Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje.
Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta.
Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.
Sen är det inte så värst mycket billigare heller.
Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc.
Betydligt billigare och rätt färg, skärning och modell på det du köper.
"Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje."
Jag skulle aldrig sätta på mig något, där det står ett märke. Det gör endast folk som
inte har klass.
"Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta."
Personskydd, njae, de som vill skada mig vågar nog inte, i o m att de vet konsekvenserna

Men visst, det är klart att man alltid tänker på sin säkerhet.
Dom där trådarna du tänker på, har faktiskt inte med personskydd att göra (dvs nu, i detta skede / i denna tid), utan de trådarna har istället med prepping att göra, utifall att samhället kollapsar.
"Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.
Sen är det inte så värst mycket billigare heller."
Om jag t ex klär mig i köper Dolce & Gabbana-, eller Hugo Boss-kostymer, varför skulle jag se tattaraktig ut, bara för att man fått dom billigare därför att det är förra årets kollektion?
Även om man sparar endast 25 procent, så kan man använda dom pengarna till annat (affärer t ex. Tänker man så som jag gör, gällande alla områden man kan spara in på, så har man 50-100 tusen över varje år. De pengarna kan man investera. Du skulle bli mäkta förvånad om du räknar på vad du sparar in i pengaväg under 10 år på att aldrig köpa plastpåsar när du köper vad det nu må vara, och vad dom pengarna ger på ytterligare 20 år, med avkastning...).
"Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc."
Jag vill vara ett steg ytterligare ekonomisk, så jag applicerar det tänkandet, gällande outlets.
"Betydligt billigare och rätt färg, skärning och modell på det du köper."
Hänger inte med tror jag?