2018-07-19, 21:13
Medlem
Hej!
Ni får flytta denna tråd om den hamnat fel.

Jag var på Norrköpings största nattklubb och spelade Black Jack. Kom upp i 500kr då jag bestämde mig för att lägga ner. Gick sedan till baren tog sedeln och gick hem.
Idag i affären när jag skulle betala så märkte jag att det var en 50 lapp, alltså en nolla för lite.
Finns det något jag kan göra eller är jag helt körd?
Citera
2018-07-19, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drugg
Hej!
Ni får flytta denna tråd om den hamnat fel.

Jag var på Norrköpings största nattklubb och spelade Black Jack. Kom upp i 500kr då jag bestämde mig för att lägga ner. Gick sedan till baren tog sedeln och gick hem.
Idag i affären när jag skulle betala så märkte jag att det var en 50 lapp, alltså en nolla för lite.
Finns det något jag kan göra eller är jag helt körd?

Vad tror du själv?

Och hur kan du missa en röding?

Du kan ju testa att fråga om dom kan kolla hur kassan stämde. Men det du mest kan förvänta dig är att dom kommer skratta åt dig. Jag hade inte gjort det iallafall.
Citera
2018-07-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Vad tror du själv?

Och hur kan du missa en röding?

Du kan ju testa att fråga om dom kan kolla hur kassan stämde. Men det du mest kan förvänta dig är att dom kommer skratta åt dig. Jag hade inte gjort det iallafall.

Mörkt i lokalen, använder nästan aldrig kontanter, ville hem, onykter. Ja det finns många anledningar till att jag missade vad det var för valör.

Frågar här först så jag inte hör av mig till nattklubben och gör bort mig förstår du väl .
Min första tanke är att jag är körd, det bör dock finnas andra som har råkat ut för ett liknande öde som kan dela med sig.
Citera
2018-07-19, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drugg
Mörkt i lokalen, använder nästan aldrig kontanter, ville hem, onykter. Ja det finns många anledningar till att jag missade vad det var för valör.

Frågar här först så jag inte hör av mig till nattklubben och gör bort mig förstår du väl .
Min första tanke är att jag är körd, det bör dock finnas andra som har råkat ut för ett liknande öde som kan dela med sig.

Men en röding som man vunnit missar man inte. Och du kom på det idag? Nästan en vecka efter? Jag måste ju fråga, har du inte handlat något annat under en vecka? Och isånafall misstagit dig om vilken sedel du fått?

Jag fick en gång tillbaka växel på en tjuga när jag betalat med en hundring på max. För en Cheeseburgare.

Jag vägrade ge mig. Stod och tjafsade med tjejen någon minut. Sa bland annat att dom skulle kolla kameran och så kassan stämmer!

Hade jag inte fått tillbaka den hade det blivit grov skadegörelse. ingen blåser mig!

Du skulle ju kunna fråga om dom kan kolla om kassan stämmer från i lördags?

Men efter nästan en vecka. Så tror jag inte du kan förvänta dig att dom ens kommer kolla upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in