Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 19:49
  #1
Medlem
Hor-Ullas avatar
Har nyligen köpt en Ford Kuga 2013, i annonsen så stod det att det var Dieselvärmare, men hur och var startar man den? står inget i instruktionsboken om det och när jag googlar runt så verkar det som att det ska följa med nån typ av dosa som man ska starta den genom. Nån som vet?
Citera
2018-07-17, 20:31
  #2
Medlem
Sooks avatar
Brukar väl vara en liten fjärkontroll som man ofta har brevid bilnyckeln på samma nyckelknippa. Jag har en Skoda och den i den kan man även starta värmaren på inställningarna på radiomojängen.

Men du borde ju fått med en liten Fjärrkontroll.
Citera
2018-07-17, 20:48
  #3
Medlem
sucuks avatar
Kan detta hjälpa tro? https://www.ford-tillbehoer.se/komfo...gsv%C3%A4rmare

Om det är den som funkar via internet är det inte så konstigt att det saknas dosa?
Citera
2018-07-17, 23:13
  #4
Medlem
Kanske är en app?

Till min har jag dosa samt av/på i handskfacket. Dock ej Ford.
Citera
2018-07-18, 16:23
  #5
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Har nyligen köpt en Ford Kuga 2013, i annonsen så stod det att det var Dieselvärmare, men hur och var startar man den? står inget i instruktionsboken om det och när jag googlar runt så verkar det som att det ska följa med nån typ av dosa som man ska starta den genom. Nån som vet?
Den startar väl automatiskt vid behov, när motorn är igång.
Citera
2018-07-19, 09:16
  #6
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Den startar väl automatiskt vid behov, när motorn är igång.

Jag hittade den efter lite sökning på youtube, fattar inte varför det inte står tydligare i deras instruktionsbok bara.

Men då är ju min andra fråga, om jag ska åka på jobbet kl 6, hur långt i förväg behöver dieselvärmaren starta då? Man ställer alltså in ett klockslag som den ska starta på. Vad händer om man kör bilen med dieselvärmaren igång? Eller stängs den av när jag kör?
Citera
2018-07-19, 21:41
  #7
Medlem
LasseFranGnestas avatar
kolla i handsfacket om det inte finns en dosa där inne. annars så kanske du blev blåst att det finns i.

Finns det inte och du vill ha det kostar det 30 lax ca för att installera
Citera
2018-07-19, 22:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men då är ju min andra fråga, om jag ska åka på jobbet kl 6, hur långt i förväg behöver dieselvärmaren starta då? Man ställer alltså in ett klockslag som den ska starta på. Vad händer om man kör bilen med dieselvärmaren igång? Eller stängs den av när jag kör?

På min Volvo ställer man in tiden man ska åka iväg så startar värmaren lämplig tid innan beroende på yttertemperatur. Är det inte likadant här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback