2018-07-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
Har inte poliser starka ben? Bör de inte ha det? Man kan sparka väldigt långt. Det gäller att vara beredd hela tiden, att ha händerna nära pistolen hela tiden och hänga med på vad det är den misstänkte/påverkade vill göra, så när väl ett sådant läge dyker upp så skjuter man snabbt i den undre delen av kroppen och inte den övre.

De som har celler i huvudet förstår givetvis detta.

Alldeles för stor risk att gå in och leka Bruce Lee. Man måste ha förståelse för att poliserna har ett riskabelt jobb och pistolen finns där av en anledning. Du verkar sett för mycket filmer.
Citera
2018-07-20, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Alldeles för stor risk att gå in och leka Bruce Lee. Man måste ha förståelse för att poliserna har ett riskabelt jobb och pistolen finns där av en anledning. Du verkar sett för mycket filmer.

Och du verkar inte ha hängt med så mycket när det kommer till hur polisen har hanterat psykiskt sjuka människor de senaste 4 åren.

Man visste vem man som sagt besökte.

Då borde man haft en elektrisk pistol.
Citera
2018-07-20, 12:38
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Nej. Så är det inte bara svenne. I ditt land så ja. Här är det många saker som bara är 'så är det bara'. Det är et typiskt svenne resonemang.

Man bjuder inte in till mer kriminalitet genom att minska motståndet. Det här har med psykotiska människor att göra. Då är en elektrisk pistol ett mycket bra alternativ. Man visste i förväg vem det var man skulle besöka.

Du är svenne, så man minskar kriminaliteten genom att minska motståndet, förstår jag dig rätt? Låter som ett typiskt svenne feminist resonemang.

Vad har han gjort? Är han så psyksjuk att han försökte kniva dom osv så är det bra att han släcks innan han släcker någon annan. Det är inte synd om människor som försöker mörda dig, skiter i om han är psyksjuk. Han kommer inte bli frisk ändå.
Citera
2018-07-20, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Är man tre meter bort kommer man inom huggradie på en halv sekund, en träff i benet är långt ifrån en garanti att personen inte längre ska vara kapabel att veva med en kniv. En kniv i närkamp är otroligt effektivt.

//tripportreat

Det är andra gången du just citerade mig på den texten. Du kanske skulle ha läst mitt föregående svar på sidan 9.

Återigen man visste vem det var man skulle besöka. I sådana lägen är en elektrisk mer än ytterst behövlig!
Citera
2018-07-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Någon som vet vilket husnummer det är? På nt.se ser det ut som polisen står vid en byggnad längst till höger i bild, men svårt att se husnummer. Någon som vet hur husen på denna gata i Norrköping är lokaliserade/numrerade?

Enligt Ratsit är fördelningen:

1 på 3a
1 på 3b
2 på 3c
1 på 4b
2 på 5b
2 på 5c

5C, verkar det enligt Hitta.se
Citera
2018-07-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Så du tycker poliser, alltså de svin som utför ärenden som slavar för den högre eliten förtjänar respekt? Kanske lite mer resurser så att dem kan gömma sig i sina bilar och ej förhindra brott? Dem pajaserna som ej vågar åka ut till förorterna och stoppa brott eftersom de är så psykiskt och fysiskt invalida på grund av deras felande svenska genetik uppbyggd på fläskkött, korv, öl och potatismos?

Gå och lägg dig igen. Synd att den ihjälskjutne ej hade ihjäl alla dem tre. Hade varit en mycket finare rubrik i mina ögon då

Apropå felande genetik och svin, då pga inavel och inte kost, varför skulle dom åka ut dit? Respekt är något man ger och får. Tror du blandar ihop begreppen. Det som verkar kallas respekt ute i orten är egentligen någon sorts dyrkan eller rädsla. Typ bilar, pengar, muskler, vapen, Allah......et.c. Om jag t.ex säger att det var bra att 2 människor som arbetade som poliser och en som läkare, blev ihjälskjutna, så kommer jag inte få någon respekt av deras anhöriga. Du kanske imponerar på div.mentalt efterblivet ute i orten, men det är inte respekt.

Så, jag bjuder på lite utbildning! Hänger du med?
Citera
2018-07-20, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Så din bild av det hela är att polisen sköt ihjäl en hjälplös människa?

Blattar skjuter på polisstationer och gör terrorattacker tragiskt att polisen får ut sitt psykotiska hatmördar utlopp på folk som har mår dåligt/spel.

Har det något med att de inte är utbildade i hur det känns i möte med psykotiska?

Jobbat länge inom låst psykiatri, färskingar/stirriga poliser hade pepprat hur mycket som helst om de hade stampat bland psykotiska som polisen gör - oinformerade, auktoritära, med tillgjord röst rädda och med pistol.

Det är mord och inget annat.

Så här blir det när langarna i vit rock matar folk med ssri/benzo godis.

Ny avdelning hos polisen kanske psykosinsatsstyrkan.

Sen va d ett jävla tjat om kniv? Så om ert barn är manisk har ett spel/mår dåligt -med kniv, ska det bara skjutas av snabbt som möjligt?

Är du ohanterlig/akut psykos kan lägenheten spärras av, finns tårgas/sömnpil med jaktgevär. De borde vart förberedda och redo att backa. Går man in med den auktoritären i alla situationer utan att inse att det finns andra metoder är man en mördare.

De gick in hos BO right?

Så länge personen inte skuter med kulspruta från fönstret.... även där kan man evakuera/.

Men men polisen har inte tid med sånt, lättare att skjuta av? Reagera med "kraft" lol staaaaaackars mördar polisen va d läskigt med psykotisk.

Inventera hur polisen ska bete sig i möte med
Pskykotiska/psykiatrin.
Senast redigerad av snuttis 2018-07-20 kl. 12:55.
Citera
2018-07-20, 12:46
Medlem
Polisen borde ha kamera vid handräckningar.
Citera
2018-07-20, 12:47
Medlem
crusades avatar
Citat:
Det är andra gången du just citerade mig på den texten. Du kanske skulle ha läst mitt föregående svar på sidan 9.

Återigen man visste vem det var man skulle besöka. I sådana lägen är en elektrisk mer än ytterst behövlig!

En sådan begåvad och talangfull person som du borde vara instruktör på polisskolan.
Citera
2018-07-20, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
För att den inte betalar skatt? Du är en riktig kall människa du.

Nu vet jag ingenting om han som blev skjuten. Men om Lars svartenbradt hade blivit dödad av en polis kula redan på 70 talet, då hadr vi sparat massor med pengar.
Citera
2018-07-20, 12:50
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Är man tre meter bort kommer man inom huggradie på en halv sekund, en träff i benet är långt ifrån en garanti att personen inte längre ska vara kapabel att veva med en kniv. En kniv i närkamp är otroligt effektivt.

//tripportreat

Speciellt om dom är drogpåverkade, det hjälper det inte alltid att skjuta i benet, då får man skjuta för att döda.

Är nog ingen person samhället kommer sakna i alla fall.
Citera
2018-07-20, 12:55
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Satans kallblodiga mördare!!!!!!!!!!!

Hur kände du den döde?

För övrigt bra jävla många experter här inne som förklarar vad polisen skulle ha gjort istället med en man på 2-3 meters avstånd som anfaller med kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in