2018-07-16, 20:39
Medlem
Går det att ta enot pengar med postförskott med Ferratum?
Citera
2018-07-16, 20:46
Bannlyst
Du ska alltså sälja något mot postförskott?

Då behöver du ett plusgirokonto eller bankgirokonto. Du kan inte få pengarna till något konto hos Ferratum Bank.
Senast redigerad av just-in-i-anus 2018-07-16 kl. 20:53.
Citera
2018-07-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Du ska alltså sälja något mot postförskott?

Då behöver du ett plusgirokonto eller bankgirokonto. Du kan inte få pengarna till något konto hos Ferratum Bank.
Bankgirokonton är städse anslutna till vanliga transaktionskonton, så om banken ifråga har avtal med Bankgirot så går det säkert bra.
Citera
2018-07-16, 21:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Bankgirokonton är städse anslutna till vanliga transaktionskonton, så om banken ifråga har avtal med Bankgirot så går det säkert bra.

Man får inte ens svenska konton där utan iban istället så jag betvivlar att TS kan koppla giro dit, Ferratum bank är en trevlig Maltabaserad uppstickare jag själv använder.
Citera
2018-07-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Man får inte ens svenska konton där utan iban istället så jag betvivlar att TS kan koppla giro dit, Ferratum bank är en trevlig Maltabaserad uppstickare jag själv använder.
Ok! Då är det klart med det, banken för mig obekant, därav svaret i föregående inlägg.
Citera
2018-07-16, 22:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ok! Då är det klart med det, banken för mig obekant, därav svaret i föregående inlägg.

Jo den är onekligen en något icke-koscher lösning, fördelen är att man får riktigt EUR-iban med konto och kan ha saldo i EURO bland annat, skönt att slippa växla när man handlar utomlands eller är ute och reser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in