Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-17, 00:36
  #1
Medlem
Jag är en autistisk mupp med grav social fobi som vid de få tillfällen jag "umgås" med andra människor varken säger någonting eller klarar av att lyssna på andra. När jag märker hur andra människor är så pratglada och trevliga med ett perfekt socialt samspel översköljs jag av negativa tankar och känner mig illa till mods.

Jag tänkte att eftersom dessa svårigheter sitter i mitt blod och ej går att bota så måste det ju finnas droger som kan underlätta sociala situationer. Alkohol fungerar inte för mig då jag antingen blir yr och illamående eller deppig med ökad risk för att börja böla och få självmordstankar. Jag är trött på att ständigt känna obehag och skämmas, och jag vill inte vara eremit trots att det kanske är mitt naturliga tillstånd (svårt i dagens samhälle att leva så dock).

Så... finns det någon drog som kan få en att fungera någorlunda normalt bland folk?
Citera
2018-07-17, 00:42
  #2
Medlem
Judinnas avatar
Jag rekommenderar dig starkt att inte vända dig till någon drog om inte en läkare skriver ut den, men inte ens då.

Du och jag + massa andra är i samma sits. Olika eller alla sociala normer och beteenden är en främmande sida.
Vill man vara en del av det så lär man sig sakta.
Jag är introvert men "måste" leva ett extrovert liv, vilket tär på mig ja, men det är värt det.

Ingen drog kan ta bort dina problem i längden som du egentligen själv måste arbeta och öva på.
Citera
2018-07-17, 00:50
  #3
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Kokain
Citera
2018-07-17, 01:04
  #4
Medlem
Dissociatives avatar
Skulle också säga kokain. Men det håller inte i längden, finns nog inte illegal eller receptbelagd medicin som gör det såvida en doktor inte skriver ut ett recept åt dig och du följer rekommendationerna. Men även det kan ju förstås ha sina negativa konsekvenser.
Citera
2018-07-17, 01:18
  #5
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Amfetamin säger jag. Även kokain fungerar, men är väl bland annat mer beroendeframkallande

Benzo avråder jag verkligen ifrån. Mycket beroendeframkallande och gör dessutom att man blir trög som fan, vilket nog inte lär underlätta något. Det påverkar dessutom ungefär samma system som alkohol, GABA

Tycker att du självklart kan prova om du vill det, men var försiktig. Regel nummer ett är att alltid ta mindre om man är det minsta osäker, det går alltid att fylla på senare. Och ta inte ofta
__________________
Senast redigerad av FlashbackImprover 2018-07-17 kl. 01:22.
Citera
2018-07-17, 02:13
  #6
Medlem
LSD lr svamp, några gånger räcker
Citera
2018-07-17, 02:28
  #7
Medlem
Nikotin löser det för dig
Citera
2018-07-17, 02:37
  #8
Medlem
Pisswassers avatar
Social fobi behandlar man inte med droger utan genom att utsätta sig om och om igen för sociala situationer som man anser svåra så att hjärnan lär sig att stänga av fara- och flyktbeteendet.
Citera
2018-07-17, 06:30
  #9
Medlem
biffolos avatar
Kodein, tramadol, buprenorfin eller liknande brukade fungera ypperligt för mig som har AS.
Amfetamin går tvärbort då jag endast blir tyst och full av skumma tankar när jag tar.
Citera
2018-07-17, 07:04
  #10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Skulle också säga kokain. Men det håller inte i längden, finns nog inte illegal eller receptbelagd medicin som gör det såvida en doktor inte skriver ut ett recept åt dig och du följer rekommendationerna. Men även det kan ju förstås ha sina negativa konsekvenser.
Indeed. Svider en del i plånboken också.
Men en liten buff i en knipa skulle kanske inte sitta helt fel.
Men mer än så rekommenderar jag inte i ditt läge.
Speciellt inte om du går i sjävmordstankar efter lite alkohol, vilket som, (med måtta) snarare borde göra dig mer uppåt.
Citera
2018-07-17, 08:05
  #11
Medlem
BenDaviss avatar
Små doser rent MDMA med några timmars mellanrum mellan doserna.

Alkohol är lätt att överdosera så man blir full och odräglig istället för en social charmör, och kokain kräver ständig påfyllning samt lockar fram mindre fina sidor hos många.
Citera
2018-07-17, 08:42
  #12
Medlem
Dr.fisks avatar
Lyrica, du vill nästan ut och springa och du slutar inte att prata.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback