocerad av 2 extra idioter. 3 idioter i en lägenhet förbättrar inte saker och ting.

Aha så dom stod där i hallen och ba kom då kom då din horunge vi klipper dig.
Citera
2018-07-20, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Ni talar av okunskap. Det fanns ingenting positivt med mentalsjukhus förutom som förvaring. Människor som är psykiskt sjuka har rätt till värdigt liv.

Du vet inte vad du talar om, även om givetvis ett stort problem är snabb inlåsning vid behov inte riktigt finns, lika lite som allmänt kunnig personal.

Jag vet flertalet olika människor med olika sjukdomar och även psykossjukdomar som fungerar utmärkt i samhället utan att vara den en belastning mer än att de inte kan arbeta till fullo. Du är otroligt ignorant och okunnig. Dessa personer ska absolut inte spärras in eftersom det inte finns något behov av det.

Det finns människor som sitter på tvång eller öppet tvång under mycket lång tid. Åratal.

Dårhus är definitivt mer värdigt än att lämnas vind för våg och leva i sin egen avföring i en nedgången tvåa /fallfärdigt ruckel.

Jo det finns definitivt behov av att låsa in farliga psykon. Dels för att dom själva definitivt mår bättre av det, dels för att tredje person inte skall drabbas.

Att sitta på tvång är en sak. Vad det sedan krävs för det är en annan.
Citera
2018-07-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
pepparspray, batong,elpistol,skott på vaden , armen osv.
Det fungerar tyvärr inte alltid på psykotiska och/eller drogade personer som inte reagerar rationellt på smärta. Finns klipp på youtube med personer som blir skjutna både tre och fyra gånger med elpistol utan att reagera på smärtan. Samma med riktiga skott som träffar kroppen utan att vara dödande.

Det är alltid vanskligt att improvisera under tidsnöd och poliser är därför tränade att agera på ett i förväg bestämt sätt om någon rusar mot dem med kniv. Kommer någon närmare än typ 7 meter och gör ett utfall mot polismannen, så går det bara att säkert stoppa personen med verkanseld med flera skott i kistan. Skott mot benen leder t.ex. bara till smärta och köttsår, vilket inte hindrar en drogad eller psykiskt sjuk person att fullfölja attacken innan blodförlusten sätter stopp. Av samma anledning finns inte heller någon tid att först prova ett skott mot benet och se vad som händer, eftersom det bara tar någon sekund att röra sig framåt några meter.

Om polisen visste innan att någon stod och lurade med kniv så vore det naturligtvis provocerande att gå in och skjuta personen. Men det är knappast det som hänt. I det här fallet tycks utfallet ha utan förvarning, från en tidigare ostraffad person.
Citera
2018-07-20, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
En sådan begåvad och talangfull person som du borde vara instruktör på polisskolan.
Vet inte om detta är menat till att vara sarkastiskt. Men saken är att det kan finnas många sådana duktiga där ute redan nu, det som behöver göras är lagändringar. Lagen är ju över alla ändå.

Läkare eller Psyket borde få rätten till användning av sådana elektriska pistoler. Om de har rätt att söva ner människor som är våldsamma och spänna fast dem i bältes-säng flera timmar om dygnet så borde de få rätten till att kunna agera snabbare genom enklare verktyg.

Psykiskt sjuka människor tenderar till att bli väldigt mycket mer provocerade av poliser, speciellt när de får besök av dessa i sitt hus. Att det ska klankas in poliser med sina smutsiga skor är inte roligt.

Bara besök av läkare kan vara jobbigt bara det.
Citera
2018-07-20, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Hur kände du den döde?

För övrigt bra jävla många experter här inne som förklarar vad polisen skulle ha gjort istället med en man på 2-3 meters avstånd som anfaller med kniv.

Suck....

*psykotisk man på blablablavägen kom*

*2522 annika Ahmed här vi tar det. Över*

Med håret i hästsvans och handskarna på går Annika 34 med bestämd tom blick som varvar med glad öhöh söderslang och mansplaying förklaringar förutom till Staffan och Ahmed på stationen dom är ju lixom över. Annika går ofta med "städa stallet blick" i tjänst/på uttryckningen. Annika har extra mycket underarmshår och en penisliknande klitta gjort polisutbildningen med stolthet gift med brandmans janne. Går på bandy med tjejerna. Förklarar saker högt med stel nacke. Skriker ofta backa och kom fram. Går in med handen på pistol. Torrhet i vagina Lubriceras dålit har nu hittat salvor.

Min poäng är att har du inte plan för psykfall är du en mördare.

Hoppar du över bemötandet och stövlar in hos folk som på fullaste allvar ser/tror att du har tentaklar och tunga med tänder på som äter upp dom, är du en mördare och instiftare till motsvarande reaktion.

Fattar du inte att polisen ska skydda vissa från allt i denna värld.

Man kan prata genom brevlådan/dörr. Spärra av huset wtf.
Senast redigerad av snuttis 2018-07-20 kl. 13:15.
Citera
2018-07-20, 13:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Blattar skjuter på polisstationer och gör terrorattacker tragiskt att polisen får ut sitt psykotiska hatmördar utlopp på folk som har mår dåligt/spel.

Har det något med att de inte är utbildade i hur det känns i möte med psykotiska?

Jobbat länge inom låst psykiatri, färskingar/stirriga poliser hade pepprat hur mycket som helst om de hade stampat bland psykotiska som polisen gör - oinformerade, auktoritära, med tillgjord röst rädda och med pistol.

Det är mord och inget annat.

Så här blir det när langarna i vit rock matar folk med ssri/benzo godis.

Ny avdelning hos polisen kanske psykosinsatsstyrkan.

Sen va d ett jävla tjat om kniv? Så om ert barn är manisk har ett spel/mår dåligt -med kniv, ska det bara skjutas av snabbt som möjligt?

Är du ohanterlig/akut psykos kan lägenheten spärras av, finns tårgas/sömnpil med jaktgevär. De borde vart förberedda och redo att backa. Går man in med den auktoritären i alla situationer utan att inse att det finns andra metoder är man en mördare.

De gick in hos BO right?

Så länge personen inte skuter med kulspruta från fönstret.... även där kan man evakuera/.

Men men polisen har inte tid med sånt, lättare att skjuta av? Reagera med "kraft" lol staaaaaackars mördar polisen va d läskigt med psykotisk.

Inventera hur polisen ska bete sig i möte med
Pskykotiska/psykiatrin.
Ännu bättre om vi öppnade mentalsjukhusen och lär psykiskt sjuka sitta på låsta avdelningar om de var utåtagerande och mådde dåligt.
Citera
2018-07-20, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Aha så dom stod där i hallen och ba kom då kom då din horunge vi klipper dig.

Alltså du skriver ju verkligen som en riktig blatte alltså!

Det var väl antagligen försnacket som ledde till detta. Han kanske inte ens ville ha besök eller gå på ett vanligt besök när han var kallad till det.

Så det var väl därför man blandade in poliser. Saken är att poliser ska inte vara inblandade i just sådana här ärenden.

Vi behöver lagändring som kan göra så att psyket själva får använda vissa typer av material. För återigen. Man visste vem det var man skulle besöka.

Händelsen var plötslig, men inte arbetspasset. De borde varit beredda på sådana utfall.
Citera
2018-07-20, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vi med celler i huvudet förstår att du trollar.

Jag lägger inte ner över 1 timma till att skriva i en sådan här tråd till att trolla. Skulle du haft celler i dn lilla tröga hjärna skulle du förstått det.

Det skulle varit en annan sak om de blev attackerade på ett vanligt arbetspass. Nu visste de vem de besökte. Och det är inte första gången som polis skjuter ihjäl psykiskt sjuka människor.

Så spara dina hjärnceller genom att lämna den här tråden och gå vidare till att söka på bättre trådar som passar din hjärna lite bättre.
Citera
2018-07-20, 13:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ib7erfby6
5C, verkar det enligt Hitta.se

Det kan stämma, eftersom jag som icke-lokalbo har svårt att definiera vilken av de båda yttersta ändarna av huslängan som polisen verkar stå på på bilden. Mao helt spegelvänt perspektiv då, om det är 5C.
Citera
2018-07-20, 13:18
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
Alltså du skriver ju verkligen som en riktig blatte alltså!

Det var väl antagligen försnacket som ledde till detta. Han kanske inte ens ville ha besök eller gå på ett vanligt besök när han var kallad till det.

Så det var väl därför man blandade in poliser. Saken är att poliser ska inte vara inblandade i just sådana här ärenden.

Vi behöver lagändring som kan göra så att psyket själva får använda vissa typer av material. För återigen. Man visste vem det var man skulle besöka.

Händelsen var plötslig, men inte arbetspasset. De borde varit beredda på sådana utfall.

Nämen titta, nu kröp svennen fram i dig.

Ja man VISSTE vem det var man skulle besöka, därför tog man med 2 poliser, hur bränd är du?

Skulle vara roligt att se rubriken:
Läkare knivmördad i kundens hem. -Polisen ansåg inte att förstärkning behövdes.

Tyst nu svennepelle.
Citera
2018-07-20, 13:23
Medlem
MagisterBisters avatar
Jag har inte sett om det framgår någonstans, men det verkar som om alla förutsätter att det är polisen som skjutit som har blivit attackerad. Så måste det inte vara, gärningsmannen kan ha anfallit någon tredje person.

Men vad kan man göra mot en knivattack? Titta på den här filmen: https://m.youtube.com/watch?v=2xpcrDzy344

Om någon skapligt beslutsam och lättrörlig person anfaller dig med eggvapen finns det absolut inget annat att göra än att skjuta rakt mot bålen, helst flera skott om du hinner.

Glöm allt med sparka-kniven-ur-handen, Bruce Lee-parader, skjuta i armar eller ben, glöm batonger, pepparspray och elpistoler. På en tiondels sekund avgörs om du kommer att krama dina barn imorgon eller om deras minne av dig kommer att vara din gravsten.
Citera
2018-07-20, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Nämen titta, nu kröp svennen fram i dig.

Ja man VISSTE vem det var man skulle besöka, därför tog man med 2 poliser, hur bränd är du?

Skulle vara roligt att se rubriken:
Läkare knivmördad i kundens hem. -Polisen ansåg inte att förstärkning behövdes.

Tyst nu svennepelle.

Det är 18+ här.

Bara så att du är medveten. Jag bor inte i det korkade landet du valt att bo i. Jag har flyttat från höga skatter och dåliga prioriteringar. Jag har flyttat från det kris och brist-landet du bor i för ett bra tag sedan.

Att jag sitter och skriver här förändrar dock inte min syn på sådana blatte-djur som sig.

Om man nu som du bekräftar det jag skrev tidigare, så borde man ha förstått ännu mer. Att etniska svenskar som dig inte kan hantera detta bättre är inte så konstigt, för det är så här ni brukar hantera saker.

Jag tycker att det skulle vara bättre om det stod någonting i den här stilen > Psykiskt sjuk anföll med kniv - polis lyckades hantera läget med elektrisk pistol.
Senast redigerad av Svennefritt 2018-07-20 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in