• 1
  • 2
2018-07-19, 23:25
Medlem
Godkväll!
Lite kort om mig själv:
Jag är en ambivert person och jag har extremt lätt för mig att anpassa mig efter olika situationer.
Jag är ganska intuitiv av mig och har lätt för att känna av energier och kan ofta gissa mig fram till vad den andra person tänker och resonerar. Jag drömmar klardrömmer ganska ofta, men jag drömmer vanliga drömmar och kan ibland se små glimtar av ’framtids visioner’’, som jag känner på mig kommer att hända om x år. Jag vet att det låter lite sjukt och konstigt, men jag ser det som en gåva!

Jag pratar väldigt mycket med mig själv och för inre monologer och har en rätt så livlig fantasi, det händer ganska ofta att jag gör det mot en spegel, men det mesta sker i mitt huvud.
Jag kan exempelvis spela andra personer och ställa frågor till mig själv. Jag har väldigt lätt för att gå in i andra karaktärer och göra det ’’levande och äkta ’’ i mitt huvud.

Jag ska nu ge er ett konkret exempel på hur det kan låta och se ut i mitt huvud eller mot en spegel!

Vi befinner oss på en uteservering en härlig sommardag, och jag sitter med en random kille som jag har träffat på tinder.

- Ja men Sophie , vad gör du om 5 år? och vart ser du dig någonstans? (tinder kille)
- Jag ser mig själv vara ute på resande fot, jag skriver böcker och är förhoppnings nöjd och tillfredsstäld med mitt liv (jag)
- Det låter trevligt, vad söker du hos en kille? (tinder kille)
- Oj, det är en ganska svår fråga tycker jag, men jag går mycket efter personkemi, men för mig är det viktigt med en man med sunda värderingar och någon som kan göra mig lycklig! men jag tycker att en man pondus och humor är sexigt! *blink* (jag)

Varför jag gör detta då? för att jag gillar att lyssna på mig själv och höra hur jag låter när jag resonerar kring vissa ämnen och dels för att kunna vara förberedd på sånt i verkligheten, om det skulle inträffa i verkligheten!

Min stora fråga är då, är detta normalt?
Citera
2018-07-19, 23:29
Medlem
Drama-Llamas avatar
Om det är normalt att besvara de frågor som ställs till en? Ja, tämligen.

Edit: nu läste jag lite bättre. Du utmålar alltså detaljerade scenarier i ditt huvud. Det innebär väl i princip att du gillar att förbereda dig för sånt som skulle kunna hända. Jag ser inte problemet med det. Påverkar detta dig negativt på något sätt?
Citera
2018-07-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Om det är normalt att besvara de frågor som ställs till en? Ja, tämligen.

Edit: nu läste jag lite bättre. Du utmålar alltså detaljerade scenarier i ditt huvud. Det innebär väl i princip att du gillar att förbereda dig för sånt som skulle kunna hända. Jag ser inte problemet med det. Påverkar detta dig negativt på något sätt?

Jag brukade höra mig själv fråga frågor på senaste jobbet.....typ "vad håller du på med! även mammas röst...."är detta vad du ska göra" Så länge du inte hör externa röster tror jag det är normalt
Citera
2018-07-19, 23:41
Medlem
321js avatar
Allt är normalt. I starka fungerande samhällen så är alla friska.
Senast redigerad av 321j 2018-07-19 kl. 23:52.
Citera
2018-07-19, 23:54
Medlem
Man får ju alltid svaren man vill ha så länge man pratar med sig själv, så kör hårt.
Citera
2018-07-20, 01:31
Medlem
kalkryggars avatar
Alla har vi olika sätt att lära känna sig själv på. Kör på så länge det inte går till överdrift.
Citera
2018-07-20, 01:32
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag pratar med mig själv, oftast i mina egna tankar men ibland kommer det ut om jag är extra uppspelt över något. Det brukar mest handla om framtida konversationer man försöker förutse, för min del iallafall.
Citera
2018-07-20, 01:45
Jag brukar ha korta dialoger mellan mig själv och *valfri person*. Alltså typ som i en scen bara.
Jag vet inte varför.
Det är lite som "aa sen ja ba hehe lol aa sen han ba vaaa???" fast live:
Jag: blaabla
Han: blaabla

Men jag vet inte om det är fantasier. Men jag talar ju med mig själv genom att berätta om mig själv.. Till mig själv. Och det är väl på något plan terapeutiskt.
Jag är en sån ensam människa att jag en gång låg och tänkte på den där kvinnoroboten som är ny om vi träffades.

Allt det här inom huvudet. Aldrig via röst.
Citera
2018-07-20, 03:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophiee9
Godkväll!
Lite kort om mig själv:
Jag är en ambivert person och jag har extremt lätt för mig att anpassa mig efter olika situationer.
Jag är ganska intuitiv av mig och har lätt för att känna av energier och kan ofta gissa mig fram till vad den andra person tänker och resonerar. Jag drömmar klardrömmer ganska ofta, men jag drömmer vanliga drömmar och kan ibland se små glimtar av ’framtids visioner’’, som jag känner på mig kommer att hända om x år. Jag vet att det låter lite sjukt och konstigt, men jag ser det som en gåva!

Jag pratar väldigt mycket med mig själv och för inre monologer och har en rätt så livlig fantasi, det händer ganska ofta att jag gör det mot en spegel, men det mesta sker i mitt huvud.
Jag kan exempelvis spela andra personer och ställa frågor till mig själv. Jag har väldigt lätt för att gå in i andra karaktärer och göra det ’’levande och äkta ’’ i mitt huvud.

Jag ska nu ge er ett konkret exempel på hur det kan låta och se ut i mitt huvud eller mot en spegel!

Vi befinner oss på en uteservering en härlig sommardag, och jag sitter med en random kille som jag har träffat på tinder.

- Ja men Sophie , vad gör du om 5 år? och vart ser du dig någonstans? (tinder kille)
- Jag ser mig själv vara ute på resande fot, jag skriver böcker och är förhoppnings nöjd och tillfredsstäld med mitt liv (jag)
- Det låter trevligt, vad söker du hos en kille? (tinder kille)
- Oj, det är en ganska svår fråga tycker jag, men jag går mycket efter personkemi, men för mig är det viktigt med en man med sunda värderingar och någon som kan göra mig lycklig! men jag tycker att en man pondus och humor är sexigt! *blink* (jag)

Varför jag gör detta då? för att jag gillar att lyssna på mig själv och höra hur jag låter när jag resonerar kring vissa ämnen och dels för att kunna vara förberedd på sånt i verkligheten, om det skulle inträffa i verkligheten!

Min stora fråga är då, är detta normalt?

Vem fan ställer en sådan fråga på första dejten? Låter mer som en arbetsintervju, där man ljuger hejvilt om vad som gynnar företaget. Alltså, vad fan? Det hela låter regisserat, är ni robotar?
Citera
2018-07-20, 04:46
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Du är starkt empatisk.
Om normalt står för vanligt förekommande så tror jag inte det, tyvärr. Hade varit bra om det vore så.
Citera
2018-07-20, 07:20
Medlem
namnskylts avatar
Så länge du inte har hallucinationer eller hör röster är det lugnt. Även de faktum att du är medveten om att du gör det och att allt bara är på låtsas är ett sundhetstecken. Så inget att oroa sig för

Det är nog rätt vanligt att man pratar med sig själv.
Citera
2018-07-20, 10:40
Medlem
F.B.Dases avatar
Ja. Vi tycker det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto