• 1
  • 2
2018-07-21, 20:29
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrastripe
Tycker ju att det låter som det skulle kunna vara njursten eller njurbäckeninflammation. Vid njurbäckeninflammation brukar man få feber. Tycker att de borde göra en röntgen och se om det finns stenar eller grus. Får du väldigt ont och inte kan kissa så kan en sten ha fastnat i urinröret och då är det akut. Har själv haft njursten och njurbäckeninflammation i 25-årsåldern.

På nätterna är det svårt och kissa. Men på dagarna går det bra 🤔.

Uhhhh... Inte bättre ännu. Ingen sten, fortfarande blod, ont i pung och mellangärdet, ont i benen och foten på kvällarna. Trött och seg på förmiddagen. Alla prover ser bra ut förutom blod i urin. Urinodlingsprov ska utföras på måndag. Inte nå cancer då?
Citera
2018-07-21, 21:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaSmaaland
Njursten är det ondaste man kan ha.
Fruktansvärda smärtor. Men inte farligt i sig.

Ganska säker på att skelettcancer ger värre smärtor. Har haft njursten och visst gör det ont, faktiskt ont så in i helvete. Gav nästan en 10:a när läkaren bad mig att smärtskatta. Det värsta var att de inte fick ner smärtan med smärtstillande. De visste vi det tillfället inte ens att det var njursten. Det fick jag veta efteråt.
Citera
2018-07-21, 21:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
På nätterna är det svårt och kissa. Men på dagarna går det bra 🤔.

Uhhhh... Inte bättre ännu. Ingen sten, fortfarande blod, ont i pung och mellangärdet, ont i benen och foten på kvällarna. Trött och seg på förmiddagen. Alla prover ser bra ut förutom blod i urin. Urinodlingsprov ska utföras på måndag. Inte nå cancer då?

Har du ställt frågan om cancer till sjukvårdspersonalen?
Citera
2018-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har du ställt frågan om cancer till sjukvårdspersonalen?
som sagt - du bör fråga om det. dom är medvetna om den risken. om du röker ska du omedelbart sluta. (en kompis hade blod i urinen - det var början till cancer. Han slutade röka direkt, och det läkte)
Citera
2018-07-26, 18:35
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
som sagt - du bör fråga om det. dom är medvetna om den risken. om du röker ska du omedelbart sluta. (en kompis hade blod i urinen - det var början till cancer. Han slutade röka direkt, och det läkte)

Cancer ”läker” inte bara för att man slutar röka.
Citera
2018-07-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Cancer ”läker” inte bara för att man slutar röka.

Det är bara ett val av ord jag gjorde. Använde det för att beskriva ett sjukdomsförlopp som gick tillbaka. (Du märker väl inte ord, hoppas jag). Jag pratade senare med en urolog och han bekräftade hur känslig urinblåsan är - han sa den är många gånger känsligare för cancer än lungorna, vid rökning.
Citera
2018-07-28, 10:25
Medlem
iSvempas avatar
Min fru hade njursten i omgångar och det tillsammans med vissa cancersmärtor är visst det jävligaste man kan råka ut för när det gäller smärtor. Hon skrek rakt ut när taggiga stenar trycktes ut i urinröret som var mindre än stenen. Man sprängde bort dom med laser, men kön dit kan ta månader.
TS nämner ingenting om dessa jävulska smärtor så jag tror inte det är njurstenar, eller så har dom inte vuxit till sig så att dom fastnat i urinröret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in