Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 19:50
  #145
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Stockholms innerstad har inte tagit emot en enda flykting permanent någonsin. Man har några enstaka genomgångsboenden. Ingen arabifiering av skolorna som hålls benhårt rasrena.

Stockholms innerstad är unik med sin totala avsaknad av islamiserade arabkvarter vilket man ser i alla Europas större städer.

Eliten på Södermalm har Europarekord i hyckleri. Hamburg har för övrigt alltid varit sunkigt. Men nu med arabiseringen är det full retard och inte kul längre.

Jag ser en större andel "araber" och dylikt i centrala Stockholm (Centralstationen, drottninggatan, hötorget) än vad jag gör i t.ex. Täby eller valfri småstad på svenska landsbygden.
Citera
2018-07-19, 19:52
  #146
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det finns trevliga områden i Hamburg liksom i Malmö. Dock tränger sig mångkulturen på allt närmare i alla städer i Europa. Inget tvingar oss att rösta på partier som vill ha det så här.
Alla städer? I Västeuropa då menar du.
Citera
2018-07-19, 21:08
  #147
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Alla städer? I Västeuropa då menar du.

Ja, i Västeuropa.
Citera
2018-07-19, 22:43
  #148
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
I Stockholm är andelen med utländsk bakgrund 32%, vad är siffran för Hamburg?

34,5 % av Hamburgs invånare har invandrarbakgrund.

- och bland barn och ungdomar under 18 år är siffran 50,4% som har invandrarbakgrund.

Inom en generation kommer alltså etniska tyskar att vara i minoritet i Hamburg.
(gäller även många andra tyska städer också).
Citera
2018-07-19, 22:45
  #149
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Hamnstäderna har alltid varit ruffiga, jag tänker på Marseille t ex och Rotterdam, där finns områden där du helst inte vill vistas i fler det att solen gått ner... men i analogi med situationen i många andra städer i Europa så har det naturligtvis blivit värre och ännu farligare i hamnstäderna. Vem trodde att de skulle förvandlas till idyller all of a sudden... skillnaden mot förr är väl mer att förr så var det ”det och det området i ex vis Marseille skille du inte gå omkring i, men du kan gå på huvudgatan utan problem” etc etc
nu är det farligt att vara i tunnelbanan i centrala London mitt på ljusan dag.

Det finns inga farliga områden i Hamburg.
Citera
2018-07-19, 23:07
  #150
Medlem
Soulflowers avatar
Ja i centrum är det rätt illa men långt ifrån överallt. Min flickvän bor i nordöstra delen och även om det finns en del shisha/hookah-kafeer och liknande är det sällan stökigt någonstans. Jag brukar bada i en sjö i närheten och med erfarenhet från utebad i min hemstad Malmö är det stället rena paradiset, bortsett från enstaka icke-europeiska äldre män som spelar skitmusik på små högtalare. Annars är det väldigt germanskt där trots det låga inträdet på €3.
Citera
2018-07-19, 23:13
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
34,5 % av Hamburgs invånare har invandrarbakgrund.

- och bland barn och ungdomar under 18 år är siffran 50,4% som har invandrarbakgrund.

Inom en generation kommer alltså etniska tyskar att vara i minoritet i Hamburg.
(gäller även många andra tyska städer också).

Jag har läst uppgifter i en tidning, att 40% är invandrare i Hamburg. Sedan ska man komma ihåg att detta är med den tyska beräkningsgrunden (minst en utrikesfödd förälder=invandrare) - som skiljer sig från den politiskt korrekta svenska.

Som en jämförelse: någon har tidigare här skrivit att det är 32% invandrare i Stockholm - dock skulle den siffran behöva justeras upp, med den tyska beräkningsgrunden. Jag tror det är ungefär samma reella siffror i Hamburg och Stockholm.
Citera
2018-07-20, 02:31
  #152
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har läst uppgifter i en tidning, att 40% är invandrare i Hamburg. Sedan ska man komma ihåg att detta är med den tyska beräkningsgrunden (minst en utrikesfödd förälder=invandrare) - som skiljer sig från den politiskt korrekta svenska.

Som en jämförelse: någon har tidigare här skrivit att det är 32% invandrare i Stockholm - dock skulle den siffran behöva justeras upp, med den tyska beräkningsgrunden. Jag tror det är ungefär samma reella siffror i Hamburg och Stockholm.

Både Sverige och Norge använder definitionen två utrikesfödda föräldrar. Och det är en bättre definition. Ska en som är halvtysk och halvpolsk räknas som invandrare i Tyskland. Jag antar att det är som i Sverige, att tyskar blandar sig mer med andra vita än med folk som är väldigt olika dom. Precis som det är många fler halvfinnar/halvsvenskar än halvsvenskar/halvaraber i Sverige.
Citera
2018-07-20, 02:50
  #153
Medlem
Men varför har det blivit så här? Varför har det plötsligt blivit så mycket araber och afrikaner i Tyskland. Så var det ju inte alls förr? Är det bara för att det är så synd om flyktingarna eller är det för att Européer älskar dem så mycket? Finns det något slut på det eller kommer den tyska befolkningen att helt bytas ut mot andra folkslag?
Citera
2018-07-20, 11:14
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
34,5 % av Hamburgs invånare har invandrarbakgrund.

- och bland barn och ungdomar under 18 år är siffran 50,4% som har invandrarbakgrund.

Inom en generation kommer alltså etniska tyskar att vara i minoritet i Hamburg.
(gäller även många andra tyska städer också).

Rätt likartat i nuvarande siffror. Jag vet att jag sett siffror för ungdomar (eller i vart fall unga) för Stockholm men minns inte var. Borde vara uppåt 50%, särskilt om man tar hela Storstockholm. Men Malmö är troligen ett bättre jämförelseobjekt.
Citera
2018-07-20, 11:18
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det finns inga farliga områden i Hamburg.

Måste ju bero på hur man definierar farlig. Alla storstäder kräver ett visst mått av gott omdöme om man inte vill riskera att bli av med pengar, bli lurad eller hamna i farliga kvarter. Här är en resehandledning som varnar för vissa kvarter i Hamburg:
Citat:
immediately surrounding the central station remains dodgy. St. George begins at Kirchenalle, a street that acts as the second entrance/exit for the Central Station. If you stay on Kirchenalle or visit the museums and theatres in the area, you’ll be fine. However, try not to explore too deeply into St. George beyond Kirchenallee.

Även oroligheterna kring t.ex. G20-mötet visar att det inte heller är en stad där polisen har full kontroll över läget utan, precis som i Sverige, måste vara "taktiska", d.v.s. backa ur för att minska risken för upplopp.
https://www.express.co.uk/news/world...hops-burn-cars
__________________
Senast redigerad av Varglig 2018-07-20 kl. 11:21.
Citera
2018-07-20, 11:24
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Men varför har det blivit så här? Varför har det plötsligt blivit så mycket araber och afrikaner i Tyskland. Så var det ju inte alls förr? Är det bara för att det är så synd om flyktingarna eller är det för att Européer älskar dem så mycket? Finns det något slut på det eller kommer den tyska befolkningen att helt bytas ut mot andra folkslag?

Inte före den svenska i varje fall. Vi ligger väl i topp tillsammans med Frankrike och något land till. Andelen immigranter i Tyskland som helhet är lägre än hos oss, däremot är de fler i absoluta tal vilket i och för sig kan skapa masseffekter som Köln, mer extremt än Sverige. Än så länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback