• 1
  • 2
2018-07-16, 16:50
Medlem
Outlook: Min outlook verkade bli "hackad" men fick inte tillåtelse att byta säkerhetsinformation förrän relativt lång tid däreftwe. Kändes ju sådär säkert...
Buggig i webbläsaren på mobilen, när jag ska skriva in lösenord händer det ofta att det inte funkar eftersom lösenordsrutan "flimrar". Trakasserier i form av upprepade förfrågningar att uppgradera och att pröva betan av nån grej. Ett av få plus är dokumentläsare i själva mejltjänsten

Gmail: upprepade trakasserier i form av att tjänsten vill lagra mejlminne på mobilen.

Yahoo: Kräver telefonnummer för registrering. Övervakningssamhälle...

Vilken använder du, och är du nöjd?
Senast redigerad av with3r 2018-07-16 kl. 17:35.
Citera
2018-07-16, 16:53
Medlem
Jernmaskens avatar
Du måste ju göra något fel. Jag har fan aldrig haft problem med någon mail.
Citera
2018-07-16, 17:02
Medlem
Citat:
Du måste ju göra något fel. Jag har fan aldrig haft problem med någon mail.
Håller med ovanstående. Har själv gmail sedan många år både på dator o mobil.
Har väl aldrig varit problem med den.
Citera
2018-07-16, 17:02
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Outlook: Min outlook verkade bli "hackad" men fick inte tillåtelse att byta säkerhetsinformation förrän relativt lång tid däreftwe. Kändes ju sådär säkert...
Buggig i webbläsaren på mobilen, när jag ska skriva in lösenord händer det ofta att det inte funkar eftersom lösenordsrutan "flimrar". Trakasserier i form av upprepade förfrågningar att uppgradera och att pröva betan av nån grej. Ett av få plus är dokumentläsare i själva mejltjänsten

Gmail: upprepade trakasserier i form av att tjänsten vill lagra mejlminne på mobilen.

Yahoo: Kräver telefonnummer för registrering. Övervakningssamhälle...

Protonmail: Flera kineser är involverade i företaget trots att det är baserat i Schweiz, känns sådär med det omfattande spionaget Kina sysslar med, men är troligen bara löjlig

Vilken använder du, och är du nöjd?

Använder gmail. Aldrig varit med om att tjänsten vill lagra mejlminne på mobilen? Hur lyckas du?
Citera
2018-07-16, 17:18
Medlem
blodigdiarres avatar
mail.com
Har haft det en massa år, har alltid funkat som det ska.
Citera
2018-07-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Använder gmail. Aldrig varit med om att tjänsten vill lagra mejlminne på mobilen? Hur lyckas du?
När jag går in på datorn kommer ett meddelande upp om att ha lagring på själv datorn. Hur kan felet ligga hos mig?
Citera
2018-07-16, 17:33
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
När jag går in på datorn kommer ett meddelande upp om att ha lagring på själv datorn. Hur kan felet ligga hos mig?

På datorn?
Alltså på en PC/mac eller på iphone/Android?

Jag har aldrig varit med om det iaf. Testa googla det exakta meddelandet du får och se om någon annan haft problemen?
Testa också att kolla i menyn i gmail om det är någonting man kan välja till/ta bort.
Citera
2018-07-16, 17:35
Medlem
Citat:
På datorn?
Alltså på en PC/mac eller på iphone/Android?

Jag har aldrig varit med om det iaf. Testa googla det exakta meddelandet du får och se om någon annan haft problemen?
Testa också att kolla i menyn i gmail om det är någonting man kan välja till/ta bort.
Både på datorn och telefonen (via webbläsaren). Säker på att du själv inte bara accepterat tjänstens förfrågan?
Citera
2018-07-16, 17:37
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Både på datorn och telefonen (via webbläsaren). Säker på att du själv inte bara accepterat tjänstens förfrågan?

Helt säker är jag inte, men aldrig hört om detta problem tidigare(jobbat med IT en jäkla massa år), har du något exakt meddelande som kommer upp?, så kan jag försöka göra efterforskningar om du inte orkar.
Citera
2018-07-16, 17:43
Medlem
DR-Drunks avatar
Det som har fungerat absolut bäst är en egen mail server med WHM/Cpanel och krypterad mail men det kostar en slant och är på tok för krångligt.

Kör annars Hotmail med Mozilla Thunderbird som klient. Aldrig haft några problem och den adressen används även vid affärer.
Citera
2018-07-16, 17:49
Medlem
Citat:
Helt säker är jag inte, men aldrig hört om detta problem tidigare(jobbat med IT en jäkla massa år), har du något exakt meddelande som kommer upp?, så kan jag försöka göra efterforskningar om du inte orkar.
Går ej kopiera på mobilen men något i stil med "Vill du låta https://mail.google.com lagra upp till 10 MB på din iPhone?"
Citera
2018-07-16, 17:51
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Går ej kopiera på mobilen men något i stil med "Vill du låta https://mail.google.com lagra upp till 10 MB på din iPhone?"

Välj ett alternativ av det bara då så borde problemet vara löst?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in