• 1
  • 2
2018-07-17, 01:29
Medlem
De flesta har väl inte undgått de lite förhöjda temperaturen på sistone.
De flesta har också en fläkt hemma som hjälper till och sänker de smått förhöjda graderna.
Vad de flesta INTE vet är att det är typ total fläktbrist på marknaden. Varje affär har sålt slut....

Såååå FLÄKT HJÄLPEN!
Behöver du ny bordsfläkt? Skriv område o stad o transportsätt så hjälps vi åt o hitta närmaste affär me fläkt på lager!!!

(Online har de flestaa lagersaldo på varje butik. Sen vilka butiker också...jysk. teknikmagasinet. El Giganten osv? Allt ä slut!!!)

O jag ber om de användare som nu bara går ut o köper en fläkt bara då där....i daaare you 😆😅😅😅 finns säkert många som vill veta hur man gör? För jag plöjde genol 5 butiker innan jag hitta en idag!

Väntas 30 grader över landet...kan fort bli panik om en befintlig fläkt rasar lr värmet håller i sig!

Mod får gärna flytta...men känns lite som katastrofåtgärd det här!!! Nu hjälps vi åt!!!
Citera
2018-07-17, 03:02
Medlem
75190255508s avatar
Vid 30 grader lär väl en fläkt inte hjälpa särskilt mycket, bättre att skaffa en redig air conditioner.
Citera
2018-07-17, 09:11
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Olyckor och katastrofer --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2018-07-17, 13:30
Medlem
2560ps avatar
På Jula skickar de varor till ditt lokala varuhus, om det inte finns i lager. Finns ett flertal modeller, även om just den du vill ha kanske inte finns där du bor. Då tar det någon dag innan du har den.

https://www.jula.se/search/?query=fl%C3%A4kt
Citera
2018-07-17, 18:13
Medlem
Fläktar? Vart?

Vart har de fläktar till salu nu? Bor långt norr i Sverige och i denna hetta är det verkligen slut med fläktar överallt.
Kikade precis på Prisjakt då jag tänkte det bör finnas att beställa. Men även där verkar allt vara slut?

Hur kommer det sig? Har säkert varit slutsåld i en vecka, varit först senaste dagarna jag började känna att fläkt behövs hemma på kvällen.
Tänkte det borde ju finnas fler tillverkade som affärer borde kunna slunga in och sälja?

Off topic: övrig tips på överleva svettiga nätter, att göra det kallare?
Citera
2018-07-17, 18:15
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quizy
Tänkte det borde ju finnas fler tillverkade som affärer borde kunna slunga in och sälja?

"allt" tillverkas i Asien, och går med båtfrakt. Så räkna med ett par månader från beställning till leverans till centrallager.
Citera
2018-07-17, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Quizy
Vart har de fläktar till salu nu? Bor långt norr i Sverige och i denna hetta är det verkligen slut med fläktar överallt.
Kikade precis på Prisjakt då jag tänkte det bör finnas att beställa. Men även där verkar allt vara slut?

Hur kommer det sig? Har säkert varit slutsåld i en vecka, varit först senaste dagarna jag började känna att fläkt behövs hemma på kvällen.

Claes Olsson har. Kolla hemsidan så har de några modeller kvar
Citera
2018-07-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
På Jula skickar de varor till ditt lokala varuhus, om det inte finns i lager. Finns ett flertal modeller, även om just den du vill ha kanske inte finns där du bor. Då tar det någon dag innan du har den.

https://www.jula.se/search/?query=fl%C3%A4kt

Bra tips! Även fast man får vänta nån dag. Nu har GP uppmärksamat fläktbristen också. Plusartikel så jag skippar länk!
Citera
2018-07-17, 18:25
Medlem
StigAllans avatar
https://www.kjell.com/se/sortiment/h...fritid/flaktar
Där fanns det lite att välja på.
Citera
2018-07-17, 18:26
Medlem
Muikkunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
"allt" tillverkas i Asien, och går med båtfrakt. Så räkna med ett par månader från beställning till leverans till centrallager.

Företagen lägger stora beställningar inför sommaren på 10 tusentals fläktar varje år från Asien där det är billigast och även dem som producerar flest.

Sen brukar det finnas andra leverantörer i ex Tyskland eller neråt i EU.
Men de är betydligt dyrare och har mindre i lager.

Man kan tycka att varför köper inte företagen in ännu fler fläktar?
Jo just för att de kan inte spå om det blir en regn sommar eller en het sommar.
Att ha 10 tusen fläktar liggandes i en lager lokal i ett år är inte något man vill..
Därför är detta ett kommande problem.
Citera
2018-07-17, 18:27
Medlem
Muikkunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
https://www.kjell.com/se/sortiment/h...fritid/flaktar
Där fanns det lite att välja på.

Kjell har slut på fläktar.

De går att beställa de 10cm fläktarna.

Ryktas komma in en mindre leverans mot slutet av månaden på bordsfläktar.
Citera
2018-07-17, 18:30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Kjell har slut på fläktar.

De går att beställa de 10cm fläktarna.

Ryktas komma in en mindre leverans mot slutet av månaden på bordsfläktar.
OK, jag kollade inte lagersaldot.
Trodde i min enfald att de skulle stå slutsåld på produktens bild.
Rubicssons värmefläkt verkar vara köpbar i butik.
Borde gå att använda för att motverka överhettning också.
Senast redigerad av StigAllan 2018-07-17 kl. 18:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in