2018-07-19, 06:06
Medlem
I Stockholm finns ju Barkarby Quality Outled, samt Grosshandlarnbutikerna.

Finns det (i hela Stockholms län, alternativ även i Uppsala/Västerås-trakten) fler liknande ställen i Stockholm? Dvs antingen butiker/outlets där de säljer ut förra årets kollektion fast mycket billigare, eller butiker som t ex Grosshandlarn, som helt enkelt är billiga (även om en del dom har är lite gubbigt, så finns det ju även en del exklusiva märken och kläder som är fina kläder / finkläder, till väldigt vettiga priser, om man letar lite).

Tipsa gärna om internetbutiker, eller begagnatbutiker, som alltså riktar in sig på mer exklusiva märken/kläder.

Det kan gälla även butiker/sajter som enbart riktar in sig på ena könet.

Tacksam för all info jag kan få.

Mvh
Citera
2018-07-19, 07:46
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.outletsverige.se/outlet/vingakers-factory-outlet/
Citera
2018-07-19, 08:51
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
OK tva (2) timmar utanfor Stockholm, men Vingaker Outlet har bra grejer.

https://www.vfo.se/
Citera
2018-07-19, 09:17
Medlem
Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje.

Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta.

Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.

Sen är det inte så värst mycket billigare heller.

Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc.

Betydligt billigare och rätt färg, skärning och modell på det du köper.
Citera
2018-07-19, 10:22
Medlem
Jag kom på, att helst eftersöker finkläder och finskor, rockar, osv.
Citera
2018-07-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje.

Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta.

Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.

Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc.

"Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje."

Jag skulle aldrig sätta på mig något, där det står ett märke. Det gör endast folk som inte har klass.

"Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta."

Personskydd, njae, de som vill skada mig vågar nog inte, i o m att de vet konsekvenserna
Men visst, det är klart att man alltid tänker på sin säkerhet.

Dom där trådarna du tänker på, har faktiskt inte med personskydd att göra (dvs nu, i detta skede / i denna tid), utan de trådarna har istället med prepping att göra, utifall att samhället kollapsar.

"Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.
Sen är det inte så värst mycket billigare heller."

Om jag t ex klär mig i köper Dolce & Gabbana-, eller Hugo Boss-kostymer, varför skulle jag se tattaraktig ut, bara för att man fått dom billigare därför att det är förra årets kollektion?

Även om man sparar endast 25 procent, så kan man använda dom pengarna till annat (affärer t ex. Tänker man så som jag gör, gällande alla områden man kan spara in på, så har man 50-100 tusen över varje år. De pengarna kan man investera. Du skulle bli mäkta förvånad om du räknar på vad du sparar in i pengaväg under 10 år på att aldrig köpa plastpåsar när du köper vad det nu må vara, och vad dom pengarna ger på ytterligare 20 år, med avkastning...).

"Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc."

Jag vill vara ett steg ytterligare ekonomisk, så jag applicerar det tänkandet, gällande outlets.

"Betydligt billigare och rätt färg, skärning och modell på det du köper."

Hänger inte med tror jag?
Senast redigerad av Against-modernity 2018-07-19 kl. 10:36.
Citera
2018-07-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
"Trashiga medelklass akademikernas svar på white trashen's foppatofflor, Gant tröjan, kan du köpa billigt i deras outlet i Norrtälje."

Jag skulle aldrig sätta på mig något, där det står ett märke. Det gör endast folk som inte har klass.

"Spännande mix av trådstarter du har förresten. Du verkar ha ett enormt behov av personskydd och att kunna leva så billigt som möjligt men ge intryck av det motsatta."

Personskydd, njae, de som vill skada mig vågar nog inte, i o m att de vet konsekvenserna
Men visst, det är klart att man alltid tänker på sin säkerhet.

Dom där trådarna du tänker på, har faktiskt inte med personskydd att göra (dvs nu, i detta skede / i denna tid), utan de trådarna har istället med prepping att göra, utifall att samhället kollapsar.

"Problemet, som jag ser det, med ditt upplägg är att du ändå kommer se ut som en tattare även om märket är dyrt och exklusivt när du köper allt på outlets.
Sen är det inte så värst mycket billigare heller."

Om jag t ex klär mig i köper Dolce & Gabbana-, eller Hugo Boss-kostymer, varför skulle jag se tattaraktig ut, bara för att man fått dom billigare därför att det är förra årets kollektion?

Även om man sparar endast 25 procent, så kan man använda dom pengarna till annat (affärer t ex. Tänker man så som jag gör, gällande alla områden man kan spara in på, så har man 50-100 tusen över varje år. De pengarna kan man investera. Du skulle bli mäkta förvånad om du räknar på vad du sparar in i pengaväg under 10 år på att aldrig köpa plastpåsar när du köper vad det nu må vara, och vad dom pengarna ger på ytterligare 20 år, med avkastning...).

"Vill du flasha men inte riktigt har råd med det skulle jag hellre rekommendera dig slutrean på säsongen i Augusti resp Januari i vanliga bra butiker på NK, Biblioteksgatan, Drottninggatan, Täby Centrum etc."

Jag vill vara ett steg ytterligare ekonomisk, så jag applicerar det tänkandet, gällande outlets.

"Betydligt billigare och rätt färg, skärning och modell på det du köper."

Hänger inte med tror jag?

Jag håller med helt när det gäller det ekonomiska men varför inte bara skippa märkeskläderna helt, då spar du ju ännu mer!?

Det jag menar är att dom kläder du hittar på outlets i nio fall av tio saknar eller har något som gör att dom signalerar outlet. Någon nyans fel i färgen eller lite avvikande modell etc.

Bär man bara sådana kläder och dessutom springer runt i lågprisbutiker och letar billig mat med datum som snart går ut kommer man i mångas ögon upplevas lite tattig.

Inte mig emot men jag fattar bara inte varför du inte då lika gärna släpper det där med Hugo Boss och D&G helt.

Dom två varumärkena tillhör ju dessutom dom allra mest piratkopierade.

Men är du ändå kvar på ditt spår vidhåller jag mitt råd, skippa outleterna och rota runt på slutreorna nu i Augusti, där hittar du mer uppdaterade kläder till bättre pris ofta 50% inte sällan 70%. Gäller bara att vara på hugget direkt när den drar igång.

Samma sak till vintern, i mitten-slutet av Januari kan du handla mycket billigare av årets modell i vanliga affärer.

Tex Ströms i hörnet Kungsgatan/Sveavägen, varumärkenas egna butiker, NK, Bibloteksgatan osv

Eller om du står ut med att vistas bland en hög andel ny-liberal-drägg och deras äckliga ungar kan du ju åka ut till Täby centrum.
Citera
2018-07-19, 13:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Har de sämre modeller på outleten? Jag har länge funderat på att jag borde åka dit, istället för att köpa mina kläder i dyrare butiker (i och för sig har jag på senare år handlat en del på Zalando på nätet), men jag undrade just om de kanske har sämre modeller som är mindre attraktiva? Om de snyggaste modellerna inte finns där, så känns det hela ju lite meningslöst för min del.

I förbigående har jag ofta handlat mina kläder på extrapris. Men även om jag inte alltid har gjort det, så har jag räknat fram att kläderna inte nödvändigtvis blir dyrare om man räknar kostnaden på antalet gånger jag bär dem. Trots allt är ju kläder inte till värst mycket nytta om man inte bär dem.

Jag tror det började med att jag impulsköpte en Filippa K-tröja på Åhléns City i Stockholm som jag verkligen blev en favorittröja (jag har faktiskt aldrig återigen hittat en lika fin tjocktröja, inklusive av Filippa K-märket). Jag köpte den med viss vånda, då den för sin tid var faktiskt väldigt dyr (t.o.m. för att vara Filippa K), men jag tror jag använde och tvättade den närmare 1000 gånger förrän den började nötas upp runt handlederna. Det kan jämföras med att jag kort dessförinnan hade beslutat mig för att sluta köpa billiga kläder på H&M och av märken som t.ex. Åhléns, då jag de senaste 3 gångerna hade fått gå och lämna tillbaka dem för att de hade blivit extremt noppiga och förstörda redan efter första tvätten. Jag insåg även att det inte är någon idé att köpa kläder endast för att de råkar vara billiga, för det blir inte av att jag bär dem, till skillnad från när jag köper dyrare plagg för att jag verkligen tycker att de är snygga.

Det finns så klart alltid undantag till att alla bra plagg är dyrare. Som en farfarströja som jag köpte för 19 kr i någon slags skum presentbutik på Söder (de sålde en massa märkligt skräp och tröjan var det enda klädesplagget de överhuvudtaget sålde), som ser helt okej ut och ser inte det minsta nött ut efter 20 år av användning.
Senast redigerad av Europe 2018-07-19 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in